Drzwi do sali

fot. Sabina Piłat

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Drzwi do sali lekcyjnej to miejsce, które może stać się ważne i szczególne. Na drzwi patrzymy każdego dnia, drzwi uczniowie otwierają wiele razy dziennie i jeśli odpowiednio je ozdobić mogą zdziałać wiele dobrego dla motywowania i budowania samooceny uczniów. Inspirując się pomysłami na ozdobienie drzwi znalezionymi na Pinterest nauczycielki z całej Polski dekorują swoje drzwi.

Wystarczy papier, flamastry lub drukarka i nożyczki, żeby sprawić, że drzwi staną się niepowtarzalne.

Wchodząc do tej sali…

Hasła mogą być różne: Wchodząc do tej sali stajesz się… W tej sali jesteś… Przekraczając próg tej sali stajesz się… Kontynuacja hasła także zależy od tego, co wolimy. Jedni napiszą: mądry, ważny, doceniany, pomysłowy, ciekawy, wesoły itd. Inni postanowią nadać uczniom role: (jesteś) uczniem, mistrzem, artystą, myślicielem, matematykiem, kolegą, przyjacielem itd.

Jesteś ważny

Myślę, że takie pozytywne myśli na drzwiach nie jednemu uczniowi dadzą do myślenia, nie jednemu pozwolą pomyśleć o sobie dobrze i nie jednego zachęcą do działania, a może zainspirują do wejścia w nową rolę!

Poniżej galeria drzwi z hasłami motywującymi i przy okazji (skoro o drzwiach mowa) propozycje dla tych, którzy wolą, aby były one małym dziełem sztuki.

 

Macie takie swoje drzwi? Podobają się Waszym uczniom?

Notka o autorce: Sabina Piłat jest nauczycielką klas I – III w warszawskiej szkole podstawowej. Autorka bloga wmojejklasie.blogspot.com. Pracowała także w przedszkolach prowadząc zajęcia przygotowania do nauki czytania i pisania, na rok została lektorem angielskiego w Madrycie, a także dziennikarką w warszawskim wydaniu Gazety Stołecznej. Prywatnie oswaja nowe technologie, maluje kolczyki i jeździ po świecie. Należy do społeczności Superbelfrzy Mini. Post pochodzi ze strony: http://wmojejklasie.blogspot.com/2016/09/motywacja-drzwi-do-sali.html. Licencja CC-BY-SA.

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Gość napisał/a komentarz do Oceniajmy rzadziej!
Przeczytałam z dużym zainteresowaniem. Dziękuję za ten artykuł.
Ppp napisał/a komentarz do Oceniajmy rzadziej!
Terada i Merill mają CAŁKOWITĄ rację. Jak ktoś chce i może - nauczy się i bez oceniania. Jeśli ktoś ...
Marcin Zaród napisał/a komentarz do Szkolna klasa - dobre miejsce do współpracy
Mój syn będąc w liceum w klasie mat-info-fiz prosił z kolegami o ustawienie takich tablic na korytar...
Marcin Polak napisał/a komentarz do Szkolna klasa - dobre miejsce do współpracy
Świetny przykład, że każdą przestrzeń klasy da się łatwo zreorganizować, aby pobudzić aktywne uczeni...
Robert Raczyński napisał/a komentarz do Informacja zwrotna dla przyszłości
O informacji zwrotnej można długo... Przedstawione tu wskazówki są cenne. Niestety, problem w tym, ż...
Andrzej napisał/a komentarz do Informacja zwrotna dla przyszłości
Bardzo proszę o przykład idealnie napisanej informacji zwrotnej.
Ppp napisał/a komentarz do Informacja zwrotna dla przyszłości
Jeśli jestem w czymś dobry - wiem o tym, dodatkowy komentarz nie jest potrzebny.Jeśli jestem w czymś...
Piotr napisał/a komentarz do Déjà vu
Codziennie z ulgą odkrywam, że jestem emerytowanym nauczycielem

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie