Edukacja finansowa 2.0

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

edukacja konsumenckaBank Rezerwy Federalnej w Chicago wspólnie z Visa organizuje co roku webinar na temat edukacji finansowej. W tym roku podczas seminarium, w którym brali udział przedstawiciele ważnych amerykańskich instytucji finansowych, rozmawiano o tym, jak najlepiej przekazać wiedzę i umiejętności w zakresie zarządzania finansami młodzieży pokolenia Y (18-25 lat).

 

Organizatorzy zauważyli, że ostatnie turbulencje na rynkach finansowych w Stanach Zjednoczonych jeszcze raz każą zwrócić uwagę na tematy związane z finansami osobistymi i umiejętnościami zarządzania własnymi zasobami. W tym skomplikowanym świecie finansowym, radzenie sobie z problemami finansowymi jest poważnym zadaniem dla doświadczonych dorosłych konsumentów, ale w porównaniu do nich przed młodzieżą akademicką wkraczającą na rynek pracy stoją nieporównywalnie większe wyzwania. Organizatorzy zaryzykowali nawet twierdzenie, że z tego punktu widzenia Stany Zjednoczone stoją przed kryzysem finansowej alfabetyzacji. Wielu absolwentów uczelni amerykańskich radzi sobie bez problemów z tematyką polityczną, stosunkami międzynarodowymi, kwestiami dotyczącymi ekologii i ochrony środowiska naturalnego, ale niestety nie dysponują nawet elementarną wiedzą i umiejętnościami finansowymi.

Webinar rozpoczął tegoroczny projekt „Money Smart Week”, którego organizatorem jest oddział Banku Rezerwy Federalnej w Chicago. W następnych dniach w Chicago i stanie Illinois odbywa się kilkaset wydarzeń z zakresu edukacji finansowej, mających zwrócić uwagę opinii publicznej na zaniedbania w zakresie edukacji finansowej pokolenia Y.

Wagę problemu dostrzegają amerykańskie władze finansowe. Przemówienie otwierające wygłosił Ben Bernanke, Szef Rady Gubernatorów Rezerwy Federalnej, zaś w seminarium wzięła również amerykańska Sekretarz Skarbu Anna Escobedo Cabral, szefowa Departamentu Skarbu. Ciekawą osobą zaproszoną do dyskusji był Chris Gardner – w przeszłości bezrobotny i bezdomny ojciec kilkorga dzieci, który wyszedł z tego kryzysu finansowego i dzięki swojej pracy i wytrwałości, a dziś jest milionerem i filantropem pomagającym ubogim rodzinom i zaniedbanym dzieciom wychodzić z kryzysów finansowych. Jego historia stała się osnową filmu „W pogoni za szczęściem” ( The Pursuit of Happyness) (2006).

Internet stwarza nowe możliwości rozwoju edukacji, zwiększając dostęp do wartościowych źródeł wiedzy i informacji. Zamiast wyjazdu na konferencję zagraniczną i ponoszenia kosztów z nią związanych, można wyposażyć się w dobry komputer i odpowiednie oprogramowanie, aby śledzić dyskusję na interesujące nas tematy tysiące kilometrów od nas. Takie narzędzia edukacyjne są jeszcze dość drogie, ale w perspektywie kilku lat, wraz z poprawą przepustowości, jakości transmisji oraz zapewnieniem większej interaktywności uczestników webinaru, coraz częściej będziemy mogli uczyć się uczestnicząc w wartościowych wydarzeniach w różnych częściach świata.

 

edukacja konsumencka

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Gość napisał/a komentarz do Oceniajmy rzadziej!
Przeczytałam z dużym zainteresowaniem. Dziękuję za ten artykuł.
Ppp napisał/a komentarz do Oceniajmy rzadziej!
Terada i Merill mają CAŁKOWITĄ rację. Jak ktoś chce i może - nauczy się i bez oceniania. Jeśli ktoś ...
Marcin Zaród napisał/a komentarz do Szkolna klasa - dobre miejsce do współpracy
Mój syn będąc w liceum w klasie mat-info-fiz prosił z kolegami o ustawienie takich tablic na korytar...
Marcin Polak napisał/a komentarz do Szkolna klasa - dobre miejsce do współpracy
Świetny przykład, że każdą przestrzeń klasy da się łatwo zreorganizować, aby pobudzić aktywne uczeni...
Robert Raczyński napisał/a komentarz do Informacja zwrotna dla przyszłości
O informacji zwrotnej można długo... Przedstawione tu wskazówki są cenne. Niestety, problem w tym, ż...
Andrzej napisał/a komentarz do Informacja zwrotna dla przyszłości
Bardzo proszę o przykład idealnie napisanej informacji zwrotnej.
Ppp napisał/a komentarz do Informacja zwrotna dla przyszłości
Jeśli jestem w czymś dobry - wiem o tym, dodatkowy komentarz nie jest potrzebny.Jeśli jestem w czymś...
Piotr napisał/a komentarz do Déjà vu
Codziennie z ulgą odkrywam, że jestem emerytowanym nauczycielem

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie