Szkolne spotkania wigilijne

fot. Pixabay.com - public domain

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Szkoła to społeczność, którą tworzą zwyczajni-niezwyczajni mali i duzi ludzie. Czasami o tym zapominamy, ale z reguły bliskość Świąt Bożego Narodzenia przypomina nam o tym, że w szkole nie jesteśmy sami. Dzisiaj, w ten szczególny dzień, chcemy pokazać, jak szkolne Wigilie przeżywali najmłodsi uczniowie. Dla nich takie uroczystości to też całkiem ważna lekcja.

„Klasowa wigilia i prezenty. Dzieciaki same pięknie nakryły stół. Dbały żebym miała na zmianę czysty i pełen talerzyk. Widać, że sprawiało im to wielką frajdę. Po uroczystości wysprzątały salę dla kolejnej klasy. Uwielbiam obserwować jak się zmieniają, dojrzewają, stają się coraz bardziej zaradne.“ - opowiada Monika Walkowiak, nauczycielka ze Szkoły Podstawowej w Kamieńcu Wrocławskim.

fot. Monika Walkowiak

„W mojej szkole wigilie są szkolne. Mamy 70 uczniów więc dajemy radę. Zbieramy się na korytarzu, kolędujemy, gramy, jemy i w ogóle jest bardzo fajnie.“ – mówi Joanna Apanasewicz, nauczycielka „Małej Szkoły“ – Niepublicznej Szkoły Podstawowej w Koninie Żagańskim.

fot. Joanna Apanasewicz

„Wigilia sie bardzo udała. Barszczyk się nie rozlał, chociaż nie wszystkie dzieci lubią. Niestety wolą słodycze-bezy, paskudne długie cukierki, czekoladowe cukierki, których niestety też było sporo (...) Rybkę jadło 5 osób, a pyszne koreczki ze śledzia, ogóreczka i mandarynki 4. Za to wszystkie ciasteczka i pierniczki zniknęły raz dwa. Kolędy wyszły nam pięknie, kalendarz adwentowy odkryty i zdania ułożone. Broda odcięta, a w dni wolne zawsze jest jakieś moje klasowe dziecko w świetlicy i pójdzie z panią dyżurującą do klasy i kawałek brody odetnie.“ - podsumowuje Jolanta Okuniewska ze Szkoły Podstawowej nr 13 w Olsztynie.

fot. Jolanta Okuniewska

„Nasza wigilia też była piękna! Dużo śpiewaliśmy... Najbardziej podobał mi się moment składania życzeń. Kiedy każdy z radością podchodził do każdego... Bardzo dojrzale. I oczywiście musiał być ruch przy muzyce. Radości dużo.“ - wspomina Beata Skrzypiec, nauczycielka w Zespole Szkolno-Przedszkolnym w Piasku.

fot. Beata Skrzypiec

„Pięknie było! Jasełka przygotowane przez nauczycieli, klasowa Wigilia i spotkanie z Mikołajem. Długo rozmawiał z dziećmi. Były naprawdę szczęśliwe. A ja zaśpiewałam pastorałkę.“ - opowiada Aleksandra Schoen-Kamińska, nauczycielka w Zespole Szkół nr 3 w Pile.

fot. Aleksandra Schoen-Kamińska

"To był bardzo uroczysty dzień. Żałuje, że byłam tak zaaferowana, iż nie zrobiłam zdjęć stołu przy, którym siedzieliśmy i chwili składania sobie świątecznych życzeń. Agatka przyniosła nam opłatek i obdzieliliśmy się nim wszyscy. W tym dniu nie było zajęć. Rozmawialiśmy o zwyczajach świątecznych. O tym, co nas raduje w okresie oczekiwania, wigilijnym jak i samych świąt. Oliwier podniósł rękę. Myślałam, że chce jeszcze coś dodać do swojej wypowiedzi, a on zapytał: A co pani najbardziej podoba się w świętach? To było fantastyczne uczucie. Ta świadomość, że moich uczniów interesuje moje zdanie, a nawet życie..." - opowiada Edyta Jurys, nauczycielka ze Szkoły Podstawowej nr 9 w Koszalinie.

fot. Edyta Jurys

***

W imieniu społeczności Superbelfrów oraz redakcji Edunews.pl

życzymy spokojnych, rodzinnych i radosnych Świąt Bożego Narodzenia!

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Maciej M Sysło napisał/a komentarz do Czy projekt to dobra forma uczenia się?
Poniższy fragment pochodzi z mojej pracy "Przyszłość Laboratorium", która ukazała się w czasopiśmie ...
Ppp napisał/a komentarz do Kilka wskazówek, jak się uczyć
Najpierw należało przypomnieć i scharakteryzować style nauki - wzrokowcy, słuchowcy, kinestetycy. Po...
Lech Mankiewicz napisał/a komentarz do Kilka wskazówek, jak się uczyć
Bardzo ważna uwaga, choć mam wrażenie, że analiza nie jest do końca kompletna. Dlaczego? Taka techni...
To Stowarzyszenie Umarłych Statutów podaje nieprawdę. Art. 99 ustawy Prawo oświatowe umożliwia wprow...
Książka „Pułapki myślenia. O myśleniu szybkim i wolnym” nie jest autorstwa Martina Seligmana, lecz D...
Robert Raczyński napisał/a komentarz do Osiem filarów reformy edukacji (z komentarzem)
Dzięki za ten tekst. Mnie, mimo jakichś trzech podejść, nie udało się zadowalajaco skomentować tej b...
Gość napisał/a komentarz do Osiem filarów reformy edukacji (z komentarzem)
Też się bardzo niepokoję. Trudno mi się czyta te życzeniowe postulaty.
Ja się zgadzam z polonistką. Nauczyciele świetlicy zwykle jako argument pracy w wymiarze 26 godzin p...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie