Powrót króla. Edukacja ekonomiczna na wesoło

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Negocjacje, ryzyko, kryzys, korupcja, szara strefa, monopol, lobbing, bank centralny, giełda, akcje, marka, biznesplan – to tematy animowanych filmów, które pomogą zrozumieć trudne zagadnienia ekonomiczne. Ruszyła właśnie IV edycja konkursu Podstawowe Pojęcia Ekonomiczne. To kolejne spotkanie z bohaterami edukacyjnych kreskówek: Eugeniuszem Locim, Wynalazcą, Królem i ich licznymi przyjaciółmi. Projekt jest skierowany do gimnazjalistów oraz uczniów szkół ponadgimnazjalnych.(C) Fundacja Nauka i Wiedza

Organizatorami konkursu są: Fundacja Nauka i Wiedza oraz Narodowy Bank Polski. Dofinansowana przez NBP kolekcja filmów animowanych jest jednym z najbardziej udanych projektów edukacji ekonomicznej w Polsce. Łącznie wszystkie 48 wydane do tej pory filmy tworzą unikatowy na skalę światową animowany słownik pojęć ekonomicznych.

Przyjemna i pożyteczna nauka ekonomii

Celem konkursu jest pogłębienie wiedzy uczniów na temat funkcjonowania gospodarki i najważniejszych pojęć, z którymi spotykamy się czytając codzienną prasę czy serwisy internetowe. Podstawowa wiedza z zakresu finansów i ekonomii jest niezbędna każdemu wchodzącemu w dorosłe życie młodemu człowiekowi - zarówno do zrozumienia wszelkich mechanizmów funkcjonowania państwa i społeczeństwa, jak i do zarządzania finansami osobistymi. Atrakcyjna, a przy tym lekka forma przekazu wiedzy umożliwia uczniom zrozumienie trudnych zagadnień z dziedziny ekonomii i finansów. Dodatkowo, organizatorzy na stronie http://konkursnbp.edukator.pl publikują gotowe do pobrania scenariusze zajęć lekcyjnych, przy realizacji których można z powodzeniem wykorzystać filmy konkursowe. Inicjatywa łączy pożyteczne treści z możliwością zdobycia atrakcyjnych nagród rzeczowych.

Zapamiętaj, wymyśl, wygraj!

15 września 2011 r. na specjalnej stronie internetowej http://konkursnbp.edukator.pl pojawiło się 12 nowych zabawnych filmów animowanych. Każdy z nich wyjaśni istotę wybranego pojęcia z dziedziny ekonomii, finansów, gospodarki. W tej edycji będą to: akcje, bank centralny, biznesplan, giełda, korupcja, kryzys, lobbing, marka, monopol, negocjacje, ryzyko, szara strefa.

Aby wziąć udział w konkursie wystarczy obejrzeć edukacyjne kreskówki, zarejestrować się za pomocą specjalnego formularza, odpowiedzieć na losowo wybrane pytania dotyczące prezentowanych w animacjach pojęć ekonomicznych (można to zrobić tylko raz) oraz wymyślić hasła promujące cały tegoroczny cykl filmów konkursowych.

Pierwsze 2000 zgłoszonych szkół otrzyma na życzenie nieodpłatnie DVD z kompletem 48 filmów animowanych,  w tym z 12 konkursowymi, które można będzie wykorzystać jako materiał uzupełniający na zajęciach z wiedzy o społeczeństwie, podstaw przedsiębiorczości, czy nawet geografii lub lekcji wychowawczej. W tym roku organizatorzy przewidzieli atrakcyjne nagrody rzeczowe dla uczniów, ich opiekunów, a także szkół.

Konkurs potrwa do 16 grudnia 2011 r. a jego wyniki zostaną ogłoszone do 31 stycznia 2012 r. Szczegóły dotyczące nagród oraz regulamin konkursu znajdują się na stronie http://konkursnbp.edukator.pl.

Zobaczmy przykładowe filmy z najnowszej serii Podstawowych Pojęć Ekonomicznych. Dobra zabawa gwarantowana!

 

 

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Gość napisał/a komentarz do Oceniajmy rzadziej!
Przeczytałam z dużym zainteresowaniem. Dziękuję za ten artykuł.
Ppp napisał/a komentarz do Oceniajmy rzadziej!
Terada i Merill mają CAŁKOWITĄ rację. Jak ktoś chce i może - nauczy się i bez oceniania. Jeśli ktoś ...
Marcin Zaród napisał/a komentarz do Szkolna klasa - dobre miejsce do współpracy
Mój syn będąc w liceum w klasie mat-info-fiz prosił z kolegami o ustawienie takich tablic na korytar...
Marcin Polak napisał/a komentarz do Szkolna klasa - dobre miejsce do współpracy
Świetny przykład, że każdą przestrzeń klasy da się łatwo zreorganizować, aby pobudzić aktywne uczeni...
Robert Raczyński napisał/a komentarz do Informacja zwrotna dla przyszłości
O informacji zwrotnej można długo... Przedstawione tu wskazówki są cenne. Niestety, problem w tym, ż...
Andrzej napisał/a komentarz do Informacja zwrotna dla przyszłości
Bardzo proszę o przykład idealnie napisanej informacji zwrotnej.
Ppp napisał/a komentarz do Informacja zwrotna dla przyszłości
Jeśli jestem w czymś dobry - wiem o tym, dodatkowy komentarz nie jest potrzebny.Jeśli jestem w czymś...
Piotr napisał/a komentarz do Déjà vu
Codziennie z ulgą odkrywam, że jestem emerytowanym nauczycielem

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie