E-wolontariat w szkole

fot. Fotolia.com

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

W wielu szkołach uczniowie i nauczyciele angażują się w działania wolontariackie. Podczas pandemii ich zakres został nieznacznie zmniejszony, ale jednocześnie pojawiła się nowa możliwość - rozwoju e-wolontariatu. Fundacja Dobra Sieć przygotowała poradnik „E-wolontariat w szkole” aby ułatwiać nauczycielom realizację wolontariatu uczniowskiego przez Internet.

W poradniku „E-wolontariat w szkole” zgromadzone zostały istotne kwestie dotyczące społecznego angażowania uczniów za pośrednictwem internetu. Można w nim znaleźć:
kilka słów o potencjale e-wolontariatu, scenariusze lekcji, sposoby na zaangażowanie młodzieży oraz informacje formalnoprawne.

Jak wyjaśniają twórcy opracowania: nasz poradnik powstał z myślą o zgromadzeniu w jednym miejscu wszystkich istotnych kwestii dotyczących społecznego angażowania uczniów za pośrednictwem Sieci. Osobne miejsce poświęcamy na pokazanie potencjału e-wolontariatu, ale również trudności, jakie mogą się pojawić po drodze. Zależało nam, aby wyposażyć nauczycieli w niezbędną wiedzę oraz konkretne narzędzia, które ułatwią skuteczne wdrażanie go w szkole i przeprowadzanie dedykowanych mu lekcji.

Pobierz: poradnik "E-wolontariat w szkole"

lub same scenariusze zajęć w osobnych plikach:

Scenariusz I: E-wolontariat – jak mądrze pomagać, wykorzystując internet
Scenariusz II: E-wolontariat – mikrozadania dla makrospraw (zajęcia praktyczne)
Scenariusz III: E-wolontariat w praktyce – pomagamy organizacjom społecznym w zespołach
Scenariusz IV: Planujemy e-wolontariat – zajęcia dla szkolnego koła wolontariatu, samorządu uczniowskiego lub na godzinę wychowawczą

Poradnik „E-wolontariat w szkole” został sfinansowany w ramach Programu „Fundusz pomocowy dla organizacji pozarządowych oraz inicjatyw obywatelskich 2020”. Program utworzyła Polsko-Amerykańska Fundacja Wolności, realizowany przez Fundację Edukacja dla Demokracji.

 

(Źródło: Fundacja Dobra Sieć)

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Gość napisał/a komentarz do Oceniajmy rzadziej!
Przeczytałam z dużym zainteresowaniem. Dziękuję za ten artykuł.
Ppp napisał/a komentarz do Oceniajmy rzadziej!
Terada i Merill mają CAŁKOWITĄ rację. Jak ktoś chce i może - nauczy się i bez oceniania. Jeśli ktoś ...
Marcin Zaród napisał/a komentarz do Szkolna klasa - dobre miejsce do współpracy
Mój syn będąc w liceum w klasie mat-info-fiz prosił z kolegami o ustawienie takich tablic na korytar...
Marcin Polak napisał/a komentarz do Szkolna klasa - dobre miejsce do współpracy
Świetny przykład, że każdą przestrzeń klasy da się łatwo zreorganizować, aby pobudzić aktywne uczeni...
Robert Raczyński napisał/a komentarz do Informacja zwrotna dla przyszłości
O informacji zwrotnej można długo... Przedstawione tu wskazówki są cenne. Niestety, problem w tym, ż...
Andrzej napisał/a komentarz do Informacja zwrotna dla przyszłości
Bardzo proszę o przykład idealnie napisanej informacji zwrotnej.
Ppp napisał/a komentarz do Informacja zwrotna dla przyszłości
Jeśli jestem w czymś dobry - wiem o tym, dodatkowy komentarz nie jest potrzebny.Jeśli jestem w czymś...
Piotr napisał/a komentarz do Déjà vu
Codziennie z ulgą odkrywam, że jestem emerytowanym nauczycielem

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie