Edutainment w walce z rakiem

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

edutainmentWalka z rakiem dla osoby chorej jest przede wszystkim walką wewnątrz siebie. Motywacji do tej walki potrzebują szczególnie dzieci. Wzmocnienie ich wewnętrznie – to cel, jaki przyświecał twórcom darmowej gry komputerowej Re-Mission - gry akcji, w której gracze kierują nano-robotem Roxxi i podróżują nim przez ludzkie ciało niszcząc komórki raka.

W ten sposób chore osoby uczą się jak funkcjonuje ludzkie ciało, na czym polega ich choroba, a jednocześnie, poprzez grę, rozrywkę, uciekają na chwilę myślami od swojej choroby. Niszcząc w grze komórki raka, nabierają pewności siebie i siły na dalsze zmaganie się z chorobą.

Na pomysł takiego Edutainment wpadł Pam Omidyar, założyciel Hope Lab – pozarządowej organizacji, która łączy szczegółowe badania z innowacyjnymi rozwiązaniami mającymi na celu poprawę stanu zdrowia i jakości życia osób chorych na przewlekłe choroby.

Publiczne udostępnienie gry było rezultatem prac badawczych, w których analizowano, czy młodzi gracze lepiej znoszą chemioterapię i wykazują lepszą tolerancję na przyjmowane lekarstwa, dzięki czemu szybciej zwalczają raka. Przy tworzeniu gry współpracowano ściśle z naukowcami Stanford University oraz Szpitala Dziecięcego Lucille Packard, tak aby zadbać o odpowiednią terminologię i w odpowiedni sposób oddać charakter choroby i jej skutki.

Gra ukazuje nie tylko zagrożenie dla zdrowia i życia wynikające z postępu raka. Uświadamia, że w sytuacji tej choroby najlepiej jak najszybciej podjąć chemioterapię, gdyż komórki rakowe namnażają się bardzo szybko.

W grze wykorzystano pomysły stosowane przy znanych grach-strzelankach „Half-Life” czy „Tomb Rider”. W grze do pokonania jest 20 poziomów w fikcyjnym ciele pacjenta. Celem gry jest zniszczenie wszystkich komórek raka, a jednocześnie obrona przed infekcjami i radzenie sobie ze skutkami ubocznymi choroby nowotworowej. Przed każdą kolejną misją gracze otrzymują skrót historii choroby pacjenta, a w grze na bieżąco obserwują jego stan, tętno, temperaturę ciała, ale także poziom nudności. Dzięki grze dzieci chore na raka są w stanie zrozumieć, co się dzieje w ich ciele.

Gra cieszy się dużą popularnością. Pobrano już ponad 87 tysięcy kopii w 74 krajach na świecie. Gra dostępna jest pod adresem http://www.re-mission.net. Informacja o wydaniu tej niezwykłej gry przebiła się do telewizji NBC:

Strona, na której zamieszczono grę, oferuje chorym młodym ludziom znacznie więcej – interaktywną społeczność i grupy wsparcia. Członkowie społeczności mogą dzielić się swoimi doświadczeniami, zapisywać swoje uwagi, zamieszczać dzieła artystyczne i poezję. Dyskutują o różnych aspektach choroby, zwłaszcza utracie chęci do życia, izolacji. Powstaje w ten sposób sieć młodych ludzi dzielących się swoim cierpieniem i wzajemnie sobie pomagających.

Sukces Re-Mission zachęcił Hope Lab do podjęcia prac nad kolejnymi projektami łączącymi edukację na temat przewlekłych chorób z rozrywką. Obecnie trwają badania nad zastosowaniem tego typu rozwiązań w przypadku leczenia otyłości, autyzmu i ciężkich przypadków depresji.

Image

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Marcin Polak napisał/a komentarz do Nauczanie z technologią w tle
Dużo problemów wynika z tego, że szkoły często kupują bez długofalowego planu, byle co - to, co im w...
Gość napisał/a komentarz do Uczenie się metodą uczniowskiego eksperymentu
bardzo fachowo i przystępnie wyłożony temat, brawo!
Ppp napisał/a komentarz do Pomysł na lekcję wychowawczą
Pomysł ciekawy, ale proponuję teraz obliczyć PRAWDOPODOBIEŃSTWO trwałego wcielenia w życiu tego, co ...
Maciej M Sysło napisał/a komentarz do Czy projekt to dobra forma uczenia się?
Poniższy fragment pochodzi z mojej pracy "Przyszłość Laboratorium", która ukazała się w czasopiśmie ...
Ppp napisał/a komentarz do Kilka wskazówek, jak się uczyć
Najpierw należało przypomnieć i scharakteryzować style nauki - wzrokowcy, słuchowcy, kinestetycy. Po...
Lech Mankiewicz napisał/a komentarz do Kilka wskazówek, jak się uczyć
Bardzo ważna uwaga, choć mam wrażenie, że analiza nie jest do końca kompletna. Dlaczego? Taka techni...
To Stowarzyszenie Umarłych Statutów podaje nieprawdę. Art. 99 ustawy Prawo oświatowe umożliwia wprow...
Książka „Pułapki myślenia. O myśleniu szybkim i wolnym” nie jest autorstwa Martina Seligmana, lecz D...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie