Matematyka na pikniku

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times
innowacje w edukacjiDzisiaj nowoczesne komputery są już praktycznie w każdej szkole. Uczniowie mają dostęp do internetu, chętnie korzystają z interaktywnych pomocy naukowych, które pozwalają lepiej zrozumieć matematykę. Międzynarodowe testy PISA ujawniają jednak poważne braki w wykształceniu matematycznym polskiej młodzieży. Jak uczyć matematyki dzisiejszego, cyfrowego ucznia?
 
Podczas XIII Pikniku Naukowego Polskiego Radia i Centrum Nauki Kopernik swoje stoiska przygotowało również kilka warszawskich szkół. Postanowiły one zaprezentować swoje działania mające na celu popularyzację nauki. Na jednym ze stoisk – Zespołu Szkół nr 106 w Warszawie – można było zaobserwować setki papierowych brył geometrycznych. Jak się okazało, uczniowie z tej szkoły, pod opieką swoich nauczycieli, uczyli dzieci uczestniczące w Pikniku (i ich rodziców), praktycznej matematyki.

innowacje w edukacji

Zainteresowanie stoiskiem może być potwierdzeniem, że współczesny uczeń wymaga innego niż tradycyjne podejścia do matematyki i zdecydowanie woli uczyć się matematyki na przykładach z życia wziętych lub z wykorzystaniem komputerów, gier, zabaw.

innowacje w edukacji

O nauczaniu matematyki rozmawiamy z Małgorzatą Lesisz, przewodniczącą Żoliborskiego Oddziału Stowarzyszenia Nauczycieli Matematyki i nauczycielką w Zespole Szkół nr 106.

{mp3}matematyka{/mp3}
 
 
[Motyw muzyczny wykorzystywany w podkastach Edunews.pl pochodzi z płyty Nine Inch Nails pt. Ghosts I-IV: utwór 3-Ghosts I, dostępny na licencji Creative Commons BY-NC-SA 3.0 US]   
 
(Notka o autorze: Marcin Polak jest twórcą i redaktorem naczelnym Edunews.pl, zajmuje się edukacją i komunikacją społeczną, realizując projekty społeczne i komercyjne o zasięgu ogólnopolskim i międzynarodowym)   
 
 

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Gdyby jeszcze Ministerstwo Edukacji chciało inwestować w takie rozwiązania, które z pewnością przyda...
Justyna napisał/a komentarz do Nauczyciele jako problem społeczny
... i co to za określenie "świetliczanka" :( To jest nauczyciel z takimi samymi kwalifikacjami jak P...
Justyna napisał/a komentarz do Nauczyciele jako problem społeczny
Całkowicie się z Panią nie zgadzam, że nauczyciel WSPÓŁORGANIZUJĄCY nie przygotowuje się do zajęć! Ł...
Eleonora napisał/a komentarz do Nauczyciele jako problem społeczny
Poniosły emocje tego dyrektora i nie ma prawa wygadywać takich bzdur: (cyt) "trwają w niekoniecznie ...
Jan napisał/a komentarz do Kłopoty ze szkolnym ocenianiem
Bardzo się cieszę że udało mi się dojść do, co prawda wtórnego, odkrycia które, o czym nie wiedziałe...
Jan napisał/a komentarz do Nauczyciele jako problem społeczny
Zróżnicowanie pensum - gdybyż to było takie proste! Nauczyciele coraz częściej będą mieli uprawnieni...
Sylwia napisał/a komentarz do Nauczyciele jako problem społeczny
Autor, jako dyrektor szkoły, musi wiedzieć, że problemem częściej jest nie przekraczanie 40-godzinne...
Jarosław Pytlak napisał/a komentarz do Kłopoty ze szkolnym ocenianiem
@Jan - no proszę, potwierdził Pan słuszność tego, co robimy w klasach 4-6 SP w szkole STO na Bemowie...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie