W poszukiwaniu wiedzy

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Na wiele pytań dotyczących otaczającego nas świata wciąż nie znajdujemy odpowiedzi. Ale to dobrze, ponieważ w ten sposób zawsze pozostaje w nas motywacja do poszukiwań. W cyklu trzech wystąpień wideo Chris Anderson, kurator projektu TED-Ed, zaprasza nas do rozważań na temat człowieka i jego cywilizacji zawieszonej w niekończącym się wszechświecie.fot. Fotolia.com

TED-Ed jest platformą edukacyjną, która daje nauczycielom możliwość tworzenia lekcji z fragmentów filmów zamieszczonych w YouTube, jak również reorganizacji każdej z lekcji już zamieszczonych w platformie. Platforma daje możliwość dzielenia się lekcją tylko z wybranymi osobami, ale także szerokiego upublicznienia – przez kanały YouTube, Facebooka, czy Twittera. 

Wszystkie starają się prezentować niekonwencjonalne podejście do wiedzy, które w pewien sposób wyraża jeden z pierwszych filmów zamieszczonych w TED-Ed - "Pytania bez odpowiedzi" (dostępne są polskie napisy):

Filmy przygotowane przez nauczycieli i ekspertów skłaniają do refleksji na temat człowieka i jego miejsca we wszechświecie:

Rozważania te mogą być dobrym punktem wyjścia na lekcje fizyki, ale i innych przedmiotów, w których centrum zainteresowania jest człowiek i jego świat:

TED-Ed daje możliwość „flippingu“ - każdy film, jaki znajdziemy w YouTube możemy zamienić w lekcję dopasowaną do indywidualnych potrzeb uczniów. Można dodawać adnotacje, sugestie, formułować pytania, dodać dodatkowe materiały do studiowania. Nauczyciel ma możliwość śledzenia wyników testów swojego ucznia. 

Na stronie TED-Ed przygotowano już blisko 75 tys. lekcji wideo (głównie w języku angielskim). Warto odwiedzić i przejrzeć. Więcej na http://ed.ted.com/.

(Notka o autorze: Marcin Polak jest twórcą i redaktorem naczelnym Edunews.pl, zajmuje się edukacją i komunikacją społeczną, realizując projekty społeczne i komercyjne o zasięgu ogólnopolskim i międzynarodowym. Jest również członkiem grupy Superbelfrzy RP).

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Jan napisał/a komentarz do Wkręcani przez sztuczną inteligencję
Najbardziej ta kompetencja krytycznego myślenia, a raczej dystansu emocjonalnego do zamieszczanych t...
Te "restrykcyjne zasady" w badanych szkołach polegały na tym, że uczniowie mieli "zakaz korzystania ...
Myślę, że to powinno być "na żądanie ucznia". Wyobraźmy sobie, że przedmiot X mnie nie interesuje, a...
Kazimierz napisał/a komentarz do Klauzula informacyjna - dane osobowe
Bardzo interesujące i pożyteczne artykuły
Taką ofertą dla nauczycieli, jakiej gwałtownie potrzebujemy, z całą pewnością nie jest pomysł aby do...
Ten pomysł jest wyśmienity i zasługuje na szerokie wdrożenie! Po 14 latach od pierwszego chyba wyraż...
Grażyna Uhman napisał/a komentarz do Refleksja nad wprowadzaniem technologii do nauczania
To jest strzał w dziesiątkę! Staram się sledzić nowosci technologiczne w edukacji, skończyłam kurs ...
Wynik jest oczywisty. Jeśli ktoś mało korzysta - nic nie zmieni kilkugodzinna przerwa. Jeśli ktoś du...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie