Filmujemy, jak zmienia się Polska

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

W naszej bardzo polskiej skłonności do narzekania na wszystko i na wszystkich często zapominamy, że jednak coś w kraju się zmienia poprawiając jakość życia. Przestały zatruwać powietrze i wodę zakłady przemysłowe, powstaje coraz więcej domów, dróg, ścieżek rowerowych, przedsiębiorstwa modernizują się, pracownicy podnoszą kwalifikacje. Twórzmy filmową mapę tych przemian!Fundacja Think!

Fundacja Think! przygotowała w tym roku i realizuje ambitny ogólnopolski projekt edukacji obywatelskiej skierowany do szkół ponadpodstawowych. Zadaniem uczniów jest przygotowanie filmu, w którym udokumentują zmiany w swoich społecznościach, które nie byłyby możliwe bez finansowania Funduszy Europejskich. Właśnie upłynął termin zgłaszania się szkół do akcji – ponad 240 placówek edukacyjnych z całego kraju postanowiło włączyć do tej inicjatywy. Filmy uczniowskie, po zaakceptowaniu regulaminu konkursu, można wgrywać na stronie www.mapaprzemian.pl jeszcze do 5 listopada 2010 r. Autorzy najlepszych filmów otrzymają wysokie nagrody. Zapraszamy do udziału! To świetny sposób na dowiedzenie się czegoś więcej o swojej okolicy, regionie, na pogłębienie wiedzy o zmieniającym się kraju i jego mieszkańcach.

Organizatorzy akcji uznali, że trzeba spojrzeć bardziej optymistycznie na przemiany w naszym kraju, dostrzec je i uświadomić sobie, że Polska naszych dzieci będzie dużo lepszym krajem do życia i rozwoju osobistego niż Polska naszych rodziców. Polska korzysta wiele na członkostwie w Unii Europejskiej, a dzięki funduszom europejskim możemy rozwijać gospodarkę, szkolnictwo, lepiej dbać o środowisko naturalne, tworzyć innowacyjne przedsięwzięcia, rozwijać inicjatywy społeczne. Bez środków europejskich na takie zmiany pewnie nie moglibyśmy sobie pozwolić przez wiele lat.

Choć z Unią Europejską wszyscy czujemy się za pan brat, to jednak wiedza Polaków o korzyściach płynących z członkostwa często jest uboga i fragmentaryczna. Zbyt często skupiamy się na negatywnych aspektach i mitach. Mało kto może pochwalić się znajomością działań sfinansowanych z Funduszy Europejskich, które w sposób systematyczny i na szeroką skalę zaczęły wpływać na naszą rzeczywistość. Nowa droga, oczyszczalnia ścieków, boisko, kurs komputerowy - opatrzone znaczkiem unijnej flagi - stały się powszechnie obecne w naszych środowiskach, czy to w mieście czy na wsi. I to powinno budzić w nas optymizm.

edutainmentMimo, że Polska jest już członkiem UE, szkoła nadal musi współuczestniczyć w kształtowaniu świadomości obywatelskiej i europejskiej młodzieży, podejmować działania służące edukacji proeuropejskiej. Dlatego z myślą o nauczycielach Fundacja Think! przygotowała we współpracy z Ministerstwem Rozwoju Regionalnego nieodpłatne scenariusze zajęć na godziny wychowawcze, lekcje WOS, podstaw przedsiębiorczości czy geografii. Każdy, kto chce z uczniami przeprowadzić ciekawe zajęcia, znajdzie na stronie www.mapaprzemian.pl materiały edukacyjne. 

Scenariusze lekcji, przygotowane w ramach projektu, pokazują trudną niekiedy tematykę dotyczącą problemów społecznych, gospodarczych, inwestycyjnych, ochrony środowiska, w sposób prosty i zrozumiały dla młodych ludzi. Ich celem jest zainteresowanie uczniów przemianami w ich lokalnym środowisku i otoczeniu, a także tymi, które miały miejsce w Polsce w ostatnich latach, zwłaszcza dokonujących się przy bezpośrednim i pośrednim wsparciu Funduszy Europejskich. Przeprowadzenie zajęć o tej tematyce służyć może ukazaniu perspektywy globalnej - ogólnopolskiej, ale także oddolnej, z której najlepiej widać konkretne przemiany w Polsce na rzecz poprawy spójności społecznej.

Projekt „Filmowa mapa przemian” jest realizowany przy współfinansowaniu ze środków Unii Europejskiej przyznanych w ramach „Konkursu dotacji na przeprowadzenie działań informacyjno – promocyjnych dotyczących Funduszy Europejskich” ogłoszonego przez Ministerstwo Rozwoju Regionalnego.

Filmowa Mapa Przemian
 
 

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Ppp napisał/a komentarz do Jak książeczki uczą rozmawiać?
Mama opowiadała mi, że zacząłem mówić bardzo późno, ale jak już zacząłem - od razu pełnymi zdaniami,...
Przerażająca wizja. Z jednej strony trzeba gonić za technologią która rozwija świat, z drugiej stron...
Stanisław Czachorowski napisał/a komentarz do Wykład w czasach postpiśmienności, czyli szukanie drogi we mgle
Tak, najważniejszy jest tok rozumowania, opowieść o wiedzy i dochodzeniu do wniosków, odkryć. To się...
Wykładam matematykę i staram się postępować na przekór pewnego określenia czym jest wykład: to trans...
Stanisław Czachorowski napisał/a komentarz do Wykłady w stylu programów popularnonaukowych?
Zawsze najważniejszym jest mieć coś do powiedzenia. Interesującego, ważnego, wartościowego. Dobrze j...
Jak widzę, odniósł się Pan do mojego komentarza, więc odpowiem.Programy B. Wołoszańskiego były różne...
Pani Anno, to co zamierzam napisać dotyczy zarówno psychologów szkolnych jak i pedagogów. I jedni i...
Drodzy Państwo, czy głupotę można nazywać po imieniu? Czy głupota ministra jest głupotą szkodliwą? C...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie