Mobilne gry edukacyjne zdobywają świat

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Według zapowiedzi amerykańskiej firmy Ambient Insight, do 2012 roku wartość rynku gier edukacyjnych przeznaczonych do urządzeń mobilnych – telefonów, palmtopów, przenośnych odtwarzaczy DVD – osiągnie 185 mln dolarów. Analitycy firmy dostrzegli w takich produktach edukacyjnych nowy segment rynku, którym już interesują się konsumenci.

Za rozwojem tego segmentu przemawia nie tylko wysoki potencjał rynku urządzeń mobilnych, duże doświadczenie producentów oprogramowania, ale i wzrost zainteresowania technikami m-learningu.

Zdaniem analityków Ambient Insight, rynek jest już przygotowany na przyjęcie nowych produktów o charakterze edukacyjnym. Innowacyjni dostawcy programów edukacyjnych już kreują popyt wśród nowych konsumentów i zaczynają odnosić sukcesy w sprzedaży.

Na swoich stronach firma opublikowała raport „The US Market for Handheld and Mobile Game-based Learning Products: 2007-2012 Forecast and Analysis” (PDF). Przewiduje w nim rozwój trzech segmentów produktowych: treści, usług i narzędzi edukacyjnych. Analitycy Ambient Insight rozważali potencjał rozwojowy pięciu kategorii produktów gier edukacyjnych – dotyczących upowszechniania wiedzy, uczących graczy nowych umiejętności, ćwiczących umysł, gier symulacyjnych i programów do ćwiczenia języków obcych. Z analizy wyłączone zostały jedynie tzw. poważne gry (ang. serious games), przeznaczone dla konsoli (np. Nintendo czy Sony), osobistych odtwarzaczy medialnych, palmtopów i telefonów komórkowych. Twórcy raportu zauważyli, że jeszcze kilka lat temu mobilne gry edukacyjne koncentrowały się wyłącznie na młodzieży w wieku szkolnym, ale obecnie popularność ich gwałtownie rośnie w starszej grupie wiekowej, wśród studentów.

Raport dotyczy wyłącznie rynku amerykańskiego. Edukacyjne gry mobilne stają się jednak coraz popularniejsze na całym świecie, na co zwracano uwagę niedawno na konferencji Educa Berlin pod koniec 2007 r.

ict w edukacji

 

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Kasia napisał/a komentarz do Rady nietrafione i rady pożyteczne
Dyrektora, a zwłaszcza dyrektorkę, cechuje żądza władzy. Arogancja ze strony dyrektorki w moim liceu...
Jacek Ścibor napisał/a komentarz do Brak chętnych do nauczania w szkołach
Moim zdaniem i Maciej Sysło i Robert Raczyński mają rację - obie wypowiedzi trafiają w sedno problem...
Gość napisał/a komentarz do Na zastępstwach
W punkt.
Ppp napisał/a komentarz do Czas na szkołę doceniania
Pytanie podstawowe: PO CO oceniać? Większość ocen, z jakimi się w życiu spotkałem, nie miało żadnego...
Robert Raczyński napisał/a komentarz do Brak chętnych do nauczania w szkołach
W żaden sposób nie negowałem potrzeby, czy wręcz obowiązku kształcenia nauczycieli. Niestety, kontyn...
Generalnie i co do zasady ok. 30% ocen jest PRZYPADKOWYCH - częściowo Pani opisała, dlaczego. Jeśli ...
Maciej Sysło napisał/a komentarz do Brak chętnych do nauczania w szkołach
W odpowiedzi na sarkastyczny ton wypowiedzi Pana Roberta mam jednak propozycję. Jednym z obowiązków ...
Robert Raczyński napisał/a komentarz do Brak chętnych do nauczania w szkołach
Jeśli pominąć ideologiczne ozdobniki, problem z brakiem nauczycieli wynika z faktu, że wiedza przest...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie