Sidebar

13
Wt, Maj

Tablica interaktywna i inne bajery

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times
ict w edukacjiCzęsto słyszy się o barierze technologicznej między uczniami a nauczycielami, tzn. że uczniowie są świetnie zorientowani we wszelkich nowinkach technicznych i potrafią bez problemu obsłużyć urządzenia, których nazw nauczyciele nawet nie potrafią wymówić. No i ogólnie – uczniowie są nowocześni, a nauczyciele zacofani. I że czas to zmienić...
 
To wszystko pewnie prawda, ale jak każda prawda, zależy od punktu widzenia (i siedzenia). Też byłam entuzjastką nowych technologii, popierałam internet i tablice multimedialne w każdej szkole. Sądziłam, że przyszłością szkoły są osobiste komputery dla każdego ucznia (o nauczycielu nie wspominając) i prace domowe on-line (jaka wygoda przy sprawdzaniu!). Wirtualne podręczniki, wszelkie możliwe cyfrowe pomoce, gry edukacyjne – wszystko dać szkole i uczniom, bo fajne. Właściwie nadal tak sądzę, ale ostatnio nachodzą mnie wątpliwości. Nie cofniemy postępu, nie ma powrotu do szkoły z tablicą i kredą, i to dobrze. Ale nachalne komputeryzowanie wszystkiego, co się da, nie musi przynosić wyłącznie pozytywnych skutków.

Kilka lat temu, kiedy tablica multimedialna była nowością, wielu nauczycieli podchodziło do niej z nieufnością. Bo trzeba nauczyć się obsługi, mieć do niej komputer, a w ogóle po co, skoro świetnie sobie radzę bez niej. Ale stopniowo większość, którym dane było z niej korzystać, doceniła jej niewątpliwe zalety. Bo je ma i przydaje się na wielu przedmiotach. Podobnie jak komputer z internetem, a choćby tylko wewnętrzną siecią. Kiedyś zastosowań komputera na lekcjach szukano trochę na siłę, teraz już nie trzeba.

I wszystko byłoby dobrze, gdyby nie jedno ale. Dlaczego uczniowie coraz słabiej i wolniej piszą? Dlaczego są coraz mniej sprawni manualnie? Dlaczego, już od przedszkola, gorzej rysują, wycinają, przyklejają itd.? Mają kłopoty z zapięciem guzików i prawidłowym trzymaniem długopisu? Czy nie za dużo komputera, telewizora i gier, czyli ćwiczenia głównie sprawności palców na klawiaturze i myszce? Oczywiście, taka jest przyszłość, być może pismo ręczne kiedyś zaniknie, jednak brak sprawności manualnej może mieć groźne skutki.

Może zaproponować nauczycielom użycie multimediów dopiero tam, gdzie inne metody nie wystarczą, zamiast zawsze i wszędzie? Obecnie dzieci i młodzież mają tak dużo telewizji, komputera i maleńkich wyświetlaczy, że może dobrze by było, gdyby choć w szkole czy przedszkolu mogły robić coś innego, niż wpatrywać się w nie?

Zainspirowało mnie do tego wyznanie nauczycielki przedszkola, która twierdzi, że świadomie bardzo rzadko używa wiszącej w sali modnej tablicy interaktywnej. Woli bawić się z dziećmi plasteliną, ziarnkami fasoli, ścinkami materiałów. Chce, żeby wycinały, przyklejały, rysowały i malowały naprawdę, a nie robiły mechaniczne kopiuj-wklej czy malowanki on-line, gdzie wszystko samo się równiutko zamalowuje. Twierdzi, że komputerowych technik nie trzeba uczyć, bo doskonale znają je już trzylatki, a te nieliczne, które nie korzystają w domu z komputera, później szybciutko to nadrobią. Dziś sztuką staje się nauczenie pozakomputerowych sprawności. I nie dotyczy to wyłącznie przedszkolaków.

(Artykuł ukazał się w serwisie oSzkole.pl)
 
O szkole.pl 
 
 
Komentarze (5)
This comment was minimized by the moderator on the site
Rzeczywiście, każdy czas ucznia poświęcony na gry komputerowe jest czasem nie-poświęconym na zabawy manualne, które w tym wieku są potrzebne by nabyć całkiem przyziemne umiejętności, takie jak wiązanie butów. Tak samo, każde zastosowanie ćwiczeń...
Rzeczywiście, każdy czas ucznia poświęcony na gry komputerowe jest czasem nie-poświęconym na zabawy manualne, które w tym wieku są potrzebne by nabyć całkiem przyziemne umiejętności, takie jak wiązanie butów. Tak samo, każde zastosowanie ćwiczeń polegających na wpisywaniu na klawiaturze słów, np. w programie "word" zanim dzieci biegle opanują ręczną pisownię wszystkich liter jest wyrządzaniem tym dzieciom po prostu krzywdy, bo takie postępowanie osłabia ich motywację do starania się aby nauczyć się ręcznego pisania (po co się trudzić skoro jest klawiatura w komputerze i drukarka). Czasem można odnieść takie wrażenie, że my dorośli zachowujemy się trochę tak jakby sprawą życia i śmierci przyszłych pokoleń było to, czy dzieci już w pierwszej klasie nauczą się kompleksowej obsługi ulubionej gry na komputerze, tak jakby możliwość zdobycia tej umiejętności zanikała np. w 9-tym roku życia, albo ktoś miałby wprowadzić coś w rodzaju stanu wojennego, w którym zamiast cenzury zostałby wprowadzony zakaz posiadania komputerów. Nic z obu tych rzeczy nie nastąpi.
More
Jan Soliwoda
This comment was minimized by the moderator on the site
A gdyby tak wprowadzić w szkołach podstawowych zakaz prowadzenia kółek naukowych, takich jak matematyczne, przyrodnicze, historyczne, języka obcego, informatyczne? Natomiast intensywnie rozwijać zajęcia plastyczne, rzeźbiarskie, tkackie,...
A gdyby tak wprowadzić w szkołach podstawowych zakaz prowadzenia kółek naukowych, takich jak matematyczne, przyrodnicze, historyczne, języka obcego, informatyczne? Natomiast intensywnie rozwijać zajęcia plastyczne, rzeźbiarskie, tkackie, krawieckie, muzyczne, wokalne, taneczne, teatralne i sportowe? W trakcie tych pierwszych pracuje tylko jeden organ ucznia - jego mózg. Te drugie uruchamiają zawsze co najmniej dwa organy - mózg oraz: ręce, palce, nogi, głos i słuch, całe ciało. A ile ukrytych talentów mogłoby się ujawnić przy tym...
More
Wiesław Mariański
This comment was minimized by the moderator on the site
Nie warto zastępować świeżych badań i dzisiejszych doświadczeń samymi tylko przekonaniami, na dodatek przekonaniami imigranta. Pojęcie "krzywdy" wyrządzanej uczniom poprzez uczenie czytelnych liter za pomocą prostego narzędzia (klawiatury) jest...
Nie warto zastępować świeżych badań i dzisiejszych doświadczeń samymi tylko przekonaniami, na dodatek przekonaniami imigranta. Pojęcie "krzywdy" wyrządzanej uczniom poprzez uczenie czytelnych liter za pomocą prostego narzędzia (klawiatury) jest dobrym przykładem takich osobistych przekonań. Pismo służy do komunikowania się, a nie do "trudzenia". Np. Finowie uważają przeciwnie, że krzywdziłoby dzieci skłanianie ich do opanowywania trudnej sztuki ręcznego pisma na początku (zamiast niewątpliwie łatwiejszej - pisania na klawiaturze) - i uczą ręcznego pisma dopiero w drugiej kolejności. I to oni mają, a nie my, najlepszą na świecie edukację - w niemal wszystkich aspektach. Z aktualnie dostępnych materiałów polecam np. niedawny wywiad z szefem oświaty w małej szwedzkiej gminie (zaproszonym ostatnio przez GW przy okazji akcji "laptop dla pierwszaka") - <a href="http://wyborcza.pl/szkola20/1,106745,9377081,Dzieci_musza_znac_technologie.html">Dzieci muszą znać technologię</a>.

A uogólniając, warto porównywać raczej obiekty porównywalne: tablicę kredową - z tablicą interaktywną. Tablet - z książką, tablet - z telewizorem. Porównywanie tablicy np. z wycinankami z papieru ma sens... ukryty. Niezależnie od rodzaju tablicy.
Znacznie owocniej jest zastanawiać się nad nowoczesnymi celami edukacyjnymi i dobierać do tych celów narzędzia. Mamy do dyspozycji fascynujący, szybko rosnący zestaw narzędzi edukacyjnych.
More
Lechoslaw Hojnacki
This comment was minimized by the moderator on the site
Większość nauczycieli nie jest świadoma faktu, że na rynku znajdują się w sprzedaży dwa rodzaje tablic. Chodzi o to jakie tablice interaktywne są w szkołach kupowane. Niestety dyrektorzy i decydenci często wyposażają szkoły w buble. Bublem takim...
Większość nauczycieli nie jest świadoma faktu, że na rynku znajdują się w sprzedaży dwa rodzaje tablic. Chodzi o to jakie tablice interaktywne są w szkołach kupowane. Niestety dyrektorzy i decydenci często wyposażają szkoły w buble. Bublem takim nazywam tablicę interaktywną gdzie sygnał jest przekazywany bezprzewodowo drogą radiową od nadajnika, odbija się od płaszczyzny, następnie, gdy wraca do komputera, to rzutnik wyświetla zmieniony obraz na ekranie. Jeśli uczeń stanie na linii nadajnik (w urządzeniu imitującym długopis)- tablica, wówczas sygnał jest blokowany. W momencie gdy ekran lub rzutnik zostanie poruszony trzeba go ponownie formatować, co jest czasochłonne. Takie tablice kosztują 3 razy taniej niż porządne tablice z siateczką pod ekranem, gdzie sygnał z urządzenia piszącego wysyłany jest do komputera po kablu, co gwarantuje prawidłowość funkcjonowania. Tymczasem mającym zazwyczaj węża w kieszeni decydentom oświatowym zależy żeby wprowadzić "na stan" tablice interaktywne i cześć. Im chodzi o to żeby można było odfajkować "jest whiteboard", a do tego celu wystarczy kupić 3 razy tańsze urządzenie które będzie gdzieś bezużytecznie leżało, bo jest zawodne, ale szkoła wyposaża w nowoczesny sprzęt? - wyposaża, więc odczepcie się i już. Z kolei nauczyciele są niedoinformowani (tudzież dezinformowani przez firmy) i pasywni, nie walczą o dające się z pożytkiem i wygodą wykorzystać tablice, które zamiast 2 tysiące kosztują 5 tysięcy (ale są o niebo lepsze). Szkoda pieniędzy na zawodny sprzęt, który potem będzie bezużytecznie leżał, bo przysparza spore kłopoty przy używaniu.
More
Jan Soliwoda
This comment was minimized by the moderator on the site
Warto uzmysłowić sobie,że każdy czas ucznia poświęcony również czytaniu książki nie jest czasem poświęconym zabawie, kontaktom z rówieśnikami,rysowaniu czy spędzaniu czasu na powietrzu.
Jeśli udostępnimy dziecku za pomocą komputera właściwe...
Warto uzmysłowić sobie,że każdy czas ucznia poświęcony również czytaniu książki nie jest czasem poświęconym zabawie, kontaktom z rówieśnikami,rysowaniu czy spędzaniu czasu na powietrzu.
Jeśli udostępnimy dziecku za pomocą komputera właściwe zadania, przyswoi sobie wiedzę i umiejętności szybciej, trwalej i w dodatku poprzez zabawę.
Jeśli wcześnie pokażemy dziecku, jakie możliwości niesie to wspaniałe urządzenie, mamy większe szanse,że zainteresują go bardziej rozwojowe działania niż klikanie w grach.
Często staram sobie wyobrazić, w jakim świecie będą żyły moi mali uczniowie. Jak się odnajdą w tym galopującym przyspieszeniu zmian. Nie odnośmy swojego dzieciństwa do dzieciństwa naszych dzieci czy wnuków.Internet to trampolina rozwojowa, którą można porównać z wynalezieniem druku czy elektryczności.
More
Wiesława Kopf
Nie ma tu jeszcze żadnych komentarzy
Skomentuj
Piszesz jako gość
×
😀 🧑🏻 ❤️ 🍀 🍌 💡 ✈️
No Emojis found
😀😃😄😁😆😅🤣😂🙂🙃😉😊😇🥰😍🤩😘😗😚😙😋😛😜🤪😝🤑🤗🤭🤫🤔🤐🤨😐😑😶😏😒🙄😬🤥😌😔😪🤤😴😷🤒🤕🤢🤮🤧🥵🥶🥴😵🤯🤠🥳😎🤓🧐😕😟🙁☹️😮😯😲😳🥺😦😧😨😰😥😢😭😱😖😣😞😓😩😫🥱😤😡😠🤬😈👿💀☠️💩🤡👹👺👻👽👾🤖😺😸😹😻😼😽🙀😿😾🙈🙉🙊
👋🤚🖐️🖖👌🤏✌️🤞🤟🤘🤙👈👉👆🖕👇☝️👍👎👊🤛🤜👏🙌👐🤲🤝🙏✍️💅🤳💪🦾🦿🦵🦶👂🦻👃🧠🦷🦴👀👁️👅👄👶🧒👦👧🧑👱👨🧔👨‍🦰👨‍🦱👨‍🦳👨‍🦲👩👩‍🦰🧑‍🦰👩‍🦱🧑‍🦱👩‍🦳🧑‍🦳👩‍🦲🧑‍🦲👱‍♀️👱‍♂️🧓👴👵🙍🙍‍♂️🙍‍♀️🙎🙎‍♂️🙎‍♀️🙅🙅‍♂️🙅‍♀️🙆🙆‍♂️🙆‍♀️💁💁‍♂️💁‍♀️🙋🙋‍♂️🙋‍♀️🧏🧏‍♂️🧏‍♀️🙇🙇‍♂️🙇‍♀️🤦🤦‍♂️🤦‍♀️🤷🤷‍♂️🤷‍♀️🧑‍⚕️👨‍⚕️👩‍⚕️🧑‍🎓👨‍🎓👩‍🎓🧑‍🏫👨‍🏫👩‍🏫🧑‍⚖️👨‍⚖️👩‍⚖️🧑‍🌾👨‍🌾👩‍🌾🧑‍🍳👨‍🍳👩‍🍳🧑‍🔧👨‍🔧👩‍🔧🧑‍🏭👨‍🏭👩‍🏭🧑‍💼👨‍💼👩‍💼🧑‍🔬👨‍🔬👩‍🔬🧑‍💻👨‍💻👩‍💻🧑‍🎤👨‍🎤👩‍🎤🧑‍🎨👨‍🎨👩‍🎨🧑‍✈️👨‍✈️👩‍✈️🧑‍🚀👨‍🚀👩‍🚀🧑‍🚒👨‍🚒👩‍🚒👮👮‍♂️👮‍♀️🕵️🕵️‍♂️🕵️‍♀️💂💂‍♂️💂‍♀️👷👷‍♂️👷‍♀️🤴👸👳👳‍♂️👳‍♀️👲🧕🤵🤵‍♂️🤵‍♀️👰👰‍♂️👰‍♀️🤰🤱👩‍🍼👨‍🍼🧑‍🍼👼🎅🤶🧑‍🎄🦸🦸‍♂️🦸‍♀️🦹🦹‍♂️🦹‍♀️🧙🧙‍♂️🧙‍♀️🧚🧚‍♂️🧚‍♀️🧛🧛‍♂️🧛‍♀️🧜🧜‍♂️🧜‍♀️🧝🧝‍♂️🧝‍♀️🧞🧞‍♂️🧞‍♀️🧟🧟‍♂️🧟‍♀️💆💆‍♂️💆‍♀️💇💇‍♂️💇‍♀️🚶🚶‍♂️🚶‍♀️🧍🧍‍♂️🧍‍♀️🧎🧎‍♂️🧎‍♀️🧑‍🦯👨‍🦯👩‍🦯🧑‍🦼👨‍🦼👩‍🦼🧑‍🦽👨‍🦽👩‍🦽🏃🏃‍♂️🏃‍♀️💃🕺🕴️👯👯‍♂️👯‍♀️🧖🧖‍♂️🧖‍♀️🧗🧗‍♂️🧗‍♀️🤺🏇⛷️🏂🏌️🏌️‍♂️🏌️‍♀️🏄🏄‍♂️🏄‍♀️🚣🚣‍♂️🚣‍♀️🏊🏊‍♂️🏊‍♀️⛹️⛹️‍♂️⛹️‍♀️🏋️🏋️‍♂️🏋️‍♀️🚴🚴‍♂️🚴‍♀️🚵🚵‍♂️🚵‍♀️🤸🤸‍♂️🤸‍♀️🤼🤼‍♂️🤼‍♀️🤽🤽‍♂️🤽‍♀️🤾🤾‍♂️🤾‍♀️🤹🤹‍♂️🤹‍♀️🧘🧘‍♂️🧘‍♀️🛀🛌🧑‍🤝‍🧑👭👫👬💏👩‍❤️‍💋‍👨👨‍❤️‍💋‍👨👩‍❤️‍💋‍👩💑👩‍❤️‍👨👨‍❤️‍👨👩‍❤️‍👩👪👨‍👩‍👦👨‍👩‍👧👨‍👩‍👧‍👦👨‍👩‍👦‍👦👨‍👩‍👧‍👧👨‍👨‍👦👨‍👨‍👧👨‍👨‍👧‍👦👨‍👨‍👦‍👦👨‍👨‍👧‍👧👩‍👩‍👦👩‍👩‍👧👩‍👩‍👧‍👦👩‍👩‍👦‍👦👩‍👩‍👧‍👧👨‍👦👨‍👦‍👦👨‍👧👨‍👧‍👦👨‍👧‍👧👩‍👦👩‍👦‍👦👩‍👧👩‍👧‍👦👩‍👧‍👧🗣️👤👥👣
💘💝💖💗💓💞💕💟❣️💔❤️🧡💛💚💙💜🤎🖤🤍💋💌💯💢💥💫💦💨🕳️💣💬👁️‍🗨️🗨️🗯️💭💤🏧🚮🚰🚹🚺🚻🚼🚾🛂🛃🛄🛅⚠️🚸🚫🚳🚭🚯🚱🚷📵🔞☢️☣️⬆️↗️➡️↘️⬇️↙️⬅️↖️↕️↔️↩️↪️⤴️⤵️🔃🔄🔙🔚🔛🔜🔝🛐⚛️🕉️✡️☸️☯️✝️☦️☪️☮️🕎🔯🔀🔁🔂▶️⏭️⏯️◀️⏮️🔼🔽⏸️⏹️⏺️⏏️🎦🔅🔆📶📳📴♀️♂️⚧️✖️♾️‼️⁉️〰️💱💲⚕️♻️⚜️🔱📛🔰☑️✔️〽️✳️✴️❇️©️®️™️#️⃣*️⃣0️⃣1️⃣2️⃣3️⃣4️⃣5️⃣6️⃣7️⃣8️⃣9️⃣🔟🔠🔡🔢🔣🔤🅰️🆎🅱️🆑🆒🆓ℹ️🆔Ⓜ️🆕🆖🅾️🆗🅿️🆘🆙🆚🈁🈂️🈷️🈶🈯🉐🈹🈚🈲🉑🈸🈴🈳㊗️㊙️🈺🈵🔴🟠🟡🟢🔵🟣🟤🟥🟧🟨🟩🟦🟪🟫◼️◻️▪️▫️🔶🔷🔸🔹🔺🔻💠🔘🔳🔲
🐵🐒🦍🦧🐶🐕🦮🐕‍🦺🐩🐺🦊🦝🐱🐈🐈‍⬛🦁🐯🐅🐆🐴🐎🦄🦓🦌🐮🐂🐃🐄🐷🐖🐗🐽🐏🐑🐐🐪🐫🦙🦒🐘🦏🦛🐭🐁🐀🐹🐰🐇🐿️🦔🦇🐻🐻‍❄️🐨🐼🦥🦦🦨🦘🦡🐾🦃🐔🐓🐣🐤🐥🐦🐧🕊️🦅🦆🦢🦉🦩🦚🦜🐸🐊🐢🦎🐍🐲🐉🦕🦖🐳🐋🐬🐟🐠🐡🦈🐙🐚🐌🦋🐛🐜🐝🐞🦗🕷️🕸️🦂🦟🦠💐🌸💮🏵️🌹🥀🌺🌻🌼🌷🌱🪴🌲🌳🌴🌵🌾🌿☘️🍀🍁🍂🍃🌑🌒🌓🌔🌕🌖🌗🌘🌙🌚🌛🌜🌡️☀️🌝🌞🪐🌟🌠🌌☁️⛈️🌤️🌥️🌦️🌧️🌨️🌩️🌪️🌫️🌬️🌀🌈🌂☂️⛱️❄️☃️☄️🔥💧🌊
🍇🍈🍉🍊🍋🍌🍍🥭🍎🍏🍐🍑🍒🍓🥝🍅🥥🥑🍆🥔🥕🌽🌶️🥒🥬🥦🧄🧅🍄🥜🌰🍞🥐🥖🥨🥯🥞🧇🧀🍖🍗🥩🥓🍔🍟🍕🌭🥪🌮🌯🥙🧆🥚🍳🥘🍲🥣🥗🍿🧈🧂🥫🍱🍘🍙🍚🍛🍜🍝🍠🍢🍣🍤🍥🥮🍡🥟🥠🥡🦀🦞🦐🦑🦪🍦🍧🍨🍩🍪🎂🍰🧁🥧🍫🍬🍭🍮🍯🍼🥛🍵🍶🍾🍷🍸🍹🍺🍻🥂🥃🥤🧃🧉🧊🥢🍽️🍴🥄🔪🏺
🎃🎄🎆🎇🧨🎈🎉🎊🎋🎍🎎🎏🎐🎑🧧🎀🎁🎗️🎟️🎫🎖️🏆🏅🥇🥈🥉🥎🏀🏐🏈🏉🎾🥏🎳🏏🏑🏒🥍🏓🏸🥊🥋🥅⛸️🎣🤿🎽🎿🛷🥌🎯🪀🪁🎱🔮🧿🎮🕹️🎰🎲🧩🧸♠️♥️♦️♣️♟️🃏🀄🎴🎭🖼️🎨🧵🧶
👓🕶️🥽🥼🦺👔👕👖🧣🧤🧥🧦👗👘🥻🩱🩲🩳👙👚👛👜👝🛍️🎒👞👟🥾🥿👠👡🩰👢👑👒🎩🎓🧢⛑️📿💄💍💎🔇🔈🔉🔊📢📣📯🔔🔕🎼🎵🎶🎙️🎚️🎛️🎤🎧📻🎷🎸🎹🎺🎻🪕🥁📱📲☎️📞📟📠🔋🔌💻🖥️🖨️⌨️🖱️🖲️💽💾💿📀🧮🎥🎞️📽️🎬📺📷📸📹📼🔍🔎🕯️💡🔦🏮🪔📔📕📖📗📘📙📚📓📒📃📜📄📰🗞️📑🔖🏷️💰🪙💴💵💶💷💸💳🧾💹✉️📧📨📩📤📥📦📫📪📬📭📮🗳️✏️✒️🖋️🖊️🖌️🖍️📝💼📁📂🗂️📅📆🗒️🗓️📇📈📉📊📋📌📍📎🖇️📏📐✂️🗃️🗄️🗑️🔒🔓🔏🔐🔑🗝️🔨🪓⛏️⚒️🛠️🗡️⚔️🔫🏹🛡️🔧🔩⚙️🗜️⚖️🦯🔗⛓️🧰🧲⚗️🧪🧫🧬🔬🔭📡💉🩸💊🩹🩺🚪🛏️🛋️🪑🚽🚿🛁🪒🧴🧷🧹🧺🧻🧼🧽🧯🛒🚬⚰️⚱️🗿
🌍🌎🌏🌐🗺️🗾🧭🏔️⛰️🌋🗻🏕️🏖️🏜️🏝️🏞️🏟️🏛️🏗️🧱🏘️🏚️🏠🏡🏢🏣🏤🏥🏦🏨🏩🏪🏫🏬🏭🏯🏰💒🗼🗽🕌🛕🕍⛩️🕋🌁🌃🏙️🌄🌅🌆🌇🌉♨️🎠🎡🎢💈🎪🚂🚃🚄🚅🚆🚇🚈🚉🚊🚝🚞🚋🚌🚍🚎🚐🚑🚒🚓🚔🚕🚖🚗🚘🚙🚚🚛🚜🏎️🏍️🛵🦽🦼🛺🚲🛴🛹🚏🛣️🛤️🛢️🚨🚥🚦🛑🚧🛶🚤🛳️⛴️🛥️🚢✈️🛩️🛫🛬🪂💺🚁🚟🚠🚡🛰️🚀🛸🛎️🧳⏱️⏲️🕰️🕛🕧🕐🕜🕑🕝🕒🕞🕓🕟🕔🕠🕕🕡🕖🕢🕗🕣🕘🕤🕙🕥🕚🕦
Suggested Locations
Wpisz tekst z poniższego obrazka. Nie jest wyraźny?

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Ppp napisał/a komentarz do Dziesięć błędów informacji zwrotnej
Wszystko to prawda, ale na "zerowym" punkcie powinno być: błędem krytyki jest samo jej istnienie! w ...
Zbyt ogólny opis by zrozumieć czym to się różni od istniejących aplikacji edukacyjnych które są zazw...
Robert Raczyński napisał/a komentarz do Natura matury
Miałem wrażenie, że dość jasno dałem do zrozumienia, że nie rozważam tu zasadności ani prawidłowości...
Mikołaj napisał/a komentarz do Natura matury
Trafne pokazuje to, że matura to nie tylko test wiedzy, ale rytuał przejścia, który ma sens tylko wt...
Ppp napisał/a komentarz do Natura matury
Maturę nalezy ZLIKWIDOWAĆ, ponieważ jest niesprawiedliwym egzaminem, którego można PRZYPADKOWO nie z...
Zapisałem dziecko na karate kontaktowe przez takich własnie małych gnojków by sam umiał się bronić
Nauczyciel napisał/a komentarz do Jeszcze większa automatyzacja pracy twórczej
Są też aplikacje które skutecznie potrafią wykrywać czy dany tekst został napisany przez AI czy nie ...
Kajtek napisał/a komentarz do Po co jest szkoła?
Szkoły niczego nas nie uczą oprócz polskiego oraz matematyki nic więcej nie jest nam potrzebne a nau...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie