Przestrzeń dla edukacji – zrób to sam/a

(C) Edunews.pl

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Niekoniecznie chodzi o to w szkole, żeby było ładnie i schludnie. Oczywiście, zwłaszcza jeśli są pieniądze, to można uczniom stworzyć raj edukacyjny na Ziemi (no ale tak w zasadzie nikt nie robi w szkołach...). Środowisko uczenia ma ogromny wpływ na to, jak się uczymy, ale jeśli wszystko dla uczniów zrobimy i oddamy im "w prezencie", niekoniecznie mogą poczuć, że to jest "ich" przestrzeń.

Kiedy niedawno wizytowałem jedną z najlepszych polskich szkół, Zespół Szkół Publicznych w Radowie Małym, jego dyrektorka oprowadzała mnie po szkole i w końcu dotarliśmy do sali, która miała być świetlicą. Ale ona nie była gotowa. Mimo trwającego w pełni roku szkolnego, było to pomieszczenie ciągle „w tworzeniu”.

„Mogłabym im dać gotową świetlicę. Pięknie wykończoną i poukładaną. Ale nie o to chodzi.” – mówiła Ewa Radanowicz, dyrektor tej szkoły. „Oni tu tworzą sobie świetlice, sami wymyślają, jak ona ma wyglądać. I długo jeszcze będą tu «dziubdziać». Ale to będzie ich pomieszczenie, do którego przyjdą z radością”

O tym, jak można angażować uczniów w tworzenie środowiska uczenia się opowiadali podczas INSPIR@CJI 2016 Katarzyna Górkiewicz z CEO i Marcin Polak z Fundacji THINK! / Edunews.pl:

W projekcie „Przestrzenie edukacji 21. Otwieramy szkołę!” opracowane zostały trzy poradniki dla dyrektorów i nauczycieli szkół. Każdy z nich poświęcono jednemu z wymiarów środowiska uczenia się: infrastrukturze i architekturze, przestrzeni wirtualnej i technologiom, otoczeniu społecznemu.

Poradniki, bogato ilustrowane i oparte niemal wyłącznie na dobrych praktykach ze szkół polskich i europejskich, można bezpłatnie pobrać z serwisu Edustore (Przestrzeń fizyczna i architektoniczna; Przestrzeń wirtualna i technologiczna; Przestrzeń społeczna i kulturowa). Warto nie tyle pooglądać, co zainspirować się i przeprowadzić dobre zmiany w szkole. Polecamy!

***

Organizatorami konferencji INSPIR@CJE 2016 są firma Think Global, Fundacja Rozwoju Społeczeństwa Wiedzy THINK! oraz Edunews.pl.

Partnerem merytorycznym jest społeczność nauczycieli grupy Superbelfrzy RP.

Partnerami konferencji są: Fundacja Orange, Squla, Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji oraz Warszawskie Centrum Innowacji Edukacyjno-Społecznych i Szkoleń.

Partnerem globalnym konferencji jest Kulczyk Foundation.

Media partnerskie to Głos Nauczycielski, kwartalnik Wokół Szkoły oraz pismo Pieniądze są Dla Szkoły.

 

(Notka o autorze: Marcin Polak jest twórcą i redaktorem naczelnym Edunews.pl, zajmuje się edukacją i komunikacją społeczną, realizując projekty społeczne i komercyjne o zasięgu ogólnopolskim i międzynarodowym. Jest również członkiem grupy Superbelfrzy RP).

 

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Ppp napisał/a komentarz do Dziesięć błędów informacji zwrotnej
Wszystko to prawda, ale na "zerowym" punkcie powinno być: błędem krytyki jest samo jej istnienie! w ...
Zbyt ogólny opis by zrozumieć czym to się różni od istniejących aplikacji edukacyjnych które są zazw...
Robert Raczyński napisał/a komentarz do Natura matury
Miałem wrażenie, że dość jasno dałem do zrozumienia, że nie rozważam tu zasadności ani prawidłowości...
Mikołaj napisał/a komentarz do Natura matury
Trafne pokazuje to, że matura to nie tylko test wiedzy, ale rytuał przejścia, który ma sens tylko wt...
Ppp napisał/a komentarz do Natura matury
Maturę nalezy ZLIKWIDOWAĆ, ponieważ jest niesprawiedliwym egzaminem, którego można PRZYPADKOWO nie z...
Zapisałem dziecko na karate kontaktowe przez takich własnie małych gnojków by sam umiał się bronić
Nauczyciel napisał/a komentarz do Jeszcze większa automatyzacja pracy twórczej
Są też aplikacje które skutecznie potrafią wykrywać czy dany tekst został napisany przez AI czy nie ...
Kajtek napisał/a komentarz do Po co jest szkoła?
Szkoły niczego nas nie uczą oprócz polskiego oraz matematyki nic więcej nie jest nam potrzebne a nau...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie