Kilka sposobów na zainteresowanie i zaangażowanie uczniów

Szkoły i uczelnie
Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times
 
VI. Przyjaciel do pisania
Film 2millionminutes pokazuje, jak spędzają czas dzieci w Indiach i dzieci w Stanach Zjednoczonych. Ta generacja dzieci jest tak powiązana i wirtualna, że gra amerykańskiego nastolatka w szachy z kolegą z Uzbekistanu nie jest żadnym zaskoczeniem. Używając potęgi Internetu możesz rozpocząć projekt polegający na nawiązywaniu przyjaźni internetowych (Pen-Pal). To da twoim uczniom nową perspektywę i będzie sprzyjało rozwojowi.

VII. Internet dla nauczycieli
Jest też wiele świetnych stron internetowych, z których nauczyciele mogą korzystać podczas prezentacji, czy przy projektach. Dzięki takim stronom łatwiej będzie zaskoczyć i zainteresować uczniów tematem. GoogleSites jest naprawdę dobrą aplikacją. Poszukaj tematu, który właśnie poruszasz na lekcji – na pewno na HowStuffWorks.com lub Teachers.tv znajdziesz odpowiednie wytłumaczenie lub zabawne video.
 
Anglojęzyczne zasoby Internetu stwarzają współczesnemu nauczycielowi wielkie możliwości doskonalenia swoich metod nauczania i angażowania uczniów. Problemem polskiego nauczyciela jest nieposługiwanie się językiem angielskim w stopniu wystarczającym do korzystania z materiałów znajdujących się w sieci. Brakuje nam nowoczesnych serwisów dla edukatorów, co jest niestety wynikiem wieloletnich zaniedbań urzędników oświaty, ale i polityków. Takim zasobem - bardzo potrzebnym polskim nauczycielom miał być Scholaris, ale w wyniku nieprzemyślanych decyzji byłego szefostwa MEN doprowadzony został do upadku. Ciekawe materiały dla nauczycieli można znaleźć na stronach CODN, Centrum Edukacji Obywatelskiej, NBPortal.pl (dotyczące edukacji ekonomicznej), ale to raczej nieliczne wyjątki w polskim Internecie.
 
(Źródło: Onteenstoday.com)

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Ppp napisał/a komentarz do Jak książeczki uczą rozmawiać?
Mama opowiadała mi, że zacząłem mówić bardzo późno, ale jak już zacząłem - od razu pełnymi zdaniami,...
Przerażająca wizja. Z jednej strony trzeba gonić za technologią która rozwija świat, z drugiej stron...
Stanisław Czachorowski napisał/a komentarz do Wykład w czasach postpiśmienności, czyli szukanie drogi we mgle
Tak, najważniejszy jest tok rozumowania, opowieść o wiedzy i dochodzeniu do wniosków, odkryć. To się...
Wykładam matematykę i staram się postępować na przekór pewnego określenia czym jest wykład: to trans...
Stanisław Czachorowski napisał/a komentarz do Wykłady w stylu programów popularnonaukowych?
Zawsze najważniejszym jest mieć coś do powiedzenia. Interesującego, ważnego, wartościowego. Dobrze j...
Jak widzę, odniósł się Pan do mojego komentarza, więc odpowiem.Programy B. Wołoszańskiego były różne...
Pani Anno, to co zamierzam napisać dotyczy zarówno psychologów szkolnych jak i pedagogów. I jedni i...
Drodzy Państwo, czy głupotę można nazywać po imieniu? Czy głupota ministra jest głupotą szkodliwą? C...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie