Jak wychować małego programistę?

fot. Edunews.pl

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Przede wszystkim sam nauczyciel musi lubić pracę z robotami, być ciekawy, dociekliwy i chętny do wychodzenia poza schemat lekcji. Przy pracy z robotami Photon jedynym ograniczeniem jest… wyobraźnia. Ja zaczęłam od wypożyczenia robota. Potem ruszyła lawina… zabawy, pomysłów na lekcje i pomoc w edukacji tak naprawdę w każdym aspekcie.

Roboty Photon towarzyszą mi w zasadzie każdego dnia od wielu lat. Pomagają mi w ciekawy sposób zrealizować temat zajęć edukacyjnych i uatrakcyjnić wszelkie, nawet najtrudniejsze lekcje. W poradni zaś sprawiają, że łatwiej jest dotrzeć nawet do tych stanowiących największe wyzwania dla nauczyciela i terapeuty. Często już sama obecność robota sprawia, że dzieci reagują inaczej.

Każdy z moich robotów ma własne imię, historię i grupę dzieci która tylko z nim chce pracować. Moim ulubionym robotem jest Eugenia. Towarzyszy mi podczas podróży, szkoleń i kiedy tłumaczę dzieciom o będziemy dziś robić (lub jaki problem będziemy rozwiązywali). Ważnym aspektem pracy z robotami są także pojawiające się błędy. Warto wtedy zaznaczać, że no robot jak robot…może się pomylić. Praca z robotami Photon, to nie tylko robot i tablet. To strony z pomysłami, scenariusze, maty, fiszki, grupy, na których można wymieniać się pomysłami i inspirować się każdego dnia. Chętnie dzielę się swoimi pomysłami i wiedzą poprzez grupę na Facebooku (Edukacja z prędkością Photona), prowadząc szkolenia, czy rozmawiając z nauczycielami.

Zapraszam do obejrzenia mojego wystąpienia na INSPIR@CJACH WCZESNOSZKOLNYCH 2024:

 

***

Organizatorami zorganizowanej w dniach 23-24 marca 2024 w Warszawie konferencji INSPIR@CJE WCZESNOSZKOLNE 2024 byli: Edunews.pl, Fundacja Rozwoju Społeczeństwa Wiedzy THINK! oraz Think Global sp. z o.o.

Partnerem merytorycznym była społeczność nauczycieli: Superbelfrzy RP / Superbelfrzy Mini.

Partnerem głównym konferencji była firma Samsung Polska.

Partnerami konferencji byli: Eduko, Fundacja Medicover & FitSchool, Fundacja Szkoła z Klasą & Asy Internetu, Learnetic, Moje Bambino, Nowa Era, Stowarzyszenie Cyfrowy Dialog oraz Warszawskie Centrum Innowacji Edukacyjno-Społecznych i Szkoleń.

Współpraca: Centrum Kultury Filmowej im. Andrzeja Wajdy, FAST Heroes, IT Edu.

Więcej informacji o konferencjach w zakładce Wydarzenia na edunews.pl.



Notka o autorce: Ewa Świątek jest nauczycielką edukacji wczesnoszkolnej w Niepublicznej Szkole Podstawowej nr 97 w Warszawie. Diagnosta, terapeuta integracji sensorycznej, terapeuta behawioralny. Członkini Krajowego Stowarzyszenia Terapeutów Integracji Sensorycznej KSTIS. Pracuje także w poradni dziecięcej, gdzie zajmuje się TUS-ami, terapią ręki, integracją sensoryczną, treningami emocji i koncentracji. W pracy korzysta z różnych pomocy edukacyjnych, w tym z robota Photon, który towarzyszy jej w pracy i w szkole i w poradni.

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Maciej M Sysło napisał/a komentarz do Czy projekt to dobra forma uczenia się?
Poniższy fragment pochodzi z mojej pracy "Przyszłość Laboratorium", która ukazała się w czasopiśmie ...
Ppp napisał/a komentarz do Kilka wskazówek, jak się uczyć
Najpierw należało przypomnieć i scharakteryzować style nauki - wzrokowcy, słuchowcy, kinestetycy. Po...
Lech Mankiewicz napisał/a komentarz do Kilka wskazówek, jak się uczyć
Bardzo ważna uwaga, choć mam wrażenie, że analiza nie jest do końca kompletna. Dlaczego? Taka techni...
To Stowarzyszenie Umarłych Statutów podaje nieprawdę. Art. 99 ustawy Prawo oświatowe umożliwia wprow...
Książka „Pułapki myślenia. O myśleniu szybkim i wolnym” nie jest autorstwa Martina Seligmana, lecz D...
Robert Raczyński napisał/a komentarz do Osiem filarów reformy edukacji (z komentarzem)
Dzięki za ten tekst. Mnie, mimo jakichś trzech podejść, nie udało się zadowalajaco skomentować tej b...
Gość napisał/a komentarz do Osiem filarów reformy edukacji (z komentarzem)
Też się bardzo niepokoję. Trudno mi się czyta te życzeniowe postulaty.
Ja się zgadzam z polonistką. Nauczyciele świetlicy zwykle jako argument pracy w wymiarze 26 godzin p...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie