Strona 1 z 2W 1948 r. Organizacja Narodów Zjednoczonych proklamowała edukację jako fundamentalne prawo człowieka. Zgodnie z Artykułem 26 Powszechnej Deklaracji Praw Człowieka, każdy człowiek ma prawo do nauki. Nauka na poziomie podstawowym jest bezpłatna i obowiązkowa. Oświata techniczna, zawodowa i studia wyższe są powszechnie dostępne.
Kwestia skali: rozwijające się możliwości w edukacji.
Przez 60 ostatnich lat dokonały się ogromne zmiany na świecie. Dzisiaj, więcej dzieci niż kiedykolwiek w historii, uczęszcza do szkół. Na całym świecie wzrasta liczba osób piszących i czytających. We wschodzących państwach takich jak Chiny i Indie, gdzie jeszcze jedno pokolenie temu studia były rzadkością, dziesiątki tysięcy studentów kończy każdego roku uniwersytety równe poziomem kształcenia najlepszym na świecie.
Mimo osiągnięcia tego postępu, jesteśmy nadal daleko od powszechnej edukacji. Nawiązując do UNESCO i Banku Światowego, blisko 400 milionów dzieci nie uczęszcza do szkół podstawowych i średnich. Setki milionów więcej, które uczęszczają do szkół – włączając wiele dzieci w Stanach Zjednoczonych – nie otrzymują takiej edukacji, która odpowiednio przygotowałaby je do życia poza szkołą.
Rozwiązanie tych problemów nigdy wcześniej nie było tak ważne, jak w obecnym, opartym na wiedzy świecie. Dla jednostek edukacja jest warunkiem wstępnym do sukcesu. Dla społeczeństw i narodów, wykształcone społeczeństwo zapewnia fundament pod zrównoważony rozwój społeczny i ekonomiczny.
Moja troska o edukację bierze się z kilku perspektyw. Patrzę na edukację oczami lidera biznesu i widzę istotną rolę wprawnej, wysoko wykwalifikowanej siły roboczej. W mojej pracy społecznej patrząc na edukację widzę jej potężną moc do promowania ekonomicznej i społecznej sprawiedliwości. Jako rodzic, widzę jak ważna jest jakość w edukacji, która inspiruje dzieci i sprawia, że z pasją podchodzą do nauki, tworzą fundament, który jest niezbędny do prowadzenia pełnego i twórczego życia.
Przekształcanie edukacji w taką, która odpowiada na potrzeby dzieci, jest kompleksowym i trudnym zadaniem, które obejmuje zasięgiem problemy od globalnego niedoboru wykwalifikowanej kadry nauczycielskiej - UNESCO szacuje, że potrzebujemy 18 milionów nowych nauczycieli aby rozwiązać bieżące potrzeby – problemy przeładowanych szkół, starej infrastruktury, przestarzałego sprzętu i podręczników oraz anachronicznych metod i programów nauczania.
W sercu większości tych zagadnień jest problem skali: znalezienie sposobu stworzenia wysokiej jakości zasobów edukacji – czy to znakomici nauczyciele, nowatorskie lekcje czy inspirujące nowe metody nauczania – dosięgające nie tylko garstki studentów w jednej klasie, ale setek milionów studentów na całym świecie. Konieczne jest szybkie działanie w celu rozwiązania problemu skali zanim następna generacja młodych ludzi zmarnuje szanse, jakie zapewnia wysoka jakość edukacji.