- 121. Samodzielność i odpowiedzialność ucznia
- (Rady i inspiracje)
- ... Aby refleksja „działała” na rzecz samodzielności musi być refleksją ucznia, a nie np. nauczyciela. Trzeb pamiętać, aby nie była oceniana, gdyż ocenianie ją zabija. 5. Uczniowie samodzielnie stawiają ...
- Utworzone: 23-01-2023
- 122. Co jest ważne przy wyborze szkoły ponadpodstawowej?
- (Szkoły)
- ... dla nauczycieli, propaguje ocenianie kształtujące w polskich szkołach, prowadzi też swoją stronę: www.oknauczanie.pl. Niniejszy artykuł ukazał się w partnerskiej platformie Edunews.pl www.osswiata.pl. ...
- Utworzone: 16-01-2023
- 123. Co możemy robić dla rozwoju nastolatka?
- (Badania)
- ... swoje życie. Prawdą jest, że im więcej ćwiczą i im więcej wysiłku wkładają w samokontrolę i regulację swoich emocji, tym bardziej panują nad swoim życiem. Dlatego docenianie i udzielane wsparcie przynoszą ...
- Utworzone: 09-01-2023
- 124. Jak budować relacje rodzin ze szkołą?
- (Szkoły)
- ... nauczycieli, propaguje ocenianie kształtujące w polskich szkołach, prowadzi też swoją stronę: www.oknauczanie.pl. Niniejszy artykuł ukazał się w partnerskiej platformie Edunews.pl www.osswiata.pl. Zaczerpnięte ...
- Utworzone: 02-01-2023
- 125. ABC informacji zwrotnej
- (Metody i narzędzia)
- ... matematyki i dyrektorką szkoły, ekspertką merytoryczna w programie Szkoła Ucząca Się (SUS), prowadzonym przez CEO i PAFW. Autorka książek i publikacji dla nauczycieli, propaguje ocenianie kształtujące ...
- Utworzone: 26-12-2022
- 126. Czas dziadów. Mapa myśli o nauczycielach (cz. 2)
- (Opinie)
- ... źródeł inspiracji i tylu możliwości dokształcania się. Tacy nauczyciele upowszechniają, na przykład, ocenianie kształtujące, bardziej radykalne pomysły na naukę bez ocen, zastosowanie w nauczaniu nowinek ...
- Utworzone: 25-12-2022
- 127. Punkty mnie nie definiują, tak jak stopnie nie definiują ucznia
- (Opinie)
- Stopnie nie definiują ucznia i studenta, punkty nie definiują nauczyciela akademickiego. Nie w każdym wyścigu warto brać udział. Czasem warto być nonkonformistą. Owszem, udział w różnych zawodach, w różnych ...
- Utworzone: 22-12-2022
- 128. „Godny błąd” w pracach uczniów
- (Nauczyciele)
- ... matematyki i dyrektorką szkoły, ekspertką merytoryczna w programie Szkoła Ucząca Się (SUS), prowadzonym przez CEO i PAFW. Autorka książek i publikacji dla nauczycieli, propaguje ocenianie kształtujące ...
- Utworzone: 19-12-2022
- 129. Jak lepiej wyjaśniać, aby ludzie zrozumieli?
- (Rady i inspiracje)
- ... CEO i PAFW. Autorka książek i publikacji dla nauczycieli, propaguje ocenianie kształtujące w polskich szkołach, prowadzi też swoją stronę: www.oknauczanie.pl. Inspiracja artykułem Logana Hailey z Science ...
- Utworzone: 13-12-2022
- 130. Uczniowie w SOKowirówce
- (Metody i narzędzia)
- SOKowirówka, do której zapraszam uczniów to wejście na wyższe obroty edukacyjne. A z SOKiem, czyli sprawnościami oceniania kształtującego, pracować można na wiele sposobów. Nie będę pisać o wszystkich ...
- Utworzone: 07-12-2022
- 131. Ćwiczyć wdzięczność w szkole
- (Rady i inspiracje)
- Według Character Lab[1] wdzięczność to po prostu „docenianie tego, co otrzymałeś”. Istnieje wiele sposobów na wplecenie wdzięczności w codzienną praktykę szkolną. Badania[2] pokazują, że młodzież, która ...
- Utworzone: 05-12-2022
- 132. Produktywna porażka
- (Badania)
- ... zaprojektowana w bezpieczny sposób. Nie mówimy o porażce owocującej niezdanym egzaminem, nie łączy się ona ze wstydem, krytyką i ocenianiem. Umiejętność radzenia sobie z porażka jest bardzo drogocenna ...
- Utworzone: 28-11-2022
- 133. Współczująca ciekawość – empatia w szkole
- (Nauczyciele)
- Wyobraź sobie, że uczeń udziela ci „zgryźliwej” odpowiedzi. Zamiast reagować, tak jakbyś znał/a przyczynę niewłaściwego zachowania ucznia, można wziąć oddech i zadać uczniowi pytanie: „Czy coś cię niepokoi?”. ...
- Utworzone: 23-11-2022
- 134. Maturalne Q.E.D.
- (Opinie)
- ... (niedocenianie) ich zasadności lub nieumiejętność ich zastosowania. Ich adresaci nie otrzymali stosownego wsparcia na etapie kreacji i korekty własnej ekspresji, nie była im ona przedstawiona jako pożądana, ...
- Utworzone: 11-11-2022
- 135. Wspólnie o nauczaniu w zespole nauczycieli
- (Nauczyciele)
- ... merytoryczna w programie Szkoła Ucząca Się (SUS), prowadzonym przez CEO i PAFW. Autorka książek i publikacji dla nauczycieli, propaguje ocenianie kształtujące w polskich szkołach, prowadzi też swoją stronę: www.oknauczanie.pl. ...
- Utworzone: 07-11-2022
- 136. Klient, nasz pan
- (Opinie)
- ... jej wyobrażeniu o edukacji, a ja z pewnością bym się jej nie narzucał. Problemem, niezauważalnym dla wszystkich światłych pedagogów, piejących z zachwytu nad alternatywnym ocenianiem, odwróconą klasą i ...
- Utworzone: 04-11-2022
- 137. Radość nauczyciela i nauczycielki
- (Nauczyciele)
- ... ocenianie kształtujące w polskich szkołach, prowadzi też swoją stronę: www.oknauczanie.pl. Niniejszy artykuł ukazał się w partnerskiej platformie Edunews.pl www.osswiata.pl. Inspiracja artykułem Jen Schwanke ...
- Utworzone: 01-11-2022
- 138. Paradoks dobrego nauczania
- (Badania)
- ... dla nauczycieli, propaguje ocenianie kształtujące w polskich szkołach, prowadzi też swoją stronę: www.oknauczanie.pl. Niniejszy artykuł ukazał się w partnerskiej platformie Edunews.pl www.osswiata.pl. Inspiracja ...
- Utworzone: 24-10-2022
- 139. Po prostu bez oceniania
- (Dyskusje)
- Przekazywanie bieżącej informacji o postępach edukacyjnych młodego człowieka od dawna budzi kontrowersje. O co chodzi? O ocenianie. Czasami mam wrażenie, że budzi ono tak wielkie i sprzeczne emocje, jakby ...
- Utworzone: 23-10-2022
- 140. Sztywne terminy czy większa elastyczność?
- (Nauczyciele)
- ... Ucząca Się (SUS), prowadzonym przez CEO i PAFW. Autorka książek i publikacji dla nauczycieli, propaguje ocenianie kształtujące w polskich szkołach, prowadzi też swoją stronę: www.oknauczanie.pl. Niniejszy ...
- Utworzone: 17-10-2022
Ostatnie komentarze