Projektowanie materiałów otwartej edukacji

fot. Fotolia.com

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Spółdzielnia Otwartej Edukacji zaprasza nauczycieli do wspólnej pracy nad materiałami edukacyjnymi. Chcesz przeżyć przygodę przy okazji ucząc się czegoś nowego? Zależy Ci, żeby szkoła była bardziej otwarta i bliżej ucznia? A może kochasz nowoczesne technologie w edukacji? Można zgłosić się jeszcze do 20 stycznia.

Podczas zbliżających się warsztatów nauczyciele będą rozmawiać o nowych trendach w edukacji, projektowaniu i tworzeniu materiałów edukacyjnych.

„Będziemy wspólnie się zastanawiać, jakich materiałów edukacyjnych brakuje, jakie przydadzą się nauczycielom w pracy, co zrobić, żeby były przyjazne i skuteczne. To wszystko w atmosferze wzajemnego zrozumienia, dzielenia się i uczenia od siebie.” – zachęcają organizatorzy z Fundacji Centrum Cyfrowe. „Dowiesz się, czym jest UX, agile czy OZE i co te pojęcia mają wspólnego z edukacją. Poznasz osoby, którym zależy na edukacji, które pracują w różnych środowiskach i mają różne doświadczenia. Poczujesz moc współpracy i ducha odświeżającej nowości.”

Nauczyciele będą pracować w zespołach. Przygotują zasoby materiałów do prowadzenia zajęć wychowawczych, będą poznawać prawo autorskie w edukacji i uczyć się korzystania z nowych narzędzi internetowych oraz nowych metod edukacyjnych.

„Tegoroczny temat zrodził się z rozmów z nauczycielami, którzy opowiadali, gdzie widzą największe trudności w szkole, na lekcjach. Często są to osoby świeżo po studiach, które są świetnymi polonistkami, matematyczkami lub chemiczkami, lecz które w czasie studiów nie miały szansy dowiedzieć się, jak zabrać się za wychowanie.” – mówi Aleksandra Czetwertyńska, koordynatorka projektu. „Wsłuchując się w ten głos, zdecydowaliśmy się wesprzeć temat pracy wychowawczej w szkole, mając na uwadze również trudny moment z intensywnymi zmianami w szkole.”

Udział w warsztatach jest bezpłatny, organizatorzy opłacają koszty przejazdu (do ustalonej wcześniej sumy) i noclegu (w pokojach dwuosobowych). W projekcie weźmie udział 16 nauczycieli.

To już druga edycja projektu. W poprzedniej wypracowano cztery rozbudowane materiały edukacyjne do nauczania matematyki (efekty można zobaczyć tutaj: https://spoledkurs.centrumcyfrowe.pl/zasoby/). Czy warto uczestniczyć?

„Udział w warsztatach pokazał mi, jak wiele możliwości jest do wykorzystania w codziennej pracy przez każdego nauczyciela. Uczniowie, a potem studenci i być może przyszli nauczyciele powinni być wyposażeni w pakiet gotowych narzędzi, aplikacji, które powinny być dla każdego czy naturalnym i oczywistym.” – zauważa Magda, nauczycielka z Gorzowa Wielkopolskiego. „Mimo wielu prób uczniowie, ale też i rodzice, nie do końca przekonani są do zmiany stylu kształcenia i nadal uważają, że nauczyciel to kreda i tablica. Ciągle widzę, ile materiału jest kserowanego i dawanego uczniom do pracy, a można to wysłać jako plik, czy umieścić w chmurze z dostępem dla każdego ucznia. SpołEed pokazał mi również ile ja jeszcze muszę się uczyć…”

„Projekt otworzył przede mną nowe horyzonty, poszerzył wiedzę odnośnie możliwości i narzędzi, które mogę wykorzystywać w trakcie lekcji, ale też do ich przygotowania. Zdecydowanie wzbogaciłam się także o praktykę w tworzeniu samych zasobów o myśleniu, kto i jak może użyć coś co ja już stworzyłam lub zmieniłam/dostosowałam do warunków szkolnych.” – mówiła Karolina, nauczycielka z Konstancina-Jeziornej.

Więcej informacji oraz formularz zgłoszeniowy dostępne na stronie Centrum Cyfrowego.

 

(Źródło: Fundacja Centrum Cyfrowe)

 

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Gość napisał/a komentarz do Oceniajmy rzadziej!
Przeczytałam z dużym zainteresowaniem. Dziękuję za ten artykuł.
Ppp napisał/a komentarz do Oceniajmy rzadziej!
Terada i Merill mają CAŁKOWITĄ rację. Jak ktoś chce i może - nauczy się i bez oceniania. Jeśli ktoś ...
Marcin Zaród napisał/a komentarz do Szkolna klasa - dobre miejsce do współpracy
Mój syn będąc w liceum w klasie mat-info-fiz prosił z kolegami o ustawienie takich tablic na korytar...
Marcin Polak napisał/a komentarz do Szkolna klasa - dobre miejsce do współpracy
Świetny przykład, że każdą przestrzeń klasy da się łatwo zreorganizować, aby pobudzić aktywne uczeni...
Robert Raczyński napisał/a komentarz do Informacja zwrotna dla przyszłości
O informacji zwrotnej można długo... Przedstawione tu wskazówki są cenne. Niestety, problem w tym, ż...
Andrzej napisał/a komentarz do Informacja zwrotna dla przyszłości
Bardzo proszę o przykład idealnie napisanej informacji zwrotnej.
Ppp napisał/a komentarz do Informacja zwrotna dla przyszłości
Jeśli jestem w czymś dobry - wiem o tym, dodatkowy komentarz nie jest potrzebny.Jeśli jestem w czymś...
Piotr napisał/a komentarz do Déjà vu
Codziennie z ulgą odkrywam, że jestem emerytowanym nauczycielem

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie