W poszukiwaniu wiedzy

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Na wiele pytań dotyczących otaczającego nas świata wciąż nie znajdujemy odpowiedzi. Ale to dobrze, ponieważ w ten sposób zawsze pozostaje w nas motywacja do poszukiwań. W cyklu trzech wystąpień wideo Chris Anderson, kurator projektu TED-Ed, zaprasza nas do rozważań na temat człowieka i jego cywilizacji zawieszonej w niekończącym się wszechświecie.fot. Fotolia.com

TED-Ed jest platformą edukacyjną, która daje nauczycielom możliwość tworzenia lekcji z fragmentów filmów zamieszczonych w YouTube, jak również reorganizacji każdej z lekcji już zamieszczonych w platformie. Platforma daje możliwość dzielenia się lekcją tylko z wybranymi osobami, ale także szerokiego upublicznienia – przez kanały YouTube, Facebooka, czy Twittera. 

Wszystkie starają się prezentować niekonwencjonalne podejście do wiedzy, które w pewien sposób wyraża jeden z pierwszych filmów zamieszczonych w TED-Ed - "Pytania bez odpowiedzi" (dostępne są polskie napisy):

Filmy przygotowane przez nauczycieli i ekspertów skłaniają do refleksji na temat człowieka i jego miejsca we wszechświecie:

Rozważania te mogą być dobrym punktem wyjścia na lekcje fizyki, ale i innych przedmiotów, w których centrum zainteresowania jest człowiek i jego świat:

TED-Ed daje możliwość „flippingu“ - każdy film, jaki znajdziemy w YouTube możemy zamienić w lekcję dopasowaną do indywidualnych potrzeb uczniów. Można dodawać adnotacje, sugestie, formułować pytania, dodać dodatkowe materiały do studiowania. Nauczyciel ma możliwość śledzenia wyników testów swojego ucznia. 

Na stronie TED-Ed przygotowano już blisko 75 tys. lekcji wideo (głównie w języku angielskim). Warto odwiedzić i przejrzeć. Więcej na http://ed.ted.com/.

(Notka o autorze: Marcin Polak jest twórcą i redaktorem naczelnym Edunews.pl, zajmuje się edukacją i komunikacją społeczną, realizując projekty społeczne i komercyjne o zasięgu ogólnopolskim i międzynarodowym. Jest również członkiem grupy Superbelfrzy RP).

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Stanisław Czachorowski napisał/a komentarz do Wykłady w stylu programów popularnonaukowych?
Zawsze najważniejszym jest mieć coś do powiedzenia. Interesującego, ważnego, wartościowego. Dobrze j...
Jak widzę, odniósł się Pan do mojego komentarza, więc odpowiem.Programy B. Wołoszańskiego były różne...
Pani Anno, to co zamierzam napisać dotyczy zarówno psychologów szkolnych jak i pedagogów. I jedni i...
Drodzy Państwo, czy głupotę można nazywać po imieniu? Czy głupota ministra jest głupotą szkodliwą? C...
Jak się zadaje pytanie całej klasie to nie odpowiadają nieśmiali. Te rady są ok tylko dla tych, któr...
Faktycznie ocenomania, czyli obsesja wszystkich: rodziców, uczniów, nauczycieli, na punkcie ocen (a ...
Co się stanie z tą postpiśmienną cywilizacją, gdy nastąpi długotrwały brak energii elektrycznej...?
Zaprawdę powiadam Wam - likwidacja matury rozwiązuje WSZYSTKIE problemy z maturą. Średnia ocen na św...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie