Program konferencji

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

INSPIR@CJE WCZESNOSZKOLNE

Warszawa, 27-28.02.2016

(miejsce: Biblioteka Narodowa, Al. Niepodległości 213)

Uwaga, konferencja będzie prowadzona w szybkim tempie i bogata, jeśli chodzi o prezentację narzędzi warsztatu nowoczesnego nauczyciela i dobrych praktyk. Nie prowadzimy sesji równoległych – naszym celem jest wymiana doświadczeń i wzajemna inspiracja nauczycieli zajmujących się różnymi obszarami edukacji. Zalecane jest pozostanie do końca konferencji (naprawdę warto). Program jest bogaty, a wystąpienia zaproszonych prelegentów i ich doświadczenia szkolne unikalne.

Konferencję celowo organizujemy w sobotę i niedzielę - dla wielu nauczycieli wczesnoszkolnych są to, ze względu na charakter pracy, jedyne dni, w których mogą wziąć udział w spotkaniach i konferencjach z zakresu doskonalenia zawodowego. To spotkanie zalicza się do takich, z których wrócą Państwo z ogromnym bagażem pomysłów, energią i optymizmem.

<<POWRÓT DO WYDARZENIA>>

***

program - stan na 5.02.2016

 

27 lutego 2016 - sobota

9.30 Rejestracja

10.30 Powitanie

  • Marcin Polak, redaktor naczelny Edunews.pl

10.45 Dla rozwoju dziecka – o mądrej i potrzebnej edukacji wczesnoszkolnej

  • prof. UW dr hab. Małgorzata Żytko, Wydział Pedagogiczny, Uniwersytet Warszawski

11.15 Szkoła dobrze przemyślana, czyli jak zorganizować edukację małych dzieci

  • Ewa Radanowicz, Zespół Szkół w Radowie Małym

11.45 Zrób to sam/a – czyli niczego nie wyrzucaj! Jak stworzyć świetne pomoce dydaktyczne z niczego

  • Joanna Apanasewicz, „Mała szkoła” – Niepubliczna Szkoła Podstawowa w Koninie Żagańskim, Superbelfrzy RP

12.15 Zamiast kserówki – cz. 1

  • Anna Grzegory, Logofigle.pl, Superbelfrzy RP
  • Sabina Piłat, Polsko-Francuska Niepubliczna Szkoła Podstawowa „La Fontaine” w Warszawie, Superbelfrzy RP
  • Monika Walkowiak, Szkoła Podstawowa w Kamieńcu Wrocławskim, Superbelfrzy RP

12.45 TIK jest dla także dzieci: doświadczenia, obserwacje i porady z tabletowej klasy

  • Jolanta Okuniewska, Szkoła Podstawowa nr 13 w Olsztynie, Superbelfrzy RP

13.15 Cyfrowa MegaMisja w szkolnych świetlicach

  • Iwona Kamińska, koordynator programu, Fundacja Orange

13.45 Jak sprawić, aby dziecko stało się dobrym człowiekiem?

  • Dominika Kulczyk, prezes zarządu Kulczyk Foundation

14.15 Muzyka w szkole – inspiracje i wyzwania

  • Szymon Wyrzykowski, Kierownik artystyczny Chóru Polskiego Radia oraz dyrygent

15.15 Obiad

16.15 Batimuzykowanie, czyli jak aktywnie słuchać muzyki?

  • Aleksandra Schoen-Kamińska, Zespół Szkół nr 3 w Pile, Superbelfrzy RP

16.45 Kostki na matmie – cz. 1

  • Anna Grzegory, Logofigle.pl, Superbelfrzy RP
  • Sabina Piłat, Polsko-Francuska Niepubliczna Szkoła Podstawowa „La Fontaine” w Warszawie, Superbelfrzy RP
  • Monika Walkowiak, Szkoła Podstawowa w Kamieńcu Wrocławskim, Superbelfrzy RP

17.15 Przerwa kawowa

17.30 Kod i komponowanie – Mistrzowie Kodowania uczą kompetencji przyszłości

  • Sylwia Milczarek, Szkoła Podstawowa nr 36 w Tychach, Mistrzowie Kodowania
  • Joanna Szczecińska, Szkoła Podstawowa nr 2 z Oddziałami Integracyjnymi w Stargardzie Szczecińskim, Mistrzowie Kodowania

18.00 Wszyscy jesteśmy cyfrowi i nawet o tym nie wiemy

  • Jacek Ścibor, Zespół Szkół w Chrząstawie Wielkiej, Superbelfrzy RP

18.30 Koniec pierwszego dnia, ale nie koniec niespodzianek, bo...

19.00 – 20.30 Wieczór na wiele głosów – lekka, ale całkiem poważna zabawa dla nauczycieli (zostajemy w Bibliotece Narodowej)

 

28 lutego 2016 - niedziela

 

9.00 Współpraca to klucz do sukcesu szkoły i uczniów - dwie równoległe sesje warsztatowe dla ok. 25 osób każda 

  • Jolanta Okuniewska - ambasadorka eTwinning
  • Katarzyna Zawiła-Dudzik, ambasadorka eTwinning

10.15 Najprostsze jest najpiękniejsze: pomysły na wykorzystanie kodów QR

  • Joanna Apanasewicz, „Mała szkoła” – Niepubliczna Szkoła Podstawowa w Koninie Żagańskim, Superbelfrzy RP

10.40 Let’s speak – co poprawić w nauczaniu języka angielskiego w klasach I-III?

  • Jolanta Okuniewska, Szkoła Podstawowa nr 13 w Olsztynie i Superbelfrzy RP
  • Katarzyna Zawiła-Dudzik, Szkoła Podstawowa nr 4 w Czechowicach-Dziedzicach

11.05 Zamiast kserówki – cz. 2

  • Anna Grzegory, Logofigle.pl, Superbelfrzy RP
  • Sabina Piłat, Polsko-Francuska Niepubliczna Szkoła Podstawowa „La Fontaine” w Warszawie, Superbelfrzy RP
  • Monika Walkowiak, Szkoła Podstawowa w Kamieńcu Wrocławskim, Superbelfrzy RP

11.30 Proste sposoby kształtowania odpowiedzialności, kreatywności i samodzielności dziecka w szkole

  • Ewa Pytlak, Zespół Szkół STO na Bemowie

12.00 Przerwa kawowa

12.30 Radość muzykowania – zadbajmy o dobrą edukację muzyczną dzieci

  • Aleksandra Schoen-Kamińska, Zespół Szkół nr 3 w Pile, Superbelfrzy RP

13.00 Ocenianie wspierające rozwój dziecka

  • Joanna Piasta-Siechowicz, Szkoła Podstawowa w Ostojowie, Superbelfrzy RP

13.30 Dobre pomysły na matematykę 

  • Beata Skrzypiec, Zespół Szkolno-Przedszkolny w Piasku, Superbelfrzy RP

14.00 Kostki na matmie – cz. 2

  • Anna Grzegory, Logofigle.pl, Superbelfrzy RP
  • Sabina Piłat, Polsko-Francuska Niepubliczna Szkoła Podstawowa „La Fontaine” w Warszawie, Superbelfrzy RP
  • Monika Walkowiak, Szkoła Podstawowa w Kamieńcu Wrocławskim, Superbelfrzy RP

14.30 Szklanka do połowy pełna czy pusta – próba podsumowania

  • Ewa Radanowicz, Zespół Szkół w Radowie Małym

15.00 Losowanie nagród dla uczestników Inspir@cji Wczesnoszkolnych

15.00-16.00 Zakończenie konferencji i obiad

Ponadto - równolegle z sesjami:

  • Strefa Mistrzów Kodowania
  • Stoiska instytucji edukacyjnych

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Kasia napisał/a komentarz do Rady nietrafione i rady pożyteczne
Dyrektora, a zwłaszcza dyrektorkę, cechuje żądza władzy. Arogancja ze strony dyrektorki w moim liceu...
Jacek Ścibor napisał/a komentarz do Brak chętnych do nauczania w szkołach
Moim zdaniem i Maciej Sysło i Robert Raczyński mają rację - obie wypowiedzi trafiają w sedno problem...
Gość napisał/a komentarz do Na zastępstwach
W punkt.
Ppp napisał/a komentarz do Czas na szkołę doceniania
Pytanie podstawowe: PO CO oceniać? Większość ocen, z jakimi się w życiu spotkałem, nie miało żadnego...
Robert Raczyński napisał/a komentarz do Brak chętnych do nauczania w szkołach
W żaden sposób nie negowałem potrzeby, czy wręcz obowiązku kształcenia nauczycieli. Niestety, kontyn...
Generalnie i co do zasady ok. 30% ocen jest PRZYPADKOWYCH - częściowo Pani opisała, dlaczego. Jeśli ...
Maciej Sysło napisał/a komentarz do Brak chętnych do nauczania w szkołach
W odpowiedzi na sarkastyczny ton wypowiedzi Pana Roberta mam jednak propozycję. Jednym z obowiązków ...
Robert Raczyński napisał/a komentarz do Brak chętnych do nauczania w szkołach
Jeśli pominąć ideologiczne ozdobniki, problem z brakiem nauczycieli wynika z faktu, że wiedza przest...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie