Projektowanie materiałów otwartej edukacji

fot. Fotolia.com

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Spółdzielnia Otwartej Edukacji zaprasza nauczycieli do wspólnej pracy nad materiałami edukacyjnymi. Chcesz przeżyć przygodę przy okazji ucząc się czegoś nowego? Zależy Ci, żeby szkoła była bardziej otwarta i bliżej ucznia? A może kochasz nowoczesne technologie w edukacji? Można zgłosić się jeszcze do 20 stycznia.

Podczas zbliżających się warsztatów nauczyciele będą rozmawiać o nowych trendach w edukacji, projektowaniu i tworzeniu materiałów edukacyjnych.

„Będziemy wspólnie się zastanawiać, jakich materiałów edukacyjnych brakuje, jakie przydadzą się nauczycielom w pracy, co zrobić, żeby były przyjazne i skuteczne. To wszystko w atmosferze wzajemnego zrozumienia, dzielenia się i uczenia od siebie.” – zachęcają organizatorzy z Fundacji Centrum Cyfrowe. „Dowiesz się, czym jest UX, agile czy OZE i co te pojęcia mają wspólnego z edukacją. Poznasz osoby, którym zależy na edukacji, które pracują w różnych środowiskach i mają różne doświadczenia. Poczujesz moc współpracy i ducha odświeżającej nowości.”

Nauczyciele będą pracować w zespołach. Przygotują zasoby materiałów do prowadzenia zajęć wychowawczych, będą poznawać prawo autorskie w edukacji i uczyć się korzystania z nowych narzędzi internetowych oraz nowych metod edukacyjnych.

„Tegoroczny temat zrodził się z rozmów z nauczycielami, którzy opowiadali, gdzie widzą największe trudności w szkole, na lekcjach. Często są to osoby świeżo po studiach, które są świetnymi polonistkami, matematyczkami lub chemiczkami, lecz które w czasie studiów nie miały szansy dowiedzieć się, jak zabrać się za wychowanie.” – mówi Aleksandra Czetwertyńska, koordynatorka projektu. „Wsłuchując się w ten głos, zdecydowaliśmy się wesprzeć temat pracy wychowawczej w szkole, mając na uwadze również trudny moment z intensywnymi zmianami w szkole.”

Udział w warsztatach jest bezpłatny, organizatorzy opłacają koszty przejazdu (do ustalonej wcześniej sumy) i noclegu (w pokojach dwuosobowych). W projekcie weźmie udział 16 nauczycieli.

To już druga edycja projektu. W poprzedniej wypracowano cztery rozbudowane materiały edukacyjne do nauczania matematyki (efekty można zobaczyć tutaj: https://spoledkurs.centrumcyfrowe.pl/zasoby/). Czy warto uczestniczyć?

„Udział w warsztatach pokazał mi, jak wiele możliwości jest do wykorzystania w codziennej pracy przez każdego nauczyciela. Uczniowie, a potem studenci i być może przyszli nauczyciele powinni być wyposażeni w pakiet gotowych narzędzi, aplikacji, które powinny być dla każdego czy naturalnym i oczywistym.” – zauważa Magda, nauczycielka z Gorzowa Wielkopolskiego. „Mimo wielu prób uczniowie, ale też i rodzice, nie do końca przekonani są do zmiany stylu kształcenia i nadal uważają, że nauczyciel to kreda i tablica. Ciągle widzę, ile materiału jest kserowanego i dawanego uczniom do pracy, a można to wysłać jako plik, czy umieścić w chmurze z dostępem dla każdego ucznia. SpołEed pokazał mi również ile ja jeszcze muszę się uczyć…”

„Projekt otworzył przede mną nowe horyzonty, poszerzył wiedzę odnośnie możliwości i narzędzi, które mogę wykorzystywać w trakcie lekcji, ale też do ich przygotowania. Zdecydowanie wzbogaciłam się także o praktykę w tworzeniu samych zasobów o myśleniu, kto i jak może użyć coś co ja już stworzyłam lub zmieniłam/dostosowałam do warunków szkolnych.” – mówiła Karolina, nauczycielka z Konstancina-Jeziornej.

Więcej informacji oraz formularz zgłoszeniowy dostępne na stronie Centrum Cyfrowego.

 

(Źródło: Fundacja Centrum Cyfrowe)

 

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Kasia napisał/a komentarz do Rady nietrafione i rady pożyteczne
Dyrektora, a zwłaszcza dyrektorkę, cechuje żądza władzy. Arogancja ze strony dyrektorki w moim liceu...
Jacek Ścibor napisał/a komentarz do Brak chętnych do nauczania w szkołach
Moim zdaniem i Maciej Sysło i Robert Raczyński mają rację - obie wypowiedzi trafiają w sedno problem...
Gość napisał/a komentarz do Na zastępstwach
W punkt.
Ppp napisał/a komentarz do Czas na szkołę doceniania
Pytanie podstawowe: PO CO oceniać? Większość ocen, z jakimi się w życiu spotkałem, nie miało żadnego...
Robert Raczyński napisał/a komentarz do Brak chętnych do nauczania w szkołach
W żaden sposób nie negowałem potrzeby, czy wręcz obowiązku kształcenia nauczycieli. Niestety, kontyn...
Generalnie i co do zasady ok. 30% ocen jest PRZYPADKOWYCH - częściowo Pani opisała, dlaczego. Jeśli ...
Maciej Sysło napisał/a komentarz do Brak chętnych do nauczania w szkołach
W odpowiedzi na sarkastyczny ton wypowiedzi Pana Roberta mam jednak propozycję. Jednym z obowiązków ...
Robert Raczyński napisał/a komentarz do Brak chętnych do nauczania w szkołach
Jeśli pominąć ideologiczne ozdobniki, problem z brakiem nauczycieli wynika z faktu, że wiedza przest...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie