Edukacja finansowa 2.0

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

edukacja konsumenckaBank Rezerwy Federalnej w Chicago wspólnie z Visa organizuje co roku webinar na temat edukacji finansowej. W tym roku podczas seminarium, w którym brali udział przedstawiciele ważnych amerykańskich instytucji finansowych, rozmawiano o tym, jak najlepiej przekazać wiedzę i umiejętności w zakresie zarządzania finansami młodzieży pokolenia Y (18-25 lat).

 

Organizatorzy zauważyli, że ostatnie turbulencje na rynkach finansowych w Stanach Zjednoczonych jeszcze raz każą zwrócić uwagę na tematy związane z finansami osobistymi i umiejętnościami zarządzania własnymi zasobami. W tym skomplikowanym świecie finansowym, radzenie sobie z problemami finansowymi jest poważnym zadaniem dla doświadczonych dorosłych konsumentów, ale w porównaniu do nich przed młodzieżą akademicką wkraczającą na rynek pracy stoją nieporównywalnie większe wyzwania. Organizatorzy zaryzykowali nawet twierdzenie, że z tego punktu widzenia Stany Zjednoczone stoją przed kryzysem finansowej alfabetyzacji. Wielu absolwentów uczelni amerykańskich radzi sobie bez problemów z tematyką polityczną, stosunkami międzynarodowymi, kwestiami dotyczącymi ekologii i ochrony środowiska naturalnego, ale niestety nie dysponują nawet elementarną wiedzą i umiejętnościami finansowymi.

Webinar rozpoczął tegoroczny projekt „Money Smart Week”, którego organizatorem jest oddział Banku Rezerwy Federalnej w Chicago. W następnych dniach w Chicago i stanie Illinois odbywa się kilkaset wydarzeń z zakresu edukacji finansowej, mających zwrócić uwagę opinii publicznej na zaniedbania w zakresie edukacji finansowej pokolenia Y.

Wagę problemu dostrzegają amerykańskie władze finansowe. Przemówienie otwierające wygłosił Ben Bernanke, Szef Rady Gubernatorów Rezerwy Federalnej, zaś w seminarium wzięła również amerykańska Sekretarz Skarbu Anna Escobedo Cabral, szefowa Departamentu Skarbu. Ciekawą osobą zaproszoną do dyskusji był Chris Gardner – w przeszłości bezrobotny i bezdomny ojciec kilkorga dzieci, który wyszedł z tego kryzysu finansowego i dzięki swojej pracy i wytrwałości, a dziś jest milionerem i filantropem pomagającym ubogim rodzinom i zaniedbanym dzieciom wychodzić z kryzysów finansowych. Jego historia stała się osnową filmu „W pogoni za szczęściem” ( The Pursuit of Happyness) (2006).

Internet stwarza nowe możliwości rozwoju edukacji, zwiększając dostęp do wartościowych źródeł wiedzy i informacji. Zamiast wyjazdu na konferencję zagraniczną i ponoszenia kosztów z nią związanych, można wyposażyć się w dobry komputer i odpowiednie oprogramowanie, aby śledzić dyskusję na interesujące nas tematy tysiące kilometrów od nas. Takie narzędzia edukacyjne są jeszcze dość drogie, ale w perspektywie kilku lat, wraz z poprawą przepustowości, jakości transmisji oraz zapewnieniem większej interaktywności uczestników webinaru, coraz częściej będziemy mogli uczyć się uczestnicząc w wartościowych wydarzeniach w różnych częściach świata.

 

edukacja konsumencka

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Gdyby jeszcze Ministerstwo Edukacji chciało inwestować w takie rozwiązania, które z pewnością przyda...
Justyna napisał/a komentarz do Nauczyciele jako problem społeczny
... i co to za określenie "świetliczanka" :( To jest nauczyciel z takimi samymi kwalifikacjami jak P...
Justyna napisał/a komentarz do Nauczyciele jako problem społeczny
Całkowicie się z Panią nie zgadzam, że nauczyciel WSPÓŁORGANIZUJĄCY nie przygotowuje się do zajęć! Ł...
Eleonora napisał/a komentarz do Nauczyciele jako problem społeczny
Poniosły emocje tego dyrektora i nie ma prawa wygadywać takich bzdur: (cyt) "trwają w niekoniecznie ...
Jan napisał/a komentarz do Kłopoty ze szkolnym ocenianiem
Bardzo się cieszę że udało mi się dojść do, co prawda wtórnego, odkrycia które, o czym nie wiedziałe...
Jan napisał/a komentarz do Nauczyciele jako problem społeczny
Zróżnicowanie pensum - gdybyż to było takie proste! Nauczyciele coraz częściej będą mieli uprawnieni...
Sylwia napisał/a komentarz do Nauczyciele jako problem społeczny
Autor, jako dyrektor szkoły, musi wiedzieć, że problemem częściej jest nie przekraczanie 40-godzinne...
Jarosław Pytlak napisał/a komentarz do Kłopoty ze szkolnym ocenianiem
@Jan - no proszę, potwierdził Pan słuszność tego, co robimy w klasach 4-6 SP w szkole STO na Bemowie...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie