Edutainment w laboratorium naukowym

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

edutainmentPark Edutainment Wannado City na Florydzie wzbogaciło się o nową ekspozycję dla młodzieży. Projekt M-Lab, wspólna inicjatywa Motoroli i Wannado City, umożliwi młodym ludziom pogłębienie wiedzy na temat nowoczesnych technologii oraz poznanie zawodu naukowca pracującego w laboratorium badawczo-rozwojowym.

 

Wannado City na Florydzie jest parkiem rozrywki i Edutainment, w którym dzieci i młodzież mają możliwość wcielenia się w zawodowe role ponad 120 profesji, od strażaka po pilota samolotu pasażerskiego. Teraz będą również mogli zobaczyć, co to znaczy zajmowanie się badaniami naukowymi i nowoczesnymi technologiami.

 

M-Lab zostało stworzone z myślą o dzieciach w wieku 8-14 lat. Motorola przygotowała symulację pracy laboratorium naukowego, w którym każde dziecko wciela się w rolę m-wentora, czyli wyspecjalizowanego badacza i innowatora tworzącego zespół badawczy razem z innymi dziećmi. Zadaniem m-wentorów jest pomagać różnym organizacjom w rozwiązaniu złożonych problemów poprzez wykorzystanie nowych technologii, pracy zespołowej i innowacyjnych rozwiązań. Każdy zespół m-wentorów składa się z kilku dzieci, a każdemu z nich przydzielane są indywidualne zadania. Powierzone zadanie muszą jednak rozwiązać wspólnie przy pomocy interaktywnej gry video stworzonej przez Motorolę.

 

Inwestując w powstanie M-Lab Motorola chciała odzwierciedlić wytłumaczyć dzieciom, na czym polega rzeczywisty cykl innowacyjny – od hipotezy, poprzez badania, analizę wyników, po końcowe opracowanie naukowe powstające w wyniku pracy zespołowej. W M-Lab wszystkie dzieci noszą białe fartuchy i identyfikatory, a swoje pomysły mogą notować w specjalnych Notesach na Pomysły. M-Lab pozwala doświadczyć, jak funkcjonuje prawdziwe laboratorium, ponieważ uwzględniono również efekty wizualne, dźwiękowe, wibracje, a nawet typowe dla takich pomieszczeń zapachy. Więcej informacji o tej inicjatywie można znaleźć na stronie Motoroli.

 

Przeczytaj więcej o parkach edutainment.

 

edutainment

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Maciej M. Sysło napisał/a komentarz do Luka pomiędzy nauczaniem a uczeniem się
Każdego nauczyciela interesuje, czy jeśli uczeń wykonał zadanie (zbudował robota czy inny obiekt, ro...
Marcin Polak napisał/a komentarz do Win-Win Barbary Nowackiej
Zgoda w 100% - dowodów na to, że politycy z prawej i lewej mają edukację narodową w najgłębszym "pow...
A co to jest ten dar? Coś wrodzonego czy coś wyuczonego? Tak jak można nauczyć się opowiadania tak m...
Ppp napisał/a komentarz do Luka pomiędzy nauczaniem a uczeniem się
A czy ta informacja zwrotna jest do czegokolwiek potrzebna?Jeśli jestem dobry, to o tym wiem i inf. ...
Z jednej strony prawda. Z drugiej, jak ktoś ma DAR opowiadania, to nie musi się uczyć sztywnych zasa...
Robert Raczyński napisał/a komentarz do Raportem w płot
Dziękuję za rzeczowy komentarz. Zgadzam się, że ESOKJ (CEFR) to fundament współczesnego nauczania ję...
Nie znam n-la W-F, który nie przygotowuje się do zajęć, nie planuje swojej pracy. Powiem więcej. Nie...
Bartosz Markowicz napisał/a komentarz do Fizyka da się lubić!
Zgadzam się w pełni z przedstawioną w artykule ideą - fizyka ożywa dopiero wtedy, gdy uczniowie sami...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie