E-wolontariat w szkole

fot. Fotolia.com

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

W wielu szkołach uczniowie i nauczyciele angażują się w działania wolontariackie. Podczas pandemii ich zakres został nieznacznie zmniejszony, ale jednocześnie pojawiła się nowa możliwość - rozwoju e-wolontariatu. Fundacja Dobra Sieć przygotowała poradnik „E-wolontariat w szkole” aby ułatwiać nauczycielom realizację wolontariatu uczniowskiego przez Internet.

W poradniku „E-wolontariat w szkole” zgromadzone zostały istotne kwestie dotyczące społecznego angażowania uczniów za pośrednictwem internetu. Można w nim znaleźć:
kilka słów o potencjale e-wolontariatu, scenariusze lekcji, sposoby na zaangażowanie młodzieży oraz informacje formalnoprawne.

Jak wyjaśniają twórcy opracowania: nasz poradnik powstał z myślą o zgromadzeniu w jednym miejscu wszystkich istotnych kwestii dotyczących społecznego angażowania uczniów za pośrednictwem Sieci. Osobne miejsce poświęcamy na pokazanie potencjału e-wolontariatu, ale również trudności, jakie mogą się pojawić po drodze. Zależało nam, aby wyposażyć nauczycieli w niezbędną wiedzę oraz konkretne narzędzia, które ułatwią skuteczne wdrażanie go w szkole i przeprowadzanie dedykowanych mu lekcji.

Pobierz: poradnik "E-wolontariat w szkole"

lub same scenariusze zajęć w osobnych plikach:

Scenariusz I: E-wolontariat – jak mądrze pomagać, wykorzystując internet
Scenariusz II: E-wolontariat – mikrozadania dla makrospraw (zajęcia praktyczne)
Scenariusz III: E-wolontariat w praktyce – pomagamy organizacjom społecznym w zespołach
Scenariusz IV: Planujemy e-wolontariat – zajęcia dla szkolnego koła wolontariatu, samorządu uczniowskiego lub na godzinę wychowawczą

Poradnik „E-wolontariat w szkole” został sfinansowany w ramach Programu „Fundusz pomocowy dla organizacji pozarządowych oraz inicjatyw obywatelskich 2020”. Program utworzyła Polsko-Amerykańska Fundacja Wolności, realizowany przez Fundację Edukacja dla Demokracji.

 

(Źródło: Fundacja Dobra Sieć)

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Danuta Sterna napisał/a komentarz do Nauczanie z technologią w tle
Właśnie o tym piszę, nie możemy się odwrócić od technologii, ale potrzeba bardzo dużego rozsądku i r...
Marcin Polak napisał/a komentarz do Nauczanie z technologią w tle
Dużo problemów wynika z tego, że szkoły często kupują bez długofalowego planu, byle co - to, co im w...
Gość napisał/a komentarz do Uczenie się metodą uczniowskiego eksperymentu
bardzo fachowo i przystępnie wyłożony temat, brawo!
Ppp napisał/a komentarz do Pomysł na lekcję wychowawczą
Pomysł ciekawy, ale proponuję teraz obliczyć PRAWDOPODOBIEŃSTWO trwałego wcielenia w życiu tego, co ...
Maciej M Sysło napisał/a komentarz do Czy projekt to dobra forma uczenia się?
Poniższy fragment pochodzi z mojej pracy "Przyszłość Laboratorium", która ukazała się w czasopiśmie ...
Ppp napisał/a komentarz do Kilka wskazówek, jak się uczyć
Najpierw należało przypomnieć i scharakteryzować style nauki - wzrokowcy, słuchowcy, kinestetycy. Po...
Lech Mankiewicz napisał/a komentarz do Kilka wskazówek, jak się uczyć
Bardzo ważna uwaga, choć mam wrażenie, że analiza nie jest do końca kompletna. Dlaczego? Taka techni...
To Stowarzyszenie Umarłych Statutów podaje nieprawdę. Art. 99 ustawy Prawo oświatowe umożliwia wprow...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie