Program konferencji

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

INSPIR@CJE WCZESNOSZKOLNE

Warszawa, 11-12.02.2017

(miejsce: Biblioteka Narodowa, Al. Niepodległości 213)

Uwaga, konferencja będzie prowadzona w szybkim tempie i bogata, jeśli chodzi o prezentację narzędzi warsztatu nowoczesnego nauczyciela i dobrych praktyk. Nie prowadzimy sesji równoległych – naszym celem jest wymiana doświadczeń i wzajemna inspiracja nauczycieli zajmujących się różnymi obszarami edukacji. Zalecane jest pozostanie do końca konferencji (naprawdę warto). Program jest bogaty, a wystąpienia zaproszonych prelegentów i ich doświadczenia szkolne unikalne.

Konferencję celowo organizujemy w sobotę i niedzielę - dla wielu nauczycieli wczesnoszkolnych są to, ze względu na charakter pracy, jedyne dni, w których mogą wziąć udział w spotkaniach i konferencjach z zakresu doskonalenia zawodowego. To spotkanie zalicza się do takich, z których wrócą Państwo z ogromnym bagażem pomysłów, energią i optymizmem.

<<POWRÓT DO WYDARZENIA>>

***

 

11 lutego 2017 - sobota

8.30 Rejestracja

10.00 Powitanie

  • Marcin Polak (redaktor naczelny Edunews.pl)

--- blok wprowadzający ---

10.15 Wystąpienie otwierające - Edukacja wczesnoszkolna wobec zmian

  • Arkadiusz Walczak (Warszawskie Centrum Innowacji Edukacyjno-Społecznych i Szkoleń)

10.45 Dobre praktyki na Bemowie, czyli nasz plan na cały tydzień

  • Ewa Pytlak (Zespół Szkół STO na Bemowie, Warszawa)

11.10 Doświadczenia i eksperymenty w klasie

  • Joanna Apanasewicz („Mała szkoła” – Niepubliczna Szkoła Podstawowa w Koninie Żagańskim, Superbelfrzy RP / Mini)

11.35 Projekty badawcze w edukacji wczesnoszkolnej i przedszkolach

  • Dominik Kmita (Fundacja Rozwoju Dzieci im. Jana Amosa Komeńskiego)

12.00 Wiem. Czuję... Pomagam! Empatia w szkole

  • Marta Tomaszewska (Kulczyk Foundation)

12.30 Edukacja włączająca – wyzwania i szanse dla polskiej szkoły

  • Bogumiła Matuszewska (prezes Zarządu DrOmnibus)

13.00 Obiad

--- blok radosno-kreatywny ---

13.45 Muzyka w szkole – inspiracje i praktyczne co nieco o muzykowaniu

  • Piotr Kaja (nauczyciel, muzyk i kompozytor, edukator/trener oraz wykładowca akademicki)

14.45 Radość muzykowania. Słuchamy, śpiewamy, gramy, tańczymy i dobrze się bawimy

  • Aleksandra Schoen-Kamińska (Zespół Szkół nr 3 w Pile, Superbelfrzy RP / Mini)

15.15 Drama (nie dramat) w szkole

  • Dorota Dankowska (Szkoła Podstawowa z Oddziałami Integracyjnymi nr 5 im. Gryfitów w Słupsku, Superbelfrzy RP / Mini)

15.40 Przerwa kawowa

--- blok techno-nowoczesny ---

16.00 Kodowanie na ekranie - cz. 1

  • Monika Walkowiak (Szkoła Podstawowa w Kamieńcu Wrocławskim, Superbelfrzy RP / Mini)
  • Aleksandra Schoen-Kamińska (Zespół Szkół nr 3 w Pile, Superbelfrzy RP / Mini)

16.25 #SuperKoderzy na MegaMisji

  • Krzysztof Kosiński (Fundacja Orange)
  • Monika Wrońska (Fundacja Orange)

16.50 Kreatywna lekcja z platformą edukacyjną Squla

  • Małgorzata Munzer (SQULA)

17.20 Słuchowisko 2.0 w szkole

  • Lechosław Hojnacki (RODN - WOM w Bielsku Białej, Superbelfrzy RP)

17.45 Nowoczesne wyposażenie piórnika, czyli nie rezygnuj z tabletów i smartfonów w klasach I-III

  • Jolanta Okuniewska (Szkoła Podstawowa nr 13 w Olsztynie, Superbelfrzy RP / Mini)

--- wielkie bum ---

18.15 Kolej na coś. Czyli rzecz o edu-zwrotnicach i parowozach

  • Jacek Ścibor (Zespół Szkół w Chrząstawie Wielkiej, Superbelfrzy RP)

18.40 Dość siedzenia! 

20.00 – 21.30 Wspólny wieczór (w organizacji)


12 lutego 2017 - niedziela

08.30 Kawa na dzień dobry

--- blok kompetencyjny ---

09.30 Nauczycielski alfabet na co dzień i od święta (ważne aspekty w pracy nauczyciela klas I-III z przykładami)

  • Barbara Ochmańska (MSCDN, Szkoła Podstawowa nr 1 w Wyszkowie, Superbelfrzy RP)

09.55 Współpraca projektowa w edukacji wczesnoszkolnej

  • Monika Walkowiak (Szkoła Podstawowa w Kamieńcu Wrocławskim, Superbelfrzy RP / Mini)
  • Beata Skrzypiec (Zespół Szkolno-Przedszkolny w Piasku, Superbelfrzy RP / Mini)

10.20 Jak wykorzystać klocki w edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej?

  • Jacek Suliga, metoda Six Bricks, Lego Education

10.45 Kodowanie na dywanie, czyli programowanie z najmłodszymi

  • Anna Świć (Przedszkole nr 83 w Lublinie, Mistrzowie Kodowania, Superbelfrzy RP / Mini)

11.10 Zabawy edukacyjne rozwijające logiczne myślenie, kombinowanie i budowanie strategii

  • Edyta Jurys (Szkoła Podstawowa nr 9 im. Mikołaja Kopernika w Koszalinie, Superbelfrzy RP/ Mini)

11.35 Pod kleksem, czyli dzieci redagują – pozwólmy dzieciom pisać!

  • Beata Skrzypiec (Zespół Szkolno-Przedszkolny w Piasku, Superbelfrzy RP / Mini)

11.50 Przerwa kawowo-przegryzkowa

--- blok różności ---

12.20 Wspieranie czytelnictwa dzieci

  • Jolanta Okuniewska (Szkoła Podstawowa nr 13 w Olsztynie i Superbelfrzy RP / Mini)

12.45 Matematyka czynnościowa dzieci w praktyce

  • Joanna Apanasewicz („Mała szkoła” – Niepubliczna Szkoła Podstawowa w Koninie Żagańskim, Superbelfrzy RP / Mini)

13.10 Kodowanie na ekranie - cz. 2

  • Monika Walkowiak (Szkoła Podstawowa w Kamieńcu Wrocławskim, Superbelfrzy RP / Mini)
  • Aleksandra Schoen-Kamińska (Zespół Szkół nr 3 w Pile, Superbelfrzy RP / Mini)

13.35 Ozoboty uczą programować

  • Sylwester Zasoński (Szkoła Podstawowa nr 1 w Skarżysku-Kamiennej)

14.00 Potwory i piękne stwory w kamieniach. Czyli o odkrywaniu z dziećmi dawnych mieszkańców naszego świata

  • Paweł Wolniewicz (Planeta Żywa)

14.25 Przestrzeń dobrej edukacji. Pomysły na organizację klasy

  • Celina Zielińska (Zespół Szkół w Chrząstawie Wielkiej, Superbelfrzy Mini)

14.50 Edukacja z wyobraźnią dla dzieci i... dorosłych. Po co nam pracownie tematyczne?

  • Ewa Radanowicz z zespołem (Zespół Szkół w Radowie Małym)

15.15 Rozchodniaczek, czyli próba podsumowania

  • Ewa Radanowicz (Zespół Szkół w Radowie Małym)

15.35 Losowanie nagród dla uczestników Inspir@cji Wczesnoszkolnych

16.00 Zakończenie konferencji i obiad

 

Ponadto - równolegle z sesjami:

  • Strefa Mistrzów Kodowania
  • Strefy robotów: Ozoboty oraz Dash & Dot
  • Stoiska instytucji edukacyjnych

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Gość napisał/a komentarz do Oceniajmy rzadziej!
Przeczytałam z dużym zainteresowaniem. Dziękuję za ten artykuł.
Ppp napisał/a komentarz do Oceniajmy rzadziej!
Terada i Merill mają CAŁKOWITĄ rację. Jak ktoś chce i może - nauczy się i bez oceniania. Jeśli ktoś ...
Marcin Zaród napisał/a komentarz do Szkolna klasa - dobre miejsce do współpracy
Mój syn będąc w liceum w klasie mat-info-fiz prosił z kolegami o ustawienie takich tablic na korytar...
Marcin Polak napisał/a komentarz do Szkolna klasa - dobre miejsce do współpracy
Świetny przykład, że każdą przestrzeń klasy da się łatwo zreorganizować, aby pobudzić aktywne uczeni...
Robert Raczyński napisał/a komentarz do Informacja zwrotna dla przyszłości
O informacji zwrotnej można długo... Przedstawione tu wskazówki są cenne. Niestety, problem w tym, ż...
Andrzej napisał/a komentarz do Informacja zwrotna dla przyszłości
Bardzo proszę o przykład idealnie napisanej informacji zwrotnej.
Ppp napisał/a komentarz do Informacja zwrotna dla przyszłości
Jeśli jestem w czymś dobry - wiem o tym, dodatkowy komentarz nie jest potrzebny.Jeśli jestem w czymś...
Piotr napisał/a komentarz do Déjà vu
Codziennie z ulgą odkrywam, że jestem emerytowanym nauczycielem

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie