Program konferencji

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

INSPIR@CJE WCZESNOSZKOLNE

Warszawa, 14-15.05.2022

(miejsce: Chałubińskiego 8, Warszawa)

Szanowni Państwo, konferencja, podobnie jak poprzednie, będzie prowadzona w szybkim tempie i bogata, jeśli chodzi o zagadnienia dotyczące pracy, wyzwań i  narzędzi warsztatu nowoczesnego nauczyciela. Dzielimy się i inspirujemy dobrymi praktykami. Nie prowadzimy sesji równoległych – naszym celem jest wymiana doświadczeń i wzajemna inspiracja nauczycieli zajmujących się różnymi obszarami edukacji. Zalecamy pozostać do końca konferencji (naprawdę warto). Program jest bogaty, a wystąpienia zaproszonych prelegentów i ich doświadczenia szkolne z pewnością unikalne.

Konferencję celowo organizujemy w sobotę i niedzielę - dla wielu nauczycieli wczesnoszkolnych są to, ze względu na charakter pracy, jedyne dni, w których mogą wziąć udział w spotkaniach i konferencjach z zakresu doskonalenia zawodowego. To spotkanie zalicza się do takich, z których wrócą Państwo z ogromnym bagażem pomysłów, energią i optymizmem.

<<POWRÓT DO WYDARZENIA>>

14 maja 2022 - sobota

8.30 Rejestracja

10.00 Powitanie 

  • Marcin Polak (redaktor naczelny Edunews.pl)

10.10 Wystąpienie otwierające: Jak odkrywać matematykę?

  • Alina Kalinowska-Iżykowska (Uniwersytet Warmińsko-Mazurski)

11.00 Co ty wiesz o uczeniu się?  

  • Wiesława Mitulska (Szkoła Podstawowa w Słupi Wielkiej, Superbelfrzy RP/Mini)

11.25 Co mają wspólnego mózg i szafa, czyli jak się uczy mózg dziecka?

  • Joanna Gadomska (Biologia z Blondynką, Superbelfrzy RP)

11.50 Jak procentuje edukacja wczesnoszkolna?

  • Ewa Przybysz-Gardyza (Szkoła Podstawowa w Stojadłach, Superbelfrzy RP/Mini)

12.15 Z życia wzięte... do edukacji wczesnoszkolnej

  • Sabina Piłat (Nauka w plecaku, Superbelfrzy RP/Mini)

12.40 Europejskie uczniowskie śpiewanie, czyli Schoolvision on tour

  • Marta Bodziony (Szkoła Podstawowa nr 1 w Bogatyni)

13.05 Obiad i kuluary

14.05 Rysowanie nie takie straszne, jak je rysują

  • Vitia Hoffmann (Szkoła Podstawowa nr 8 w Gdańsku, Superbelfrzy RP/Mini)
  • Mateusz Łysek (Szkoła Podstawowa nr 4 w Radlinie, Superbelfrzy RP/Mini)

14.55 Poznajmy się! Jak uczynić proces integracji dzieci ukraińsko-polskich cennym doświadczeniem dla obu stron?

  • Krzysztof Jaworski (Amazon STEM Kindloteka i Stowarzyszenie Cyfrowy Dialog)

15.20 Я тут!, czyli język jako integracja, zabawa i narzędzie do niwelowania barier

  • Monika Zielińska-Miętkiewicz (Learnetic)

15.45 Przerwa kawowa

16.15 Dobry pomysł na informatykę w klasach I-III

  • Joanna Apanasewicz (Stowarzyszenie Cyfrowy Dialog, Szkoła Podstawowa w Chrząstawie Wielkiej, Superbelfrzy RP/Mini)
  • Krzysztof Jaworski (Stowarzyszenie Cyfrowy Dialog)

16.40 STEAM we wczesnoszkolnej - dlaczego warto?

  • Mariola Fik (Szkoła Podstawowa)

17.05 Zdobądź serca dzieciaków, zabierając je w edukacyjny świat Minecrafta

  • Joanna Apanasewicz (Stowarzyszenie Cyfrowy Dialog, Szkoła Podstawowa w Chrząstawie Wielkiej, Superbelfrzy RP/Mini)

17.30 Narzędziownik zdalnej nauczanki

  • Monika Walkowiak (Szkoła Podstawowa w Kamieńcu Wrocławskim, Superbelfrzy RP/Mini)

17.55 "Złoty żuk" - czyli jak mały Janek Janem został

  • Jacek Ścibor (Szkoła Podstawowa w Chrząstawie Wielkiej, Superbelfrzy RP/Mini)

18.20 Przewidywane zakończenie pierwszej części konferencji


15 maja 2022 - niedziela

08.30 Kawa na dzień dobry

09.00 Z rozsądkiem i uważnością o dezinformacji

  • Agnieszka Chomicka-Bosy (Asy Internetu, Fundacja Szkoła z Klasą)

09.25 Jak prowadzić edukację klimatyczną w Twojej klasie?

  • Klara Rościszewska (Fundacja WWF)

09.50 Innowacyjne klasy wczesnoszkolne

  • Edyta Haraburda (Szkoła Podstawowa nr 9 w Białymstoku)
  • Katarzyna Zajączkowska (Szkoła Podstawowa nr 9 w Białymstoku, Superbelfrzy Mini)

10.30 Hej! Ho! Przygód sto, czyli chętnie czytamy lektury

  • Edyta Karwowska (Szkoła Podstawowa nr 16 w Warszawie, Superbelfrzy RP/Mini)

10.55 Matematyka z odrobiną magii

  • Dorota Dankowska (Szkoła Podstawowa nr 5 w Słupsku, Superbelfrzy RP/Mini)

11.20 Przerywniki w trakcie zajęć

  • Jolanta Okuniewska (Szkoła Podstawowa nr 9 w Olsztynie, Superbelfrzy RP/Mini)

11.45 Przerwa pogawędkowo-kawowo-przegryzkowa

12.45 Teatr(nie) oczywisty. Czasem mniej znaczy więcej

  • Ewa Kempska (Szkoła Podstawowa w Gliczarowie Górnym, Superbelfrzy RP/Mini)

13.10 Na tropach nie tylko przyrodniczych. Jak uczyć szacunku dla świata?

  • Paulina Kurowska-Loryńska (Szkoła Podstawowa w Rusi, Superbelfrzy RP/Mini)

13.35 Wokół nas. O (powtórnym) odkrywaniu naszej małej ojczyzny

  • Agnieszka Herszel-Pościk (Szkoła Podstawowa nr 16 w Pabianicach, Superbelfrzy Mini)

14.00 Proste triki w uczeniu muzyki

  • Edyta Jurys (Szkoła Podstawowa nr 9 w Koszalinie, Superbelfrzy Mini)

14.25 Zwyczajne/niezwyczajne lekcje WF, czyli pomysłowe zajęcia sportowe w klasach I-III

  • Anna Dziadkiewicz (Szkoła Podstawowa im. Adama Mickiewicza w Skalmierzycach, Superbelfrzy Mini)

15.00 Rozchodniaczek edukacyjny, czyli próba podsumowania

15.10 Losowanie nagród dla uczestników Inspir@cji Wczesnoszkolnych

15.30 Zakończenie konferencji i obiad

 

Ponadto - równolegle z sesjami:

  • Stoiska instytucji edukacyjnych

 

 

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Ppp napisał/a komentarz do Zadania fakultatywne
Zadanie fakultatywne dla Pani:Uczeń ma do obsługi dziesięć przedmiotów (w liceum więcej), doba ma ty...
W miejsce dyskusji o tym jak będzie, proponowałbym również pomyśleć i o negatywnym scenariuszu, któr...
Jerzy T. napisał/a komentarz do O lekturach obowiązkowych w szkołach średnich 
@Aleksander Lubina: Słusznym wydaje się [...]A jeśli to założenie jest zwyczajnie fałszywe, to co? J...
Pora ostateczna to zmienić.
Nie do końca się zgadzam. Wywód Autora jest logiczny, ale pod warunkiem odwrócenia podstawowych zało...
PEŁNA ZGODA! Tylko, że to jest oczywiste od wielu lat i pozostaje zapytać, dlaczego nic nie jest w t...
Nie wiem co autorzy mają na myśli pisząc partnerstwo poznawcze między edukacją a technologią (AI). P...
Jan Soliwoda napisał/a komentarz do Metody głębokiego uczenia się
Ppp: obawiam się że ilość materiału jest sprzężona z innymi pozostałymi parametrami, takimi jak wiel...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie