O wspieraniu kreatywności dzieci i młodzieży w przestrzeniach szkolnych

fot. Edunews.pl

Narzędzia
Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Nauczyciele mają ogromny wpływ na to, jak funkcjonuje szkoła. To od nich zależy, jak wygląda nauka w szkole, jaka panuje w niej atmosfera, jaki wkład wnoszą rodzice, jak czują się w niej uczniowie. To od nich zależy, czy uczniowie przynoszą do domu dobre samopoczucie, motywację do nauki i rozwoju swoich zdolności. Jeśli w szkole będzie przyjemnie, twórczo, wesoło, będzie w niej czas na relacje z rówieśnikami, których budowanie jest przecież kluczową rolą szkoły, taki klimat będzie sprzyjał zdobywaniu wiedzy oraz rozwijaniu kreatywności i wiary w swoje możliwości.

W większości polskich szkół w dzieciach blokowana jest ich kreatywność, ciekawość świata i naturalna chęć poznawania wiedzy poprzez doświadczanie. W wielu placówkach panuje przekonanie, że najlepiej, aby uczniowie wpasowali się w utarte schematy, nie sprawiali żadnych „problemów” wychylając się w którąkolwiek stronę. Jestem przekonany, że my, nauczyciele możemy stworzyć naszym uczniom drugi dom, warunki sprzyjające zdobywaniu wiedzy, odkrywaniu swoich talentów, predyspozycji i pasji, a także pobudzające rozwój intelektualny, emocjonalny i społeczny młodych ludzi. Mam przyjemność pracować w szkole, która jest takim wspaniałym, kolorowym, otwartym na nowinki miejscem.

Zapraszam na moje wystąpienie na INSPIR@CJACH 2023 – pokażę, jak uwolnić kreatywność u dzieci i razem kolorować świat!

***

Organizatorami zorganizowanej w dniach 23-24 września 2023 w Warszawie konferencji INSPIR@CJE 2023 byli: Edunews.pl, Fundacja Rozwoju Społeczeństwa Wiedzy THINK! oraz Think Global sp. z o.o.

Partnerem merytorycznym była społeczność nauczycieli: Superbelfrzy RP.

Partnerami konferencji byli: Amazon STEM Kindloteka, Samsung Polska, Stowarzyszenie Cyfrowy Dialog, Fundacja Szkoła z Klasą & Asy Internetu, Learnetic, Centralny Dom Technologii, Herstory, Ogólnopolski Operator Oświaty oraz Warszawskie Centrum Innowacji Edukacyjno-Społecznych i Szkoleń.

 

Notka o autorze: Jakub Tylman jest pedagogiem, nauczycielem przedmiotów artystycznych w Publicznej Szkole Podstawowej w Śremie, autorem książek edukacyjnych dla dzieci. Inicjator ogólnopolskiej kampanii społecznej "Szkoły bez zadań domowych". Laureat Nagrody im. Ireny Sendlerowej "Za Naprawianie Świata 2022". Wyróżniony Nagrodą im. Janusza Korczaka. Zwycięzca Plebiscytu Radiowej Czwórki NIEPRZECIĘTNI 2022. 

Edunews.pl oferuje cotygodniowy, bezpłatny (zawsze) serwis wiadomości ze świata edukacji. Zapisz się:
captcha 
I agree with the Regulamin

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

  • Written by Ppp
    Zmniejszenie liczby, a najlepiej likwidacja egzaminów likwiduje problem egzaminów - proste i logiczn...
  • Written by Robert Raczyński
    Czegoś tu nie rozumiem, albo mi coś umknęło. Na jakiej podstawie AI dokonała tendencyjnej oceny pra...
  • Written by Robert Raczyński
    Bardzo istotne zagadnienie (zastanawiałem się już kiedyś nad tym problemem na blogu), ale nie ograni...
  • Written by Maciej M. Sysło
    Jako komentarz kilka cytatów: Oscar Wild: edukacja to rzecz godna podziwu, ale dobrze jest od czasu d...
  • Written by Ppp
    Kiedy ja chodziłem do szkoły popularna była raczej metafora "szkoła naszym spólnym więzieniem". Choc...
  • Written by Joanna
    Szacun! Wspaniałe, merytoryczne i rzeczowe, a przy tym obiektywne przedstawienie i wyjaśnienie probl...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie