W poszukiwaniu wiedzy

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Na wiele pytań dotyczących otaczającego nas świata wciąż nie znajdujemy odpowiedzi. Ale to dobrze, ponieważ w ten sposób zawsze pozostaje w nas motywacja do poszukiwań. W cyklu trzech wystąpień wideo Chris Anderson, kurator projektu TED-Ed, zaprasza nas do rozważań na temat człowieka i jego cywilizacji zawieszonej w niekończącym się wszechświecie.fot. Fotolia.com

TED-Ed jest platformą edukacyjną, która daje nauczycielom możliwość tworzenia lekcji z fragmentów filmów zamieszczonych w YouTube, jak również reorganizacji każdej z lekcji już zamieszczonych w platformie. Platforma daje możliwość dzielenia się lekcją tylko z wybranymi osobami, ale także szerokiego upublicznienia – przez kanały YouTube, Facebooka, czy Twittera. 

Wszystkie starają się prezentować niekonwencjonalne podejście do wiedzy, które w pewien sposób wyraża jeden z pierwszych filmów zamieszczonych w TED-Ed - "Pytania bez odpowiedzi" (dostępne są polskie napisy):

Filmy przygotowane przez nauczycieli i ekspertów skłaniają do refleksji na temat człowieka i jego miejsca we wszechświecie:

Rozważania te mogą być dobrym punktem wyjścia na lekcje fizyki, ale i innych przedmiotów, w których centrum zainteresowania jest człowiek i jego świat:

TED-Ed daje możliwość „flippingu“ - każdy film, jaki znajdziemy w YouTube możemy zamienić w lekcję dopasowaną do indywidualnych potrzeb uczniów. Można dodawać adnotacje, sugestie, formułować pytania, dodać dodatkowe materiały do studiowania. Nauczyciel ma możliwość śledzenia wyników testów swojego ucznia. 

Na stronie TED-Ed przygotowano już blisko 75 tys. lekcji wideo (głównie w języku angielskim). Warto odwiedzić i przejrzeć. Więcej na http://ed.ted.com/.

(Notka o autorze: Marcin Polak jest twórcą i redaktorem naczelnym Edunews.pl, zajmuje się edukacją i komunikacją społeczną, realizując projekty społeczne i komercyjne o zasięgu ogólnopolskim i międzynarodowym. Jest również członkiem grupy Superbelfrzy RP).

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Robert Raczyński napisał/a komentarz do Osiem filarów reformy edukacji (z komentarzem)
Dzięki za ten tekst. Mnie, mimo jakichś trzech podejść, nie udało się zadowalajaco skomentować tej b...
Gość napisał/a komentarz do Osiem filarów reformy edukacji (z komentarzem)
Też się bardzo niepokoję. Trudno mi się czyta te życzeniowe postulaty.
Ja się zgadzam z polonistką. Nauczyciele świetlicy zwykle jako argument pracy w wymiarze 26 godzin p...
Szkoła podstawowa i liceum Spark Academy w Poznaniu stosują spotkania trójstronne zamiast wywiadówki...
Ppp napisał/a komentarz do Komu pomaga ocena kształtująca?
Widzę w tym wszystkim jeden problem: dany przedmiot nie sprawia mi wielkich problemów, ale mnie nie ...
Jeśli 25% dzieci uważa, że są łamane ich prawa, to znaczy, że 75% w ogóle nie wie, że je posiada. Sa...
Problem istnieje i jest poważny. Z tym, że nie jest niczym nowym. Co najwyżej zauważanym i diagnozow...
Mirella napisał/a komentarz do Jak stworzyć prostą animację na zajęciach
Wspaniała, prosta aplikacja! Dziękuję pięknie!:))

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie