Kilka sposobów na zainteresowanie i zaangażowanie uczniów

Szkoły i uczelnie
Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times
 
VI. Przyjaciel do pisania
Film 2millionminutes pokazuje, jak spędzają czas dzieci w Indiach i dzieci w Stanach Zjednoczonych. Ta generacja dzieci jest tak powiązana i wirtualna, że gra amerykańskiego nastolatka w szachy z kolegą z Uzbekistanu nie jest żadnym zaskoczeniem. Używając potęgi Internetu możesz rozpocząć projekt polegający na nawiązywaniu przyjaźni internetowych (Pen-Pal). To da twoim uczniom nową perspektywę i będzie sprzyjało rozwojowi.

VII. Internet dla nauczycieli
Jest też wiele świetnych stron internetowych, z których nauczyciele mogą korzystać podczas prezentacji, czy przy projektach. Dzięki takim stronom łatwiej będzie zaskoczyć i zainteresować uczniów tematem. GoogleSites jest naprawdę dobrą aplikacją. Poszukaj tematu, który właśnie poruszasz na lekcji – na pewno na HowStuffWorks.com lub Teachers.tv znajdziesz odpowiednie wytłumaczenie lub zabawne video.
 
Anglojęzyczne zasoby Internetu stwarzają współczesnemu nauczycielowi wielkie możliwości doskonalenia swoich metod nauczania i angażowania uczniów. Problemem polskiego nauczyciela jest nieposługiwanie się językiem angielskim w stopniu wystarczającym do korzystania z materiałów znajdujących się w sieci. Brakuje nam nowoczesnych serwisów dla edukatorów, co jest niestety wynikiem wieloletnich zaniedbań urzędników oświaty, ale i polityków. Takim zasobem - bardzo potrzebnym polskim nauczycielom miał być Scholaris, ale w wyniku nieprzemyślanych decyzji byłego szefostwa MEN doprowadzony został do upadku. Ciekawe materiały dla nauczycieli można znaleźć na stronach CODN, Centrum Edukacji Obywatelskiej, NBPortal.pl (dotyczące edukacji ekonomicznej), ale to raczej nieliczne wyjątki w polskim Internecie.
 
(Źródło: Onteenstoday.com)

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Gość napisał/a komentarz do Oceniajmy rzadziej!
Przeczytałam z dużym zainteresowaniem. Dziękuję za ten artykuł.
Ppp napisał/a komentarz do Oceniajmy rzadziej!
Terada i Merill mają CAŁKOWITĄ rację. Jak ktoś chce i może - nauczy się i bez oceniania. Jeśli ktoś ...
Marcin Zaród napisał/a komentarz do Szkolna klasa - dobre miejsce do współpracy
Mój syn będąc w liceum w klasie mat-info-fiz prosił z kolegami o ustawienie takich tablic na korytar...
Marcin Polak napisał/a komentarz do Szkolna klasa - dobre miejsce do współpracy
Świetny przykład, że każdą przestrzeń klasy da się łatwo zreorganizować, aby pobudzić aktywne uczeni...
Robert Raczyński napisał/a komentarz do Informacja zwrotna dla przyszłości
O informacji zwrotnej można długo... Przedstawione tu wskazówki są cenne. Niestety, problem w tym, ż...
Andrzej napisał/a komentarz do Informacja zwrotna dla przyszłości
Bardzo proszę o przykład idealnie napisanej informacji zwrotnej.
Ppp napisał/a komentarz do Informacja zwrotna dla przyszłości
Jeśli jestem w czymś dobry - wiem o tym, dodatkowy komentarz nie jest potrzebny.Jeśli jestem w czymś...
Piotr napisał/a komentarz do Déjà vu
Codziennie z ulgą odkrywam, że jestem emerytowanym nauczycielem

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie