Dasz radę wytłumaczyć wszystko

(C) Edunews.pl

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Polscy programiści należą do światowej czołówki. Wiemy, że potrafią tworzyć światowej klasy gry, takie jak np. Wiedźmin, ale nie wszyscy wiedzą, że potrafią także tworzyć aplikacje edukacyjne, dzięki którym będą uczyć się dzieci i młodzież na różnych kontynentach. To nie żart – jedna z najbardziej znanych obecnie na świecie aplikacji na urządzenia mobilne pochodzi z Wrocławia.

Podczas konferencji „INSPIRACJE 2014 – Jak uczynić polską szkołę jeszcze lepszą?“ (Warszawa, 3-4 lipca 2014) postanowiliśmy udowodnić, że dzięki aplikacjom mobilnym można obecnie wszystko doskonale wytłumaczyć każdemu uczniowi. Duża zasługa w tym doskonałych narzędzi edukacyjnych, czyli tabletów, które zyskują popularność w szkołach i domach uczniów. Ale jeszcze większa zasługa programistów, którzy przygotowują na nie aplikacje pozwalające uczyć się wszystkiego, wszędzie i w każdych warunkach. Do takich aplikacji można zaliczyć na pewno Explain Everything, wrocławskiego studia developerskiego MorrisCooke. Na świecie sprzedano już milion egzemplarzy tej aplikacji, w 15 wersjach językowych.

Jak wyjaśniają jego twórcy, pomysł jest dość prosty i opiera się na wykorzystaniu idei tablicy interaktywnej, tylko na ekranie tabletu. W ten sposób każdy uczący się może mieć swoją własną tablicę interaktywną, która pozwala na pisanie, wstawianie zdjęć, nagrań audio i filmów (z galerii lub robionych na bieżąco), stron internetowych, co w połączeniu z możliwością nagrywania bezpośrednio w aplikacji wszystkich czynności jako filmu (także udźwiękowionego), daje możliwość przygotowania interaktywnej i multimedialnej prezentacji na każdy temat.

Zapraszamy do obejrzenia wystąpienia Jakuba Mastalerza i Rafała Winsława z MorrisCooke, poświęconego aplikacji, z pomocą której można wszystko wytłumaczyć:

Organizatorami konferencji INSPIRACJE 2014 (Warszawa 3-4 lipca 2014) były: Edunews.pl, Think Global sp. z o.o., Fundacja Think! oraz grupa Superbelfrzy RP jako partner merytoryczny. Partnerzy wydarzenia: Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji, Warszawskie Centrum Innowacji Edukacyjno-Społecznych i Szkoleń oraz firmy RCS, VULCAN, Young Digital Planet, Learnetic. Patronat nad wydarzeniem objęły Gazeta Wyborcza, radio TOK FM i Głos Nauczycielski.

(Notka o autorze: Marcin Polak jest twórcą i redaktorem naczelnym Edunews.pl, zajmuje się edukacją i komunikacją społeczną, realizując projekty społeczne i komercyjne o zasięgu ogólnopolskim i międzynarodowym. Jest również członkiem grupy Superbelfrzy RP).

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Gość napisał/a komentarz do Oceniajmy rzadziej!
Przeczytałam z dużym zainteresowaniem. Dziękuję za ten artykuł.
Ppp napisał/a komentarz do Oceniajmy rzadziej!
Terada i Merill mają CAŁKOWITĄ rację. Jak ktoś chce i może - nauczy się i bez oceniania. Jeśli ktoś ...
Marcin Zaród napisał/a komentarz do Szkolna klasa - dobre miejsce do współpracy
Mój syn będąc w liceum w klasie mat-info-fiz prosił z kolegami o ustawienie takich tablic na korytar...
Marcin Polak napisał/a komentarz do Szkolna klasa - dobre miejsce do współpracy
Świetny przykład, że każdą przestrzeń klasy da się łatwo zreorganizować, aby pobudzić aktywne uczeni...
Robert Raczyński napisał/a komentarz do Informacja zwrotna dla przyszłości
O informacji zwrotnej można długo... Przedstawione tu wskazówki są cenne. Niestety, problem w tym, ż...
Andrzej napisał/a komentarz do Informacja zwrotna dla przyszłości
Bardzo proszę o przykład idealnie napisanej informacji zwrotnej.
Ppp napisał/a komentarz do Informacja zwrotna dla przyszłości
Jeśli jestem w czymś dobry - wiem o tym, dodatkowy komentarz nie jest potrzebny.Jeśli jestem w czymś...
Piotr napisał/a komentarz do Déjà vu
Codziennie z ulgą odkrywam, że jestem emerytowanym nauczycielem

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie