Więcej edukacji finansowej

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times
edukacja finansowaRynki finansowe mają kluczowe znaczenie dla funkcjonowania współczesnych gospodarek i społeczeństw. Globalny kryzys finansowy szybko i łatwo rozprzestrzenił się na cały świat. Jednym z powodów, dla których ma on tak szeroki zasięg, jest brak choćby podstawowej wiedzy konsumentów na temat racjonalnego gospodarowania własnymi finansami.
 
Kryzys, o którym słychać wszędzie, którym jesteśmy ciągle bombardowani przez media, może potwierdzać tezę, że rozwój rynków finansowych w ostatniej dekadzie gwałtownie przyspieszył, ale systemy edukacji (formalnej i nieformalnej) pozostały daleko w tyle, nie nadążając za zmianami w finansowej rzeczywistości. To może tłumaczyć łatwość, z jaką miliony ludzi na całym świecie popełniało poważne błędy w zarządzaniu własnymi funduszami. Także w Polsce i innych krajach Unii Europejskiej.

Świadomość niedostatku edukacji finansowej w krajach mają urzędnicy Komisji Europejskiej, którzy w Dyrekcji Generalnej ds. Rynku Wewnętrznego i Usług (DG-MARKT) już od ponad dwóch lat proponują rozwiązania zwiększające integrację rynków finansowych w celu budowy silnego, otwartego, konkurencyjnego, efektywnego ekonomicznie i nie wykluczającego nikogo rynku usług finansowych w krajach członkowskich. Takiego rynku finansowego nie da się zbudować nie podejmując inicjatyw na rzecz edukacji finansowej konsumentów we wszystkich krajach członkowskich.

O działaniach Komisji Europejskiej na rzecz propagowania w Europie wysokiej jakości inicjatyw z zakresu edukacji finansowej rozmawiamy z Danielem Kosickim z DG-MARKT. Przedstawione w rozmowie poglądy nie mogą być interpretowane jako oficjalne stanowisko Komisji Europejskiej.
 
{mp3}edukonsumfin{/mp3}
 
 
[Motyw muzyczny wykorzystywany w podkastach Edunews.pl pochodzi z płyty Nine Inch Nails pt. Ghosts I-IV: utwór 3-Ghosts I, dostępny na licencji Creative Commons BY-NC-SA 3.0 US]   
 
(Notka o autorze: Marcin Polak jest twórcą i redaktorem naczelnym Edunews.pl, zajmuje się edukacją i komunikacją społeczną, realizując projekty społeczne i komercyjne o zasięgu ogólnopolskim i międzynarodowym
 
 

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Świetny sposób uczenia dorosłości, odpowiedzialności i współpracy - bez osądzania, bez wzbudzania po...
A może chodzi o to, aby introwertycy uczyli się udziału w dyskusji.
Jacek napisał/a komentarz do Wyzwanie dla prawnika...
Janusz Korczak powiedział „nie ma dzieci, są ludzie”. I to jest prawda. Przecież każdy dorosły kiedy...
Obawiam się, że to może się często zmienić w atak 2:1 lub 3:1 - kiedy rodzice wezmą stronę dziecka (...
To się nazywa "zimny telefon" - metoda marketingowa polegająca na dzwonieniu do losowych ludzi, nie ...
Gość napisał/a komentarz do Oceniajmy rzadziej!
Przeczytałam z dużym zainteresowaniem. Dziękuję za ten artykuł.
Ppp napisał/a komentarz do Oceniajmy rzadziej!
Terada i Merill mają CAŁKOWITĄ rację. Jak ktoś chce i może - nauczy się i bez oceniania. Jeśli ktoś ...
Marcin Zaród napisał/a komentarz do Szkolna klasa - dobre miejsce do współpracy
Mój syn będąc w liceum w klasie mat-info-fiz prosił z kolegami o ustawienie takich tablic na korytar...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie