Matematyka na pikniku

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times
innowacje w edukacjiDzisiaj nowoczesne komputery są już praktycznie w każdej szkole. Uczniowie mają dostęp do internetu, chętnie korzystają z interaktywnych pomocy naukowych, które pozwalają lepiej zrozumieć matematykę. Międzynarodowe testy PISA ujawniają jednak poważne braki w wykształceniu matematycznym polskiej młodzieży. Jak uczyć matematyki dzisiejszego, cyfrowego ucznia?
 
Podczas XIII Pikniku Naukowego Polskiego Radia i Centrum Nauki Kopernik swoje stoiska przygotowało również kilka warszawskich szkół. Postanowiły one zaprezentować swoje działania mające na celu popularyzację nauki. Na jednym ze stoisk – Zespołu Szkół nr 106 w Warszawie – można było zaobserwować setki papierowych brył geometrycznych. Jak się okazało, uczniowie z tej szkoły, pod opieką swoich nauczycieli, uczyli dzieci uczestniczące w Pikniku (i ich rodziców), praktycznej matematyki.

innowacje w edukacji

Zainteresowanie stoiskiem może być potwierdzeniem, że współczesny uczeń wymaga innego niż tradycyjne podejścia do matematyki i zdecydowanie woli uczyć się matematyki na przykładach z życia wziętych lub z wykorzystaniem komputerów, gier, zabaw.

innowacje w edukacji

O nauczaniu matematyki rozmawiamy z Małgorzatą Lesisz, przewodniczącą Żoliborskiego Oddziału Stowarzyszenia Nauczycieli Matematyki i nauczycielką w Zespole Szkół nr 106.

{mp3}matematyka{/mp3}
 
 
[Motyw muzyczny wykorzystywany w podkastach Edunews.pl pochodzi z płyty Nine Inch Nails pt. Ghosts I-IV: utwór 3-Ghosts I, dostępny na licencji Creative Commons BY-NC-SA 3.0 US]   
 
(Notka o autorze: Marcin Polak jest twórcą i redaktorem naczelnym Edunews.pl, zajmuje się edukacją i komunikacją społeczną, realizując projekty społeczne i komercyjne o zasięgu ogólnopolskim i międzynarodowym)   
 
 

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Piotr napisał/a komentarz do Pytanie o sens matury
Maturę wprowadził Bismarck w XIX w. Jak to ma się do XXI w. ? Nijak? Dlaczego istnieje? Dokładnie z ...
Gość napisał/a komentarz do Nowa matura się nie sprawdziła
Nie wiem, na jakiej podstawie ma taką fundamentalną pewność? Problemów jest o wiele więcej. Jest na ...
Jan napisał/a komentarz do Piąte koło u wozu
W obronie pani stojącej na czele i kierującej MEN: proszę zauważyć w jej próbie wprowadzania tego pr...
Ppp napisał/a komentarz do Piąte koło u wozu
Trochę na biologii, trochę na WF, trochę na godzinach wychowawczych - najważniejsze rzeczy dałoby si...
Jan napisał/a komentarz do Nowa matura się nie sprawdziła
Do: Gość: No i o czym to świadczy? Bo na pewno nie o wadach arkuszy egzaminacyjnych, ani nie o tym ż...
Gość napisał/a komentarz do Nowa matura się nie sprawdziła
W roku 2025 na ogólną liczbę maturzystów (ok. 190 tysięcy) abiturienci złożyli ponad 38 tysięcy wn...
Jan napisał/a komentarz do Nowa matura się nie sprawdziła
Jeśli uczelnie miałyby przeprowadzać swoje odrębne egzaminy wstępne, to chyba jest to bardzo dobry p...
Anna napisał/a komentarz do Chatbot AI nie jest przyjacielem dziecka!
niezrozumiała rekomendacja: "dzieci poniżej 18 roku życia nie powinny w ogóle móc wchodzić w interak...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie