Uczelnia dzieląca się wiedzą

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times
edukacja przez życieWakacje za pasem, ale uczelnie wyższe wcale nie odpoczywają. Studenci Uczelni Łazarskiego już po raz szósty prowadzą lekcje angielskiego dla dzieci z warszawskich szkół podstawowych. W tym roku akcja ta zbiega się z rocznicą 15 lat działalności Szkoły, która kształci obecnie 5500 studentów, zatrudnia 350 wykładowców, współpracując z 53 ośrodkami akademickimi na świecie.
 
Z angielskim za pan brat
Od 2003 r. Studium Języków Obcych prowadzi nieodpłatnie działania na rzecz społeczności lokalnej pod hasłem "Angielski dla dzieci z sąsiedztwa" współpracując z trzema zaprzyjaźnionymi szkołami podstawowymi z ulic Bytnara, Domaniewskiej i Niegocińskiej. W lipcu grupa piętnaściorga dzieci w wieku 7-12 lat uczy się angielskiego pod opieką przeszkolonych metodycznie studentów. Zajęcia odbywają  się cztery razy w tygodniu. Nauczyciele - studenci pod okiem opiekuna merytorycznego uczą przez zabawę, w pogodnej atmosferze i bez stresu. Edukacja odbywa się w specjalnie przygotowanych salach komputerowych, w których są prowadzone zajęcia z wykorzystaniem technik multimedialnych. Na koniec kursu dzieci otrzymają specjalny certyfikat.

„Najważniejszym celem akcji jest, żeby dzieci polubiły język angielski oraz przekonały się, że łatwo się go nauczyć, a nauka może być przyjemnością. Dzieci są chwalone i nagradzane za swoje osiągnięcia i chęć do nauki, co na pewno przyczyni się do ich sukcesu w dalszej nauce języka angielskiego.” – mówi Agata Jankowska z Uczelni Łazarskiego.

Trzeba kształcić po angielsku
Posługiwanie się językiem angielskim w stopniu biegłym to dziś życiowa konieczność. Badania prowadzone na polskim rynku w 2007 r. przez firmę Sedlak & Sedlak dowiodły, że pracownicy, którzy znają angielski, zarabiają o 30% od swoich kolegów, którzy nie posiadają takich umiejętności. Znajomość tego języka to dziś jedna z najważniejszych umiejętności przydatnych na rynku pracy. Niestety z badań Eurostatu wynika, że jedynie 29% deklaruje znajomość angielskiego, przy średniej unijnej na poziomie 51%.

Okazuje się, że dziś nie wystarczy już edukacja angielskiego tylko w ramach zajęć szkolnych. To za mało, aby biegle posługiwać się tym językiem. Trzeba jak najszerzej korzystać z możliwości nauki tego języka przez Internet. Prawdziwym przełomem służącym poprawie znajomości angielskiego przez Polaków mogłoby stać się wprowadzenie do szkół i uczelni nauczania dwujęzycznego i programów anglojęzycznych realizowanych we współpracy z zagranicznymi partnerami.

W tym kierunku zmierza właśnie Uczelnia Łazarskiego. Chcąc stworzyć studentom warunki do nauki na światowym poziomie, Uczelnia nawiązała kilka lat temu ścisłą współpracę z University of Wales oferując anglojęzyczne studia licencjackie i magisterskie, których absolwenci otrzymują dwa dyplomy: polski i brytyjski. Kolejne programy anglojęzyczne tworzone są we współpracy z uniwersytetami amerykańskimi: Georgetown w Waszyngtonie, Kentucky w Lexington i Wisconsin w La Crosse. Szkoła ubiega się o uzyskanie w 2010 r. akademickiej akredytacji, dzięki której polscy studenci będą otrzymywać obok dyplomu polskiego również amerykański.

Rozwój Łazarskiego i stała poprawa jakości kształcenia znajdują odbicie w coraz wyższych miejscach, zajmowanych przez Uczelnię w ogólnopolskich rankingach szkół wyższych. Podejmując również działania na rzecz społeczności lokalnej pokazuje, że misją szkoły wyższej we współczesnym świecie jest przede wszystkim dzielenie się wiedzą nie tylko ze studentami, ale i społecznością, w której szkoła funkcjonuje.


Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Kasia napisał/a komentarz do Rady nietrafione i rady pożyteczne
Dyrektora, a zwłaszcza dyrektorkę, cechuje żądza władzy. Arogancja ze strony dyrektorki w moim liceu...
Jacek Ścibor napisał/a komentarz do Brak chętnych do nauczania w szkołach
Moim zdaniem i Maciej Sysło i Robert Raczyński mają rację - obie wypowiedzi trafiają w sedno problem...
Gość napisał/a komentarz do Na zastępstwach
W punkt.
Ppp napisał/a komentarz do Czas na szkołę doceniania
Pytanie podstawowe: PO CO oceniać? Większość ocen, z jakimi się w życiu spotkałem, nie miało żadnego...
Robert Raczyński napisał/a komentarz do Brak chętnych do nauczania w szkołach
W żaden sposób nie negowałem potrzeby, czy wręcz obowiązku kształcenia nauczycieli. Niestety, kontyn...
Generalnie i co do zasady ok. 30% ocen jest PRZYPADKOWYCH - częściowo Pani opisała, dlaczego. Jeśli ...
Maciej Sysło napisał/a komentarz do Brak chętnych do nauczania w szkołach
W odpowiedzi na sarkastyczny ton wypowiedzi Pana Roberta mam jednak propozycję. Jednym z obowiązków ...
Robert Raczyński napisał/a komentarz do Brak chętnych do nauczania w szkołach
Jeśli pominąć ideologiczne ozdobniki, problem z brakiem nauczycieli wynika z faktu, że wiedza przest...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie