Edutainment w walce z rakiem

Narzędzia
Typografia

edutainmentWalka z rakiem dla osoby chorej jest przede wszystkim walką wewnątrz siebie. Motywacji do tej walki potrzebują szczególnie dzieci. Wzmocnienie ich wewnętrznie – to cel, jaki przyświecał twórcom darmowej gry komputerowej Re-Mission - gry akcji, w której gracze kierują nano-robotem Roxxi i podróżują nim przez ludzkie ciało niszcząc komórki raka.

W ten sposób chore osoby uczą się jak funkcjonuje ludzkie ciało, na czym polega ich choroba, a jednocześnie, poprzez grę, rozrywkę, uciekają na chwilę myślami od swojej choroby. Niszcząc w grze komórki raka, nabierają pewności siebie i siły na dalsze zmaganie się z chorobą.

Na pomysł takiego Edutainment wpadł Pam Omidyar, założyciel Hope Lab – pozarządowej organizacji, która łączy szczegółowe badania z innowacyjnymi rozwiązaniami mającymi na celu poprawę stanu zdrowia i jakości życia osób chorych na przewlekłe choroby.

Publiczne udostępnienie gry było rezultatem prac badawczych, w których analizowano, czy młodzi gracze lepiej znoszą chemioterapię i wykazują lepszą tolerancję na przyjmowane lekarstwa, dzięki czemu szybciej zwalczają raka. Przy tworzeniu gry współpracowano ściśle z naukowcami Stanford University oraz Szpitala Dziecięcego Lucille Packard, tak aby zadbać o odpowiednią terminologię i w odpowiedni sposób oddać charakter choroby i jej skutki.

Gra ukazuje nie tylko zagrożenie dla zdrowia i życia wynikające z postępu raka. Uświadamia, że w sytuacji tej choroby najlepiej jak najszybciej podjąć chemioterapię, gdyż komórki rakowe namnażają się bardzo szybko.

W grze wykorzystano pomysły stosowane przy znanych grach-strzelankach „Half-Life” czy „Tomb Rider”. W grze do pokonania jest 20 poziomów w fikcyjnym ciele pacjenta. Celem gry jest zniszczenie wszystkich komórek raka, a jednocześnie obrona przed infekcjami i radzenie sobie ze skutkami ubocznymi choroby nowotworowej. Przed każdą kolejną misją gracze otrzymują skrót historii choroby pacjenta, a w grze na bieżąco obserwują jego stan, tętno, temperaturę ciała, ale także poziom nudności. Dzięki grze dzieci chore na raka są w stanie zrozumieć, co się dzieje w ich ciele.

Gra cieszy się dużą popularnością. Pobrano już ponad 87 tysięcy kopii w 74 krajach na świecie. Gra dostępna jest pod adresem http://www.re-mission.net. Informacja o wydaniu tej niezwykłej gry przebiła się do telewizji NBC:

Strona, na której zamieszczono grę, oferuje chorym młodym ludziom znacznie więcej – interaktywną społeczność i grupy wsparcia. Członkowie społeczności mogą dzielić się swoimi doświadczeniami, zapisywać swoje uwagi, zamieszczać dzieła artystyczne i poezję. Dyskutują o różnych aspektach choroby, zwłaszcza utracie chęci do życia, izolacji. Powstaje w ten sposób sieć młodych ludzi dzielących się swoim cierpieniem i wzajemnie sobie pomagających.

Sukces Re-Mission zachęcił Hope Lab do podjęcia prac nad kolejnymi projektami łączącymi edukację na temat przewlekłych chorób z rozrywką. Obecnie trwają badania nad zastosowaniem tego typu rozwiązań w przypadku leczenia otyłości, autyzmu i ciężkich przypadków depresji.

Image

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

  • Written by Robert Raczynski
    " Chcę jedynie, aby z URZĘDU każda szkoła mogła przejść na ten system bez skomplikowanej, długotrwał...
  • Written by Robert Raczyński
    "Wielu ludziom myli się wykorzystanie elementów pracy projektowej w trakcie lekcji z projektem." - B...
  • Written by Piotr
    Ale ja przecież już opisywałem wiele razy koncepcję urynkowienia obszaru EGZEKUTYWY edukacji, pozost...
  • Written by Robert Raczyński
    Niestety, istnieją także dziedziny inne, niż nauczanie języków, które sam reprezentuję. Sami rzekomo...
  • Written by Robert Raczyński
    Niestety, nic na tym świecie nie jest zero-jedynkowe. Wspaniałe i proste rozwiązania istnieją tylko ...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie