Jaka będzie szkoła przyszłości?

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Aż 233 filmów, przedstawiających wizję edukacji przyszłości, nadesłały zespoły szkolne złożone z uczniów i nauczycieli z całej Polski w konkursie „Kamera! Akcja! Nowoczesna Edukacja”. Zadaniem, które postawiliśmy przez zespołami szkolnymi było przygotowanie filmowej wizji szkoły za 10, 20 albo 30 lat. Uczniowie i nauczyciele mieli wspólnie zastanowić się, co zrobić, aby nauka stała się czymś tożsamym z radością odkrywania i budzeniem ciekawości.fot. MillionYou.com

„Chcieliśmy pobudzić myślenie uczniów i nauczycieli o edukacji przyszłości, szkole marzeń, dobrych rozwiązaniach edukacyjnych – tak aby zastanowili się nad swoimi potrzebami i znaleźli pomysły, które wpłyną na większą efektywność i radość czerpaną z nauki. Patrząc przez pryzmat ilości i jakości zgłoszeń, zaangażowania i setek doskonałych pomysłów zaproponowanych przez uczestników widać, że nasz pomysł trafił na niezwykle podatny grunt. Dzieci i młodzież oraz nauczyciele wiedzą, co należy zrobić żeby było i ciekawiej, i przyjemniej. Wszyscy powinniśmy częściej wsłuchiwać się w ich głos.” – mówi Andrzej Molski, prezes Young Digital Planet SA. 

Pula nagród wyniosła 39 000 zł. Laureaci zostali wybrani spośród 12 filmów nominowanych przez Jury (każdy z nich otrzymał 1000 zł nagrody). Dodatkowe nagrody zostały przeznaczone dla głosowania publiczności, gdzie osoby kibicujące danym szkołom mogły wesprzeć swoich faworytów i pomóc im wygrać po 500 zł (6 nagród równorzędnych).

Przeprowadzenie wyboru faworytów na dwóch równoległych płaszczyznach (jury oraz publiczność) umożliwiło zaangażowanie w inicjatywę maksymalnej liczby osób. Statystyki wyglądają następująco:

  • wszystkie filmy zgłoszone na konkurs obejrzano w sumie już ponad 110 000 razy,
  • na filmy w głosowaniu publiczności oddano prawie 14 000 głosów,
  • strony konkursowe w serwisie MillionYou obejrzano ponad 166 000 razy,

Laureaci konkursu:

1. miejsce: Zespół Szkół TAK im. Ireny Sendlerowej w Opolu za film pt. „Zagrajmy w szkołę”. Piękna wizja edukacji: przepełniona interakcją, najnowszymi i najbardziej cenionymi trendami oraz świetną zabawą. Do tego doskonała realizacja. Tak chcielibyśmy widzieć szkołę przyszłości!

2. miejsce: I Liceum Ogólnokształcące im. Tomasza Zana we Wschowie za film pt. „Nowoczesna edukacja… już jest”. Nowoczesna edukacja wcale nie musi być melodią przyszłości. Ten film pokazuje, jak niewiele trzeba, aby technologia stała się codziennością w szkolnictwie. Szukacie recepty na nudne lekcje? Oto ona!

3. miejsce: I Liceum Ogólnokształcące im. Kazimierza Wielkiego w Zduńskiej Woli za film pt. „Glass future”. Realizacja tego filmu pokazuje, że efekty specjalne powinny być środkiem, a nie celem. Humor, pomysłowość oraz technologia zarówno w szkole, jak i w codzienności, to kolejne atuty filmu.

„Zaobserwowaliśmy znaczący wzrost jakości nadesłanych prac w stosunku do konkursów adresowanych do środowisk szkolnych, które zrealizowaliśmy. Dostępność nowoczesnych technologii i umiejętne posługiwanie się nimi daje szansę na powstanie wartościowych materiałów. Kultura staje się w coraz większym stopniu i młode pokolenie doskonale to czuje.“ – mówi Jan Okulicz-Kozaryn z MillionYou.com.

Patronat medialny nad konkursem sprawowały: Redakcja Czasopism Pedagogicznych EduPress oraz „Głos nauczycielski”. Akcję promocyjną w szkołach wspierał Edunews.pl.

Wszystkie szczegóły – informacje o zasadach i nagrodach znajdują się na stronie www.millionyou.com oraz www.ydp.pl. Zapraszamy do oglądania filmów!

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Kasia napisał/a komentarz do Rady nietrafione i rady pożyteczne
Dyrektora, a zwłaszcza dyrektorkę, cechuje żądza władzy. Arogancja ze strony dyrektorki w moim liceu...
Jacek Ścibor napisał/a komentarz do Brak chętnych do nauczania w szkołach
Moim zdaniem i Maciej Sysło i Robert Raczyński mają rację - obie wypowiedzi trafiają w sedno problem...
Gość napisał/a komentarz do Na zastępstwach
W punkt.
Ppp napisał/a komentarz do Czas na szkołę doceniania
Pytanie podstawowe: PO CO oceniać? Większość ocen, z jakimi się w życiu spotkałem, nie miało żadnego...
Robert Raczyński napisał/a komentarz do Brak chętnych do nauczania w szkołach
W żaden sposób nie negowałem potrzeby, czy wręcz obowiązku kształcenia nauczycieli. Niestety, kontyn...
Generalnie i co do zasady ok. 30% ocen jest PRZYPADKOWYCH - częściowo Pani opisała, dlaczego. Jeśli ...
Maciej Sysło napisał/a komentarz do Brak chętnych do nauczania w szkołach
W odpowiedzi na sarkastyczny ton wypowiedzi Pana Roberta mam jednak propozycję. Jednym z obowiązków ...
Robert Raczyński napisał/a komentarz do Brak chętnych do nauczania w szkołach
Jeśli pominąć ideologiczne ozdobniki, problem z brakiem nauczycieli wynika z faktu, że wiedza przest...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie