Drzwi do sali

fot. Sabina Piłat

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Drzwi do sali lekcyjnej to miejsce, które może stać się ważne i szczególne. Na drzwi patrzymy każdego dnia, drzwi uczniowie otwierają wiele razy dziennie i jeśli odpowiednio je ozdobić mogą zdziałać wiele dobrego dla motywowania i budowania samooceny uczniów. Inspirując się pomysłami na ozdobienie drzwi znalezionymi na Pinterest nauczycielki z całej Polski dekorują swoje drzwi.

Wystarczy papier, flamastry lub drukarka i nożyczki, żeby sprawić, że drzwi staną się niepowtarzalne.

Wchodząc do tej sali…

Hasła mogą być różne: Wchodząc do tej sali stajesz się… W tej sali jesteś… Przekraczając próg tej sali stajesz się… Kontynuacja hasła także zależy od tego, co wolimy. Jedni napiszą: mądry, ważny, doceniany, pomysłowy, ciekawy, wesoły itd. Inni postanowią nadać uczniom role: (jesteś) uczniem, mistrzem, artystą, myślicielem, matematykiem, kolegą, przyjacielem itd.

Jesteś ważny

Myślę, że takie pozytywne myśli na drzwiach nie jednemu uczniowi dadzą do myślenia, nie jednemu pozwolą pomyśleć o sobie dobrze i nie jednego zachęcą do działania, a może zainspirują do wejścia w nową rolę!

Poniżej galeria drzwi z hasłami motywującymi i przy okazji (skoro o drzwiach mowa) propozycje dla tych, którzy wolą, aby były one małym dziełem sztuki.

 

Macie takie swoje drzwi? Podobają się Waszym uczniom?

Notka o autorce: Sabina Piłat jest nauczycielką klas I – III w warszawskiej szkole podstawowej. Autorka bloga wmojejklasie.blogspot.com. Pracowała także w przedszkolach prowadząc zajęcia przygotowania do nauki czytania i pisania, na rok została lektorem angielskiego w Madrycie, a także dziennikarką w warszawskim wydaniu Gazety Stołecznej. Prywatnie oswaja nowe technologie, maluje kolczyki i jeździ po świecie. Należy do społeczności Superbelfrzy Mini. Post pochodzi ze strony: http://wmojejklasie.blogspot.com/2016/09/motywacja-drzwi-do-sali.html. Licencja CC-BY-SA.

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Kinga napisał/a komentarz do Nauczyciele – luka pokoleniowa
To prawda. Bardzo dobry artykuł. Młodzi nauczyciele w polskich szkołach są niemile widziani, a jeśli...
Ppp napisał/a komentarz do Polacy coraz bardziej obojętni na ekologię?
Co w tym dziwnego? Ekologia musi być wprowadzana w życie tak, by była dla ludzi prosta, tania i nie ...
Ppp napisał/a komentarz do Nauka języka obcego w polskich szkołach
Czyli nic się nie zmieniło, odkąd przestałem chodzić do szkoły - ta nadal uczy gramatyki i słówek, o...
Ppp napisał/a komentarz do Odciążenie uczniów od myślenia?
Wystarczy nie oduczać myślenia i zadawania pytań - to jednak zadanie dla podstawówek. Jeśli uczeń zg...
Stanisław Zbigniew Czachorowski napisał/a komentarz do Dawanie uczniom sensownych wyborów
Poczucie sprawstwa jest ważne. Gdy daję studentom możliwość wyboru czasem są zaskoczeni. Pozytywnie....
Stanisław Zbigniew Czachorowski napisał/a komentarz do Pomysły na efektywne i wartościowe kończenie nauki w roku szkolnym
Przydatne pomysły, niektóre stosuję, inne dopiero wypróbuję. Na studentach. Mam na myśli wszystkie t...
Ppp napisał/a komentarz do Dawanie uczniom sensownych wyborów
Dobre chęci, jak widzę, są - problem w tym, że o wszystkim WAŻNYM decyduje MEN, o mniej ważnych dyre...
Jan Soliwoda napisał/a komentarz do Po wyborach. Co dalej z polską edukacją?
2,5 milionowa Warszawa (podobnie Kraków i inne duże metropolie) miała ponad 80-procentową frekwencję...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie