E-wolontariat w szkole

fot. Fotolia.com

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

W wielu szkołach uczniowie i nauczyciele angażują się w działania wolontariackie. Podczas pandemii ich zakres został nieznacznie zmniejszony, ale jednocześnie pojawiła się nowa możliwość - rozwoju e-wolontariatu. Fundacja Dobra Sieć przygotowała poradnik „E-wolontariat w szkole” aby ułatwiać nauczycielom realizację wolontariatu uczniowskiego przez Internet.

W poradniku „E-wolontariat w szkole” zgromadzone zostały istotne kwestie dotyczące społecznego angażowania uczniów za pośrednictwem internetu. Można w nim znaleźć:
kilka słów o potencjale e-wolontariatu, scenariusze lekcji, sposoby na zaangażowanie młodzieży oraz informacje formalnoprawne.

Jak wyjaśniają twórcy opracowania: nasz poradnik powstał z myślą o zgromadzeniu w jednym miejscu wszystkich istotnych kwestii dotyczących społecznego angażowania uczniów za pośrednictwem Sieci. Osobne miejsce poświęcamy na pokazanie potencjału e-wolontariatu, ale również trudności, jakie mogą się pojawić po drodze. Zależało nam, aby wyposażyć nauczycieli w niezbędną wiedzę oraz konkretne narzędzia, które ułatwią skuteczne wdrażanie go w szkole i przeprowadzanie dedykowanych mu lekcji.

Pobierz: poradnik "E-wolontariat w szkole"

lub same scenariusze zajęć w osobnych plikach:

Scenariusz I: E-wolontariat – jak mądrze pomagać, wykorzystując internet
Scenariusz II: E-wolontariat – mikrozadania dla makrospraw (zajęcia praktyczne)
Scenariusz III: E-wolontariat w praktyce – pomagamy organizacjom społecznym w zespołach
Scenariusz IV: Planujemy e-wolontariat – zajęcia dla szkolnego koła wolontariatu, samorządu uczniowskiego lub na godzinę wychowawczą

Poradnik „E-wolontariat w szkole” został sfinansowany w ramach Programu „Fundusz pomocowy dla organizacji pozarządowych oraz inicjatyw obywatelskich 2020”. Program utworzyła Polsko-Amerykańska Fundacja Wolności, realizowany przez Fundację Edukacja dla Demokracji.

 

(Źródło: Fundacja Dobra Sieć)

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Wykładam matematykę i staram się postępować na przekór pewnego określenia czym jest wykład: to trans...
Stanisław Czachorowski napisał/a komentarz do Wykłady w stylu programów popularnonaukowych?
Zawsze najważniejszym jest mieć coś do powiedzenia. Interesującego, ważnego, wartościowego. Dobrze j...
Jak widzę, odniósł się Pan do mojego komentarza, więc odpowiem.Programy B. Wołoszańskiego były różne...
Pani Anno, to co zamierzam napisać dotyczy zarówno psychologów szkolnych jak i pedagogów. I jedni i...
Drodzy Państwo, czy głupotę można nazywać po imieniu? Czy głupota ministra jest głupotą szkodliwą? C...
Jak się zadaje pytanie całej klasie to nie odpowiadają nieśmiali. Te rady są ok tylko dla tych, któr...
Faktycznie ocenomania, czyli obsesja wszystkich: rodziców, uczniów, nauczycieli, na punkcie ocen (a ...
Co się stanie z tą postpiśmienną cywilizacją, gdy nastąpi długotrwały brak energii elektrycznej...?

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie