Mobilne gry edukacyjne zdobywają świat

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Według zapowiedzi amerykańskiej firmy Ambient Insight, do 2012 roku wartość rynku gier edukacyjnych przeznaczonych do urządzeń mobilnych – telefonów, palmtopów, przenośnych odtwarzaczy DVD – osiągnie 185 mln dolarów. Analitycy firmy dostrzegli w takich produktach edukacyjnych nowy segment rynku, którym już interesują się konsumenci.

Za rozwojem tego segmentu przemawia nie tylko wysoki potencjał rynku urządzeń mobilnych, duże doświadczenie producentów oprogramowania, ale i wzrost zainteresowania technikami m-learningu.

Zdaniem analityków Ambient Insight, rynek jest już przygotowany na przyjęcie nowych produktów o charakterze edukacyjnym. Innowacyjni dostawcy programów edukacyjnych już kreują popyt wśród nowych konsumentów i zaczynają odnosić sukcesy w sprzedaży.

Na swoich stronach firma opublikowała raport „The US Market for Handheld and Mobile Game-based Learning Products: 2007-2012 Forecast and Analysis” (PDF). Przewiduje w nim rozwój trzech segmentów produktowych: treści, usług i narzędzi edukacyjnych. Analitycy Ambient Insight rozważali potencjał rozwojowy pięciu kategorii produktów gier edukacyjnych – dotyczących upowszechniania wiedzy, uczących graczy nowych umiejętności, ćwiczących umysł, gier symulacyjnych i programów do ćwiczenia języków obcych. Z analizy wyłączone zostały jedynie tzw. poważne gry (ang. serious games), przeznaczone dla konsoli (np. Nintendo czy Sony), osobistych odtwarzaczy medialnych, palmtopów i telefonów komórkowych. Twórcy raportu zauważyli, że jeszcze kilka lat temu mobilne gry edukacyjne koncentrowały się wyłącznie na młodzieży w wieku szkolnym, ale obecnie popularność ich gwałtownie rośnie w starszej grupie wiekowej, wśród studentów.

Raport dotyczy wyłącznie rynku amerykańskiego. Edukacyjne gry mobilne stają się jednak coraz popularniejsze na całym świecie, na co zwracano uwagę niedawno na konferencji Educa Berlin pod koniec 2007 r.

ict w edukacji

 

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Podoba mi się podejście operacje na szacunku, a nie kontroli :)
GPT napisał/a komentarz do EjAj z lodówki
Ministerstwo kupuje pracownie STEAM, ogranicza fizykę i chemię, a wszystko to okrasza pięknym slogan...
GPT napisał/a komentarz do Kierunki rozwoju polskiej edukacji
Ministerstwo kupuje pracownie STEAM, ogranicza fizykę i chemię, a wszystko to okrasza pięknym slogan...
Ppp napisał/a komentarz do Dziesięć błędów informacji zwrotnej
Wszystko to prawda, ale na "zerowym" punkcie powinno być: błędem krytyki jest samo jej istnienie! w ...
Zbyt ogólny opis by zrozumieć czym to się różni od istniejących aplikacji edukacyjnych które są zazw...
Robert Raczyński napisał/a komentarz do Natura matury
Miałem wrażenie, że dość jasno dałem do zrozumienia, że nie rozważam tu zasadności ani prawidłowości...
Mikołaj napisał/a komentarz do Natura matury
Trafne pokazuje to, że matura to nie tylko test wiedzy, ale rytuał przejścia, który ma sens tylko wt...
Ppp napisał/a komentarz do Natura matury
Maturę nalezy ZLIKWIDOWAĆ, ponieważ jest niesprawiedliwym egzaminem, którego można PRZYPADKOWO nie z...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie