Szkolne redakcje powalczą o nagrody

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times
media i edukacjaUmiejętność rozumienia mediów i ich wykorzystywania na co dzień można zaliczyć do najważniejszych kompetencji potrzebnych młodym ludziom w rzeczywistości medialnej XXI wieku. Wobec niedoboru edukacji medialnej w polskich szkołach, warto więc wspierać uczniów, którzy prowadzą szkolne media. Stąd pomysł na konkurs Qmam Redakcję.
 
Dzisiejsze technologie dostępne w Internecie umożliwiają praktycznie każdemu stworzenie własnego medium, o dowolnej tematyce i dużym zasięgu. Fundacja Nowe Media w ramach projektu Młodzieżowej Akcji Multimedialnej, we współpracy z dwutygodnikiem edukacyjnym Cogito i Laboratorium Reportażu przy Uniwersytecie Warszawskim, organizuje konkurs dla redakcji szkolnych gazet pt. Qmam Redakcję. Do udziału w nim zaprasza wszystkich uczniów chcących rozwijać własne czasopisma. Taką możliwość daje im platforma mam.media.pl. Fundacja udostępnia w niej wirtualne narzędzia do wydawania Qmamów, czyli gazet nowej generacji. Na zwycięzców czekają cenne nagrody, których zdobycie z pewnością pomoże w rozwoju młodych dziennikarzy i uatrakcyjni ich pracę.

Organizatorzy konkursu zachęcają do stworzenia i publikacji multimedialnego reportażu, ukazującego działalność redakcji szkolnej gazety. Oczekują materiałów, które zobrazują pracę zespołu młodych redaktorów, proces twórczy od pomysłu na temat do publikacji. Liczą również na to, że autorzy sięgną do szerokiej palety środków wyrazu (tekst, wideo, dźwięk, fotografia, grafika), czyniąc ze swych prac oryginalną opowieść o samych sobie.

„Pokażcie, jak wygląda życie Waszej redakcji. Ujawnijcie kulisy dziennikarskich zmagań z weną i presją czasu. Wygrajcie cenne nagrody dla Waszej redakcji i szkoły.” – zachęca Michał Horbulewicz z Fundacji Nowe Media. „Chcemy poznać redakcyjne smaczki – kulisy aktywności szkolnych dziennikarzy i ich umiejętności kreatywnego wykorzystania możliwości systemu Qmam. Stawiamy na pełną swobodę twórczą autorów.”

Minimalna objętość konkursowego materiału to 4 strony gazety wydanej w systemie Qmam. W swoich staraniach młodzi dziennikarze mogą liczyć na pomoc doświadczonych reporterów. W najbliższych wydaniach Cogito (19 XI i 3 XII) ukażą się artykuły, w których znajdą się praktyczne wskazówki warsztatowe, przydatne w pracy nad multimedialnym reportażem. W serwisie http://www.e-lekcje.mammedia.pl udostępnione zostaną interaktywne materiały szkoleniowe.

Na wszelkie pytania odpowie Qmpel – ekspert od qmamów, dostępny pod nr GG 12 34 34 21 od poniedziałku do piątku, między godz. 13 a 17 lub mailowo: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript..

W konkursie biorą udział materiały opublikowane w formie qmama na stronie mam.media.pl. Zgłoszenia redakcji należy przesłać pod adresem: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. do 11 grudnia 2009 r. włącznie. W temacie wiadomości należy wpisać: "Qmam redakcję", a w treści tytuł opublikowanego qmama z reportażem i link do niego, wraz z oświadczeniem szkoły wydającej gazetę.

Regulamin Konkursu i oświadczenie osoby reprezentującej szkołę uczestniczącą w Konkursie dostępne są na stronie Fundacji: http://www.fundacjanowemedia.org/pl/konkursy.

Spośród opublikowanych materiałów jury Konkursu wybierze trzy najlepsze. Zwycięskie redakcje otrzymają nagrody w postaci zestawu: dyktafon cyfrowy i cyfrowy aparat fotograficzny, a szkoły, z których będą pochodzić nagrodzone prace – rzutniki multimedialne.

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Justyna napisał/a komentarz do Nauczyciele jako problem społeczny
... i co to za określenie "świetliczanka" :( To jest nauczyciel z takimi samymi kwalifikacjami jak P...
Justyna napisał/a komentarz do Nauczyciele jako problem społeczny
Całkowicie się z Panią nie zgadzam, że nauczyciel WSPÓŁORGANIZUJĄCY nie przygotowuje się do zajęć! Ł...
Eleonora napisał/a komentarz do Nauczyciele jako problem społeczny
Poniosły emocje tego dyrektora i nie ma prawa wygadywać takich bzdur: (cyt) "trwają w niekoniecznie ...
Jan napisał/a komentarz do Kłopoty ze szkolnym ocenianiem
Bardzo się cieszę że udało mi się dojść do, co prawda wtórnego, odkrycia które, o czym nie wiedziałe...
Jan napisał/a komentarz do Nauczyciele jako problem społeczny
Zróżnicowanie pensum - gdybyż to było takie proste! Nauczyciele coraz częściej będą mieli uprawnieni...
Sylwia napisał/a komentarz do Nauczyciele jako problem społeczny
Autor, jako dyrektor szkoły, musi wiedzieć, że problemem częściej jest nie przekraczanie 40-godzinne...
Jarosław Pytlak napisał/a komentarz do Kłopoty ze szkolnym ocenianiem
@Jan - no proszę, potwierdził Pan słuszność tego, co robimy w klasach 4-6 SP w szkole STO na Bemowie...
Ppp napisał/a komentarz do Sprawdzian 13+ i Domowe Zasady Ekranowe
Autorzy chyba nigdy nie byli dziećmi i nie wiedzą, jak może wyglądać egzekucja tych wskazań. Rozumie...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie