Wirtualna gra, realny problem

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

edutainmentWyspie Sheylan na Oceanie Indyjskim grozi poważny kryzys żywnościowy. Jest jednak szansa jego rozwiązania... Food Force – gra, która uczy, na czym polega problem głodu na świecie, jest już dostępna w języku polskim. Rozwój takich "poważnych" gier Edutainment może przyczynić się do lepszego zrozumienia problemów globalnych przez polskich uczniów.

 

Food Force jest edukacyjną grą wideo o historii kryzysu żywnościowego na fikcyjnej wyspie Sheylan. Złożona z 6 mini gier lub misji gra przeprowadza młodych graczy od początkowego kryzysu do dostawy i dystrybucji pomocy żywnościowej, przy czym każda misja jest zorientowana na szczególny aspekt tego procesu.

Różne misje Food Force pokazują i pomagają wyjaśnić następujące zagadnienia związane z głodem:

  • Czym jest głód i gdzie żyją ludzie cierpiący głód?
  • Dlaczego ludzie są głodni i źle odżywieni?
  • Co możemy zrobić, by pomóc w zwalczaniu głodu?

Gra jako całość stanowi swoisty przegląd, w jaki sposób pomoc żywnościowa jest stosowana w sytuacjach kryzysowych oraz w długoterminowych projektach rozwojowych. Zadanie grającego jest proste: kieruje on misją ratunkowa, która ma pomóc milionom głodujących ludzi. Food Force przeznaczona jest dla dzieci w wieku od 8 do 13 lat. Ma też sekcję dla nauczycieli.

Gra ma szerokie odniesienia (geografia, nauki społeczne, zdrowie, itd.) i może wspomagać myślenie strategiczne i podejmowanie decyzji. Jest zatem idealnym sposobem na spędzenie czasu po lekcjach lub w domu.

Organizatorzy zachęcają nauczycieli do pobierania gry i instalowania jej na szkolnych komputerach lub wypalania na płycie CD. Wszystkie wersje językowe gry dostępne są za darmo na stronie www.food-force.com.

Image

(Notka o autorze: Marcin Polak jest twórcą i redaktorem naczelnym Edunews.pl, zajmuje się edukacją i komunikacją społeczną, realizując projekty społeczne i komercyjne o zasięgu ogólnopolskim i międzynarodowym. Prowadzi także międzynarodowy serwis edukatorów ekonomicznych i finansowych EconomicEducator.eu).

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Gość napisał/a komentarz do Nowa matura się nie sprawdziła
Nie wiem, na jakiej podstawie ma taką fundamentalną pewność? Problemów jest o wiele więcej. Jest na ...
Jan napisał/a komentarz do Piąte koło u wozu
W obronie pani stojącej na czele i kierującej MEN: proszę zauważyć w jej próbie wprowadzania tego pr...
Ppp napisał/a komentarz do Piąte koło u wozu
Trochę na biologii, trochę na WF, trochę na godzinach wychowawczych - najważniejsze rzeczy dałoby si...
Jan napisał/a komentarz do Nowa matura się nie sprawdziła
Do: Gość: No i o czym to świadczy? Bo na pewno nie o wadach arkuszy egzaminacyjnych, ani nie o tym ż...
Gość napisał/a komentarz do Nowa matura się nie sprawdziła
W roku 2025 na ogólną liczbę maturzystów (ok. 190 tysięcy) abiturienci złożyli ponad 38 tysięcy wn...
Jan napisał/a komentarz do Nowa matura się nie sprawdziła
Jeśli uczelnie miałyby przeprowadzać swoje odrębne egzaminy wstępne, to chyba jest to bardzo dobry p...
Anna napisał/a komentarz do Chatbot AI nie jest przyjacielem dziecka!
niezrozumiała rekomendacja: "dzieci poniżej 18 roku życia nie powinny w ogóle móc wchodzić w interak...
Robert Raczyński napisał/a komentarz do Kryzys wizerunkowy
Ups...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie