Historia Pana Romana

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Ktoś powiedział, że w życiu są dwie pewne rzeczy: śmierć i podatki. Świadomość ekonomiczna i finansowa w Polsce jest ciągle niezbyt wysoka. Zazwyczaj nie zdajemy sobie sprawy z tego, jak dużo płacimy podatków i to praktycznie każdego dnia. Często nie wiemy nawet, z jakiego tytułu mamy zapłacić podatek i dlaczego państwo nam odbiera nasze pieniądze.(C) MillionYou.com

W demokratycznym państwie miejscem, gdzie zapadają decyzje co do wysokości podatków jest parlament. Pamiętajmy zatem, że głosując na różne ugrupowania polityczne, w pośredni (niestety) sposób decydujemy o wysokości podatków. Warto pamiętać, że piękne obietnice o rozdawaniu publicznych pieniędzy zazwyczaj muszą skutkować podniesieniem podatków, a zatem ucierpi na tym przede wszystkim nasz portfel. Państwo funkcjonuje głównie dzięki podatnikom, którzy z własnych, ciężko zarobionych pieniędzy finansują budżet państwa. Wyższe wydatki budżetowe państwa to wyższe podatki dla nas wszystkich. Twój głos ma zatem wpływ na to, ile oddasz państwu swoich pieniędzy lub inaczej – bardziej precyzyjnie – ile twoich pieniędzy zabierze ci państwo i na co je przeznaczy.

O podatkach wokół nas opowiada historia zwyczajnego człowieka - Pana Romana:

(Notka o autorze: Marcin Polak jest twórcą i redaktorem naczelnym Edunews.pl, zajmuje się edukacją i komunikacją społeczną, realizując projekty społeczne i komercyjne o zasięgu ogólnopolskim i międzynarodowym)

 

 

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Ppp napisał/a komentarz do Zadania fakultatywne
Zadanie fakultatywne dla Pani:Uczeń ma do obsługi dziesięć przedmiotów (w liceum więcej), doba ma ty...
W miejsce dyskusji o tym jak będzie, proponowałbym również pomyśleć i o negatywnym scenariuszu, któr...
Jerzy T. napisał/a komentarz do O lekturach obowiązkowych w szkołach średnich 
@Aleksander Lubina: Słusznym wydaje się [...]A jeśli to założenie jest zwyczajnie fałszywe, to co? J...
Pora ostateczna to zmienić.
Nie do końca się zgadzam. Wywód Autora jest logiczny, ale pod warunkiem odwrócenia podstawowych zało...
PEŁNA ZGODA! Tylko, że to jest oczywiste od wielu lat i pozostaje zapytać, dlaczego nic nie jest w t...
Nie wiem co autorzy mają na myśli pisząc partnerstwo poznawcze między edukacją a technologią (AI). P...
Jan Soliwoda napisał/a komentarz do Metody głębokiego uczenia się
Ppp: obawiam się że ilość materiału jest sprzężona z innymi pozostałymi parametrami, takimi jak wiel...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie