Dzieci i młodzież uwielbiają gry – dlaczego by tego zainteresowania ne wykorzystać do celów edukacyjnych? Popularnym mitem jest twierdzenie, że grając w gry uczniowie marnują czas. Z badań wynika co innego. Gry rozwijają kreatywność, relacje towarzyskie, pomagają kształcić kompetencje potrzebne w XXI wieku.
Nauczyciele bronią się przed wykorzystaniem gier na zajęciach, jak potrafią. Znajdują ciągle argumenty, żeby nie korzystać z nich na zajęciach: bo trzebaby grać tylko w szkole; bo szkoła musiałaby zakupić gry, a one są drogie; bo każdy uczeń musiałby grać w tę samą grę; bo wszyscy musieliby grać jednocześnie... Takie podejście nie ma sensu – wartością gry jest rozwijanie różnych umiejętności, a nie koniecznie transmisja wiedzy (choć to też jest możliwe).
Argumentów na rzecz wykorzystania gier w szkole też można podać wiele. Mówiła o tym podczas konferencji „INSPIRACJE 2014 – Jak uczynić polską szkołę jeszcze lepszą?“ Agnieszka Bilska, nauczycielka angielskiego w Zespole Szkół Ogólnokształcących nr 10 w Gliwicach i członkini grupy Superbelfrzy RP.
Zapraszamy na „bombowe“ wystąpienie:
Organizatorami konferencji INSPIRACJE 2014 (Warszawa 3-4 lipca 2014) były: Edunews.pl, Think Global sp. z o.o., Fundacja Think! oraz grupa Superbelfrzy RP jako partner merytoryczny. Partnerzy wydarzenia: Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji, Warszawskie Centrum Innowacji Edukacyjno-Społecznych i Szkoleń oraz firmy RCS, VULCAN, Young Digital Planet, Learnetic. Patronat nad wydarzeniem objęły Gazeta Wyborcza, radio TOK FM i Głos Nauczycielski.
(Notka o autorze: Marcin Polak jest twórcą i redaktorem naczelnym Edunews.pl, zajmuje się edukacją i komunikacją społeczną, realizując projekty społeczne i komercyjne o zasięgu ogólnopolskim i międzynarodowym. Jest również członkiem grupy Superbelfrzy RP).