Historia Pana Romana

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Ktoś powiedział, że w życiu są dwie pewne rzeczy: śmierć i podatki. Świadomość ekonomiczna i finansowa w Polsce jest ciągle niezbyt wysoka. Zazwyczaj nie zdajemy sobie sprawy z tego, jak dużo płacimy podatków i to praktycznie każdego dnia. Często nie wiemy nawet, z jakiego tytułu mamy zapłacić podatek i dlaczego państwo nam odbiera nasze pieniądze.(C) MillionYou.com

W demokratycznym państwie miejscem, gdzie zapadają decyzje co do wysokości podatków jest parlament. Pamiętajmy zatem, że głosując na różne ugrupowania polityczne, w pośredni (niestety) sposób decydujemy o wysokości podatków. Warto pamiętać, że piękne obietnice o rozdawaniu publicznych pieniędzy zazwyczaj muszą skutkować podniesieniem podatków, a zatem ucierpi na tym przede wszystkim nasz portfel. Państwo funkcjonuje głównie dzięki podatnikom, którzy z własnych, ciężko zarobionych pieniędzy finansują budżet państwa. Wyższe wydatki budżetowe państwa to wyższe podatki dla nas wszystkich. Twój głos ma zatem wpływ na to, ile oddasz państwu swoich pieniędzy lub inaczej – bardziej precyzyjnie – ile twoich pieniędzy zabierze ci państwo i na co je przeznaczy.

O podatkach wokół nas opowiada historia zwyczajnego człowieka - Pana Romana:

(Notka o autorze: Marcin Polak jest twórcą i redaktorem naczelnym Edunews.pl, zajmuje się edukacją i komunikacją społeczną, realizując projekty społeczne i komercyjne o zasięgu ogólnopolskim i międzynarodowym)

 

 

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Gość napisał/a komentarz do Na zastępstwach
W punkt.
Ppp napisał/a komentarz do Czas na szkołę doceniania
Pytanie podstawowe: PO CO oceniać? Większość ocen, z jakimi się w życiu spotkałem, nie miało żadnego...
Robert Raczyński napisał/a komentarz do Brak chętnych do nauczania w szkołach
W żaden sposób nie negowałem potrzeby, czy wręcz obowiązku kształcenia nauczycieli. Niestety, kontyn...
Generalnie i co do zasady ok. 30% ocen jest PRZYPADKOWYCH - częściowo Pani opisała, dlaczego. Jeśli ...
Maciej Sysło napisał/a komentarz do Brak chętnych do nauczania w szkołach
W odpowiedzi na sarkastyczny ton wypowiedzi Pana Roberta mam jednak propozycję. Jednym z obowiązków ...
Robert Raczyński napisał/a komentarz do Brak chętnych do nauczania w szkołach
Jeśli pominąć ideologiczne ozdobniki, problem z brakiem nauczycieli wynika z faktu, że wiedza przest...
Ci dorośli kiedyś chodzili do szkoły (niektórzy całkiem niedawno) i ktoś porozdawał im matury. Suger...
Sławomir napisał/a komentarz do Urządzimy młodym nowy, wspaniały świat
Ciekawa polemika. Zauważam, być może błędnie, kontrast między podejściem dialektycznym (Pana, Panie ...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie