Szkolne redakcje powalczą o nagrody

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times
media i edukacjaUmiejętność rozumienia mediów i ich wykorzystywania na co dzień można zaliczyć do najważniejszych kompetencji potrzebnych młodym ludziom w rzeczywistości medialnej XXI wieku. Wobec niedoboru edukacji medialnej w polskich szkołach, warto więc wspierać uczniów, którzy prowadzą szkolne media. Stąd pomysł na konkurs Qmam Redakcję.
 
Dzisiejsze technologie dostępne w Internecie umożliwiają praktycznie każdemu stworzenie własnego medium, o dowolnej tematyce i dużym zasięgu. Fundacja Nowe Media w ramach projektu Młodzieżowej Akcji Multimedialnej, we współpracy z dwutygodnikiem edukacyjnym Cogito i Laboratorium Reportażu przy Uniwersytecie Warszawskim, organizuje konkurs dla redakcji szkolnych gazet pt. Qmam Redakcję. Do udziału w nim zaprasza wszystkich uczniów chcących rozwijać własne czasopisma. Taką możliwość daje im platforma mam.media.pl. Fundacja udostępnia w niej wirtualne narzędzia do wydawania Qmamów, czyli gazet nowej generacji. Na zwycięzców czekają cenne nagrody, których zdobycie z pewnością pomoże w rozwoju młodych dziennikarzy i uatrakcyjni ich pracę.

Organizatorzy konkursu zachęcają do stworzenia i publikacji multimedialnego reportażu, ukazującego działalność redakcji szkolnej gazety. Oczekują materiałów, które zobrazują pracę zespołu młodych redaktorów, proces twórczy od pomysłu na temat do publikacji. Liczą również na to, że autorzy sięgną do szerokiej palety środków wyrazu (tekst, wideo, dźwięk, fotografia, grafika), czyniąc ze swych prac oryginalną opowieść o samych sobie.

„Pokażcie, jak wygląda życie Waszej redakcji. Ujawnijcie kulisy dziennikarskich zmagań z weną i presją czasu. Wygrajcie cenne nagrody dla Waszej redakcji i szkoły.” – zachęca Michał Horbulewicz z Fundacji Nowe Media. „Chcemy poznać redakcyjne smaczki – kulisy aktywności szkolnych dziennikarzy i ich umiejętności kreatywnego wykorzystania możliwości systemu Qmam. Stawiamy na pełną swobodę twórczą autorów.”

Minimalna objętość konkursowego materiału to 4 strony gazety wydanej w systemie Qmam. W swoich staraniach młodzi dziennikarze mogą liczyć na pomoc doświadczonych reporterów. W najbliższych wydaniach Cogito (19 XI i 3 XII) ukażą się artykuły, w których znajdą się praktyczne wskazówki warsztatowe, przydatne w pracy nad multimedialnym reportażem. W serwisie http://www.e-lekcje.mammedia.pl udostępnione zostaną interaktywne materiały szkoleniowe.

Na wszelkie pytania odpowie Qmpel – ekspert od qmamów, dostępny pod nr GG 12 34 34 21 od poniedziałku do piątku, między godz. 13 a 17 lub mailowo: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript..

W konkursie biorą udział materiały opublikowane w formie qmama na stronie mam.media.pl. Zgłoszenia redakcji należy przesłać pod adresem: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. do 11 grudnia 2009 r. włącznie. W temacie wiadomości należy wpisać: "Qmam redakcję", a w treści tytuł opublikowanego qmama z reportażem i link do niego, wraz z oświadczeniem szkoły wydającej gazetę.

Regulamin Konkursu i oświadczenie osoby reprezentującej szkołę uczestniczącą w Konkursie dostępne są na stronie Fundacji: http://www.fundacjanowemedia.org/pl/konkursy.

Spośród opublikowanych materiałów jury Konkursu wybierze trzy najlepsze. Zwycięskie redakcje otrzymają nagrody w postaci zestawu: dyktafon cyfrowy i cyfrowy aparat fotograficzny, a szkoły, z których będą pochodzić nagrodzone prace – rzutniki multimedialne.

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Gość napisał/a komentarz do Oceniajmy rzadziej!
Przeczytałam z dużym zainteresowaniem. Dziękuję za ten artykuł.
Ppp napisał/a komentarz do Oceniajmy rzadziej!
Terada i Merill mają CAŁKOWITĄ rację. Jak ktoś chce i może - nauczy się i bez oceniania. Jeśli ktoś ...
Marcin Zaród napisał/a komentarz do Szkolna klasa - dobre miejsce do współpracy
Mój syn będąc w liceum w klasie mat-info-fiz prosił z kolegami o ustawienie takich tablic na korytar...
Marcin Polak napisał/a komentarz do Szkolna klasa - dobre miejsce do współpracy
Świetny przykład, że każdą przestrzeń klasy da się łatwo zreorganizować, aby pobudzić aktywne uczeni...
Robert Raczyński napisał/a komentarz do Informacja zwrotna dla przyszłości
O informacji zwrotnej można długo... Przedstawione tu wskazówki są cenne. Niestety, problem w tym, ż...
Andrzej napisał/a komentarz do Informacja zwrotna dla przyszłości
Bardzo proszę o przykład idealnie napisanej informacji zwrotnej.
Ppp napisał/a komentarz do Informacja zwrotna dla przyszłości
Jeśli jestem w czymś dobry - wiem o tym, dodatkowy komentarz nie jest potrzebny.Jeśli jestem w czymś...
Piotr napisał/a komentarz do Déjà vu
Codziennie z ulgą odkrywam, że jestem emerytowanym nauczycielem

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie