Od 80 lat w polskich szkołach

(C) Edunews.pl

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Szkolne Kasy Oszczędności prowadzone przez największy polski bank obchodzą w tym roku 80. urodziny – piękny edukacyjny jubileusz. Po rewitalizacji programu w 2012 roku w nowoczesnym serwisie internetowym SKO oszczędza już ponad 157 tysięcy uczniów, a przesłanie edukacyjne w zakresie przedsiębiorczości, oszczędzania, ekologii oraz bezpieczeństwa w ruchu drogowym dociera do prawie 1 miliona najmłodszych oraz do około 2 milionów rodziców.

Pierwsze kasy szkolne, w których uczniowie mogli gromadzić swoje kieszonkowe, powstały w Europie Zachodniej i Stanach Zjednoczonych pod koniec XIX w. Na ziemiach polskich idea SKO rozwijała się głównie w zaborze austriackim. Po odzyskaniu niepodległości, dzięki okólnikowi Ministra Wyznań Religijnych i Oświecenia Publicznego, Stanisława Grabskiego, tworzenie SKO zostało uregulowane prawnie. Na początku 1935 r. szkolne kasy oszczędności zostały oddane pod kuratelę Pocztowej Kasy Oszczędności (dzisiejszego PKO Banku Polskiego), największej instytucji oszczędnościowej II RP.

W programie uczestniczy dziś ponad 4,6 tysiąca placówek oświatowych, czyli co trzecia polska szkoła podstawowa i liczba ta systematycznie rośnie. Tysiące polskich dzieci pomnaża swoje oszczędności, korzystając z atrakcyjnie oprocentowanych rachunków oraz zaprojektowanego z myślą o nich serwisu bankowości internetowej. Spośród uczniów oszczędzających dziś w SKO, 52% to dziewczynki, 48% - chłopcy, a najczęstsze imiona SKO-wiczów to Jakub i Julia. SKO jest najpopularniejsze w przedziałach wiekowych 8-9 i 10-11 lat, a średnia kwota zgromadzona na internetowym koncie ucznia to 371 złotych.

„Dzięki niezwykle bogatej, 80-letniej historii naszego programu dla szkół, w oszczędzaniu z SKO mają doświadczenie już co najmniej trzy pokolenia Polaków. Dostosowanie SKO do współczesnych realiów sprawiło, że program jest atrakcyjny dla najmłodszych i pomaga w edukacji finansowej, która jest niezbędna i znacznie ułatwia podejmowanie racjonalnych decyzji finansowych w dorosłym życiu. PKO Bank Polski jako jedyny na polskim rynku udostępnia najmłodszym kompleksowe rozwiązania w postaci SKO i PKO Junior, dzięki czemu już setki tysięcy dzieci uczą sięprzedsiębiorczości, systematyczności, odpowiedzialności, a także opanowują podstawowe pojęcia i umiejętności związane z zarządzaniem budżetem.“ – mówi Małgorzata Kocoń, dyrektor Biura Młodego Klienta w PKO Banku Polskim.

©Edunews.pl

Z okazji jubileuszu objęcia kuratelą Szkolnych Kas Oszczędności przez PKO Bank Polski, zorganizowana została wystawa „80 lat SKO”, która pokazuje fenomen SKO – zarówno tego sprzed 80 lat, jak i obecnego, opartego na innowacyjnych technologiach, kompleksowego programu edukacyjnego. Narrację wystawy wzbogacają zdjęcia, plakaty, eksponaty, w tym wiele unikatowych, a także elementy multimedialne. Wystawę można obejrzeć w siedzibie centrali PKO Banku Polskiego przy ulicy Puławskiej 15 w Warszawie do 6 marca br. Równolegle na stronie www.pkobp.pl/80-lat-sko została też uruchomiona wirtualna wersja wystawy.

PKO Bank Polski od lat angażuje się w edukację ekonomiczną dzieci i młodzieży, umożliwiając im praktyczną naukę finansów poprzez nowoczesną i kompleksową ofertę dla młodych. Od 2012 roku w nowej formule funkcjonują Szkolne Kasy Oszczędności dla uczniów w wieku 6-13 lat, zaś w lipcu 2013 roku Bank jako pierwszy w Polsce wprowadził konta PKO Junior dla dzieci poniżej 13. roku życia. W ofercie dostępne jest również PKO Konto Pierwsze dla osób pomiędzy 13. a 17. rokiem życia, oraz odświeżone PKO Konto dla Młodych dla studentów i absolwentów uczelni wyższych, którzy nie ukończyli 26. roku życia. Łącznie Bank obsługuje ponad 800 tysięcy klientów w grupie wiekowej do 26 r.ż.

(Źródło: PKO Bank Polski)

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Gość napisał/a komentarz do Na zastępstwach
W punkt.
Ppp napisał/a komentarz do Czas na szkołę doceniania
Pytanie podstawowe: PO CO oceniać? Większość ocen, z jakimi się w życiu spotkałem, nie miało żadnego...
Robert Raczyński napisał/a komentarz do Brak chętnych do nauczania w szkołach
W żaden sposób nie negowałem potrzeby, czy wręcz obowiązku kształcenia nauczycieli. Niestety, kontyn...
Generalnie i co do zasady ok. 30% ocen jest PRZYPADKOWYCH - częściowo Pani opisała, dlaczego. Jeśli ...
Maciej Sysło napisał/a komentarz do Brak chętnych do nauczania w szkołach
W odpowiedzi na sarkastyczny ton wypowiedzi Pana Roberta mam jednak propozycję. Jednym z obowiązków ...
Robert Raczyński napisał/a komentarz do Brak chętnych do nauczania w szkołach
Jeśli pominąć ideologiczne ozdobniki, problem z brakiem nauczycieli wynika z faktu, że wiedza przest...
Ci dorośli kiedyś chodzili do szkoły (niektórzy całkiem niedawno) i ktoś porozdawał im matury. Suger...
Sławomir napisał/a komentarz do Urządzimy młodym nowy, wspaniały świat
Ciekawa polemika. Zauważam, być może błędnie, kontrast między podejściem dialektycznym (Pana, Panie ...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie