Edutainment w walce z rakiem

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

edutainmentWalka z rakiem dla osoby chorej jest przede wszystkim walką wewnątrz siebie. Motywacji do tej walki potrzebują szczególnie dzieci. Wzmocnienie ich wewnętrznie – to cel, jaki przyświecał twórcom darmowej gry komputerowej Re-Mission - gry akcji, w której gracze kierują nano-robotem Roxxi i podróżują nim przez ludzkie ciało niszcząc komórki raka.

W ten sposób chore osoby uczą się jak funkcjonuje ludzkie ciało, na czym polega ich choroba, a jednocześnie, poprzez grę, rozrywkę, uciekają na chwilę myślami od swojej choroby. Niszcząc w grze komórki raka, nabierają pewności siebie i siły na dalsze zmaganie się z chorobą.

Na pomysł takiego Edutainment wpadł Pam Omidyar, założyciel Hope Lab – pozarządowej organizacji, która łączy szczegółowe badania z innowacyjnymi rozwiązaniami mającymi na celu poprawę stanu zdrowia i jakości życia osób chorych na przewlekłe choroby.

Publiczne udostępnienie gry było rezultatem prac badawczych, w których analizowano, czy młodzi gracze lepiej znoszą chemioterapię i wykazują lepszą tolerancję na przyjmowane lekarstwa, dzięki czemu szybciej zwalczają raka. Przy tworzeniu gry współpracowano ściśle z naukowcami Stanford University oraz Szpitala Dziecięcego Lucille Packard, tak aby zadbać o odpowiednią terminologię i w odpowiedni sposób oddać charakter choroby i jej skutki.

Gra ukazuje nie tylko zagrożenie dla zdrowia i życia wynikające z postępu raka. Uświadamia, że w sytuacji tej choroby najlepiej jak najszybciej podjąć chemioterapię, gdyż komórki rakowe namnażają się bardzo szybko.

W grze wykorzystano pomysły stosowane przy znanych grach-strzelankach „Half-Life” czy „Tomb Rider”. W grze do pokonania jest 20 poziomów w fikcyjnym ciele pacjenta. Celem gry jest zniszczenie wszystkich komórek raka, a jednocześnie obrona przed infekcjami i radzenie sobie ze skutkami ubocznymi choroby nowotworowej. Przed każdą kolejną misją gracze otrzymują skrót historii choroby pacjenta, a w grze na bieżąco obserwują jego stan, tętno, temperaturę ciała, ale także poziom nudności. Dzięki grze dzieci chore na raka są w stanie zrozumieć, co się dzieje w ich ciele.

Gra cieszy się dużą popularnością. Pobrano już ponad 87 tysięcy kopii w 74 krajach na świecie. Gra dostępna jest pod adresem http://www.re-mission.net. Informacja o wydaniu tej niezwykłej gry przebiła się do telewizji NBC:

Strona, na której zamieszczono grę, oferuje chorym młodym ludziom znacznie więcej – interaktywną społeczność i grupy wsparcia. Członkowie społeczności mogą dzielić się swoimi doświadczeniami, zapisywać swoje uwagi, zamieszczać dzieła artystyczne i poezję. Dyskutują o różnych aspektach choroby, zwłaszcza utracie chęci do życia, izolacji. Powstaje w ten sposób sieć młodych ludzi dzielących się swoim cierpieniem i wzajemnie sobie pomagających.

Sukces Re-Mission zachęcił Hope Lab do podjęcia prac nad kolejnymi projektami łączącymi edukację na temat przewlekłych chorób z rozrywką. Obecnie trwają badania nad zastosowaniem tego typu rozwiązań w przypadku leczenia otyłości, autyzmu i ciężkich przypadków depresji.

Image

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Wykładam matematykę i staram się postępować na przekór pewnego określenia czym jest wykład: to trans...
Stanisław Czachorowski napisał/a komentarz do Wykłady w stylu programów popularnonaukowych?
Zawsze najważniejszym jest mieć coś do powiedzenia. Interesującego, ważnego, wartościowego. Dobrze j...
Jak widzę, odniósł się Pan do mojego komentarza, więc odpowiem.Programy B. Wołoszańskiego były różne...
Pani Anno, to co zamierzam napisać dotyczy zarówno psychologów szkolnych jak i pedagogów. I jedni i...
Drodzy Państwo, czy głupotę można nazywać po imieniu? Czy głupota ministra jest głupotą szkodliwą? C...
Jak się zadaje pytanie całej klasie to nie odpowiadają nieśmiali. Te rady są ok tylko dla tych, któr...
Faktycznie ocenomania, czyli obsesja wszystkich: rodziców, uczniów, nauczycieli, na punkcie ocen (a ...
Co się stanie z tą postpiśmienną cywilizacją, gdy nastąpi długotrwały brak energii elektrycznej...?

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie