Rozum musi być wspierany przez technologię

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Ludzki rozum to najlepsza i najmocniejsza technologia na tym świecie. Jeszcze, bo może okazać się, że już niedługo tak będzie, jeśli nie będziemy potrafili wspierać świadomie naszego rozumu dostępnymi technologiami. Jest to szczególnie istotne w nauczaniu. Szkoła musi włączać technologię do nauki, ponieważ posługują się nimi uczniowie.photo: sxc.hu

Istnieje duże niebezpieczeństwo, że luka pomiędzy technologią a szkołą będzie się pogłębiać, powodując duże szkody przede wszystkim u tych, którzy do szkoły uczęszczają. Dlatego musimy pamiętać, że dziś technologie to przede wszystkim pomoc dla nas, tak w codziennych sytuacjach, jak i w złożonych problemach i radzeniu sobie z nimi. Media cyfrowe stały się przedłużeniem zmysłów człowieka – uważa prof. Janusz Morbitzer z Uniwersytetu Pedagogicznego w Krakowie. 

Posłuchajmy ciekawej rozmowy zarejestrowanej podczas międzynarodowej konferencji WCCE 2013 w Toruniu:

Przy okazji warto wspomnieć o zbliżającym się 23. Sympozjum Naukowym CZŁOWIEK – MEDIA – EDUKACJA (Kraków, 27-28 września 2013) – jednym z najważniejszych spotkań ludzi zainteresowanych stosowaniem technologii w edukacji i innych dziedzinach aktywności społecznej. Jego organizatorem jest właśnie prof. Janusz Morbitzer. Warto tam być. Zainteresowanych zapraszamy do rejestracji: http://www.ktime.up.krakow.pl/Sympozjum.html. Edunews.pl jest patronem medialnym tej konferencji.

(Notka o autorze: Marcin Polak jest twórcą i redaktorem naczelnym Edunews.pl, zajmuje się edukacją i komunikacją społeczną, realizując projekty społeczne i komercyjne o zasięgu ogólnopolskim i międzynarodowym)

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Stanisław Zbigniew Czachorowski napisał/a komentarz do Dawanie uczniom sensownych wyborów
Poczucie sprawstwa jest ważne. Gdy daję studentom możliwość wyboru czasem są zaskoczeni. Pozytywnie....
Stanisław Zbigniew Czachorowski napisał/a komentarz do Pomysły na efektywne i wartościowe kończenie nauki w roku szkolnym
Przydatne pomysły, niektóre stosuję, inne dopiero wypróbuję. Na studentach. Mam na myśli wszystkie t...
Ppp napisał/a komentarz do Dawanie uczniom sensownych wyborów
Dobre chęci, jak widzę, są - problem w tym, że o wszystkim WAŻNYM decyduje MEN, o mniej ważnych dyre...
Jan Soliwoda napisał/a komentarz do Po wyborach. Co dalej z polską edukacją?
2,5 milionowa Warszawa (podobnie Kraków i inne duże metropolie) miała ponad 80-procentową frekwencję...
Sorry, ale wszystko to można sobie w... teczkę włożyć jeśli w grę wchodzi "poprawianie" ocen, a one ...
Ppp napisał/a komentarz do Napiszcie mi to pięknie!
Pisanie na klawiaturze mniej męczy ręce, oraz ułatwia pisanie dłuższych tekstów. Umożliwia tez lep...
Tomasz napisał/a komentarz do Pewna wizja edukacji w przyszłości
W dobie cyfryzacji, gdzie szkoły inwestują w najnowszy sprzęt, problemem pozostaje niedoinwestowanie...
Tomasz napisał/a komentarz do Cztery scenariusze rozwoju szkolnictwa (OECD)
W erze, gdy uczniowie mają zgłębiać tajniki sztucznej inteligencji w nowoczesnych, „darmowych” labor...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie