Drzwi do sali

fot. Sabina Piłat

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Drzwi do sali lekcyjnej to miejsce, które może stać się ważne i szczególne. Na drzwi patrzymy każdego dnia, drzwi uczniowie otwierają wiele razy dziennie i jeśli odpowiednio je ozdobić mogą zdziałać wiele dobrego dla motywowania i budowania samooceny uczniów. Inspirując się pomysłami na ozdobienie drzwi znalezionymi na Pinterest nauczycielki z całej Polski dekorują swoje drzwi.

Wystarczy papier, flamastry lub drukarka i nożyczki, żeby sprawić, że drzwi staną się niepowtarzalne.

Wchodząc do tej sali…

Hasła mogą być różne: Wchodząc do tej sali stajesz się… W tej sali jesteś… Przekraczając próg tej sali stajesz się… Kontynuacja hasła także zależy od tego, co wolimy. Jedni napiszą: mądry, ważny, doceniany, pomysłowy, ciekawy, wesoły itd. Inni postanowią nadać uczniom role: (jesteś) uczniem, mistrzem, artystą, myślicielem, matematykiem, kolegą, przyjacielem itd.

Jesteś ważny

Myślę, że takie pozytywne myśli na drzwiach nie jednemu uczniowi dadzą do myślenia, nie jednemu pozwolą pomyśleć o sobie dobrze i nie jednego zachęcą do działania, a może zainspirują do wejścia w nową rolę!

Poniżej galeria drzwi z hasłami motywującymi i przy okazji (skoro o drzwiach mowa) propozycje dla tych, którzy wolą, aby były one małym dziełem sztuki.

 

Macie takie swoje drzwi? Podobają się Waszym uczniom?

Notka o autorce: Sabina Piłat jest nauczycielką klas I – III w warszawskiej szkole podstawowej. Autorka bloga wmojejklasie.blogspot.com. Pracowała także w przedszkolach prowadząc zajęcia przygotowania do nauki czytania i pisania, na rok została lektorem angielskiego w Madrycie, a także dziennikarką w warszawskim wydaniu Gazety Stołecznej. Prywatnie oswaja nowe technologie, maluje kolczyki i jeździ po świecie. Należy do społeczności Superbelfrzy Mini. Post pochodzi ze strony: http://wmojejklasie.blogspot.com/2016/09/motywacja-drzwi-do-sali.html. Licencja CC-BY-SA.

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Kasia napisał/a komentarz do Rady nietrafione i rady pożyteczne
Dyrektora, a zwłaszcza dyrektorkę, cechuje żądza władzy. Arogancja ze strony dyrektorki w moim liceu...
Jacek Ścibor napisał/a komentarz do Brak chętnych do nauczania w szkołach
Moim zdaniem i Maciej Sysło i Robert Raczyński mają rację - obie wypowiedzi trafiają w sedno problem...
Gość napisał/a komentarz do Na zastępstwach
W punkt.
Ppp napisał/a komentarz do Czas na szkołę doceniania
Pytanie podstawowe: PO CO oceniać? Większość ocen, z jakimi się w życiu spotkałem, nie miało żadnego...
Robert Raczyński napisał/a komentarz do Brak chętnych do nauczania w szkołach
W żaden sposób nie negowałem potrzeby, czy wręcz obowiązku kształcenia nauczycieli. Niestety, kontyn...
Generalnie i co do zasady ok. 30% ocen jest PRZYPADKOWYCH - częściowo Pani opisała, dlaczego. Jeśli ...
Maciej Sysło napisał/a komentarz do Brak chętnych do nauczania w szkołach
W odpowiedzi na sarkastyczny ton wypowiedzi Pana Roberta mam jednak propozycję. Jednym z obowiązków ...
Robert Raczyński napisał/a komentarz do Brak chętnych do nauczania w szkołach
Jeśli pominąć ideologiczne ozdobniki, problem z brakiem nauczycieli wynika z faktu, że wiedza przest...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie