Dobry start – jak wdrażać uczniów do obowiązków szkolnych

fot. Edunews.pl

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Istnieją sprawdzone metody na angażowanie uczniów do obowiązków szkolnych, sposoby na tworzenie atrakcyjnych zajęć i zadań dla dzieci oraz różne pomysły na komunikację z rodzicami. Najlepiej, jak takie działania zostaną uruchomione na samym początku roku szkolnego – dobry start w szkole jest bardzo ważny.

Już we wrześniu angażuję uczniów w realizację projektu eTwinning Dobry start. Wspólnie z nauczycielami partnerskich szkół w połowie sierpnia planuje zadania, które rozbudzą ciekawość dziecięcą, zachęcą do podejmowania różnorodnych wyzwań edukacyjnych. Dzieci współtworzą w grupach klasowe zasady, uczą się korzystać z programów edukacyjnych, wspólnie ustalają reguły bezpiecznego korzystania z Internetu. Uczniowie odkrywają swoje zainteresowania, a w czasie spotkań online z partnerskimi grupami, poznają pasje rówieśników i wymieniają się swoimi szkolnymi doświadczeniami. Współpraca partnerska rozbudza poczucie przynależności grupowej, rozwija kreatywność, kompetencje miękkie, językowe, uczy tolerancji i dostrzegania potrzeb partnerów. Praca metodą projektów jest ciekawym wyzwaniem i dla najmłodszych uczniów i ich nauczycieli.

Dobrym pomysłem jest też uruchomienie bloga klasowego i zachęcanie uczniów do traktowania go jako kolejnego miejsca, w którym „spotyka się” nasza klasa. Na prowadzonym przeze mnie blogu uczniowie znajdują dla siebie dodatkowe zadania, umożliwiające doskonalenie umiejętności szkolnych. Uczą się, jak właściwie wykorzystywać nowe technologie i pod opieką dorosłego tworzą pierwsze prace z wykorzystaniem sztucznej inteligencji. To ważne też dla rodziców uczniów - mają wgląd w opis działań uczniowskich. Na bieżąco mogą śledzić życie w klasie, cele i efekty podejmowanych działań. Prowadzenie klasowego bloga to nowoczesna forma komunikacji z uczniami i opiekunami. Śmiało zastępuje tradycyjną, klasową kronikę.

O działaniach projektowych kierowanych do najmłodszych uczniów oraz zaletach prowadzenia klasowego bloga, jako narzędzia pracy współczesnego nauczyciela opowiadałam podczas mojego wystąpienia na INSPIR@CJACH WCZESNOSZKOLNYCH 2024 – zapraszam do posłuchania:

***

Organizatorami zorganizowanej w dniach 23-24 marca 2024 w Warszawie konferencji INSPIR@CJE WCZESNOSZKOLNE 2024 byli: Edunews.pl, Fundacja Rozwoju Społeczeństwa Wiedzy THINK! oraz Think Global sp. z o.o.

Partnerem merytorycznym była społeczność nauczycieli: Superbelfrzy RP / Superbelfrzy Mini.

Partnerem głównym konferencji była firma Samsung Polska.

Partnerami konferencji byli: Eduko, Fundacja Medicover & FitSchool, Fundacja Szkoła z Klasą & Asy Internetu, Learnetic, Moje Bambino, Nowa Era, Stowarzyszenie Cyfrowy Dialog oraz Warszawskie Centrum Innowacji Edukacyjno-Społecznych i Szkoleń.

Współpraca: Centrum Kultury Filmowej im. Andrzeja Wajdy, FAST Heroes, IT Edu.

Więcej informacji o konferencjach w zakładce Wydarzenia na edunews.pl.


Notka o autorce: Dorota Deroń jest dyplomowaną nauczycielką edukacji wczesnoszkolnej w Szkole Podstawowej nr 4 im. Mikołaja Kopernika w Tarnobrzegu. Ambasadorka programu eTwinning, trenerka w programie Lekcja ENTER 2023, wyróżniana odznaką MIEE od 2020, laureatka Listy100 SPRUC 2023. 

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Sylwia napisał/a komentarz do Co nowego w szkołach od września?
Szanowna Pani Minister, uprzejmie proszę o podjecie tematu zróżnicowania pensum. Jest to konieczne, ...
Ppp napisał/a komentarz do Co młodzi sądzą o demokracji?
Wychodzi na to, że młodzież jest bardzo świadoma. Zatem: politycy - DO ROBOTY! Godzina tygodniowo no...
Nauczyciele wf nie pracują w domu, ich obowiązki zamykają się w szkole. Nie przygotowują się w domu ...
Wygrywamy wszystkie bitwy a przegrywamy wojnę. Taka rozmowa podczas wywiadówki: Pani syn ma braki a ...
Sprzeczność niewątpliwie jest, ale myślący człowiek powinien zauważyć, co ważniejsze. A ważniejsze j...
Egzaminy to diabeł. I do tego sprawdzają wiedze, która nie będzie nikomu w przyszłości potrzebna i k...
Robert Raczyński napisał/a komentarz do ADHD: gdy mózg dziecka uczy się chronić
Z zainteresowaniem przeczytałem ten artykuł, który stara się przybliżyć środowiskowy wymiar ADHD. Ni...
Ppp napisał/a komentarz do ADHD: gdy mózg dziecka uczy się chronić
Po prostu to nie dzieci są złe, tylko system niedopasowany. Oczywiście dotyczy to nie tylko ADHD, al...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie