Dasz radę wytłumaczyć wszystko

(C) Edunews.pl

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Polscy programiści należą do światowej czołówki. Wiemy, że potrafią tworzyć światowej klasy gry, takie jak np. Wiedźmin, ale nie wszyscy wiedzą, że potrafią także tworzyć aplikacje edukacyjne, dzięki którym będą uczyć się dzieci i młodzież na różnych kontynentach. To nie żart – jedna z najbardziej znanych obecnie na świecie aplikacji na urządzenia mobilne pochodzi z Wrocławia.

Podczas konferencji „INSPIRACJE 2014 – Jak uczynić polską szkołę jeszcze lepszą?“ (Warszawa, 3-4 lipca 2014) postanowiliśmy udowodnić, że dzięki aplikacjom mobilnym można obecnie wszystko doskonale wytłumaczyć każdemu uczniowi. Duża zasługa w tym doskonałych narzędzi edukacyjnych, czyli tabletów, które zyskują popularność w szkołach i domach uczniów. Ale jeszcze większa zasługa programistów, którzy przygotowują na nie aplikacje pozwalające uczyć się wszystkiego, wszędzie i w każdych warunkach. Do takich aplikacji można zaliczyć na pewno Explain Everything, wrocławskiego studia developerskiego MorrisCooke. Na świecie sprzedano już milion egzemplarzy tej aplikacji, w 15 wersjach językowych.

Jak wyjaśniają jego twórcy, pomysł jest dość prosty i opiera się na wykorzystaniu idei tablicy interaktywnej, tylko na ekranie tabletu. W ten sposób każdy uczący się może mieć swoją własną tablicę interaktywną, która pozwala na pisanie, wstawianie zdjęć, nagrań audio i filmów (z galerii lub robionych na bieżąco), stron internetowych, co w połączeniu z możliwością nagrywania bezpośrednio w aplikacji wszystkich czynności jako filmu (także udźwiękowionego), daje możliwość przygotowania interaktywnej i multimedialnej prezentacji na każdy temat.

Zapraszamy do obejrzenia wystąpienia Jakuba Mastalerza i Rafała Winsława z MorrisCooke, poświęconego aplikacji, z pomocą której można wszystko wytłumaczyć:

Organizatorami konferencji INSPIRACJE 2014 (Warszawa 3-4 lipca 2014) były: Edunews.pl, Think Global sp. z o.o., Fundacja Think! oraz grupa Superbelfrzy RP jako partner merytoryczny. Partnerzy wydarzenia: Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji, Warszawskie Centrum Innowacji Edukacyjno-Społecznych i Szkoleń oraz firmy RCS, VULCAN, Young Digital Planet, Learnetic. Patronat nad wydarzeniem objęły Gazeta Wyborcza, radio TOK FM i Głos Nauczycielski.

(Notka o autorze: Marcin Polak jest twórcą i redaktorem naczelnym Edunews.pl, zajmuje się edukacją i komunikacją społeczną, realizując projekty społeczne i komercyjne o zasięgu ogólnopolskim i międzynarodowym. Jest również członkiem grupy Superbelfrzy RP).

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Kasia napisał/a komentarz do Rady nietrafione i rady pożyteczne
Dyrektora, a zwłaszcza dyrektorkę, cechuje żądza władzy. Arogancja ze strony dyrektorki w moim liceu...
Jacek Ścibor napisał/a komentarz do Brak chętnych do nauczania w szkołach
Moim zdaniem i Maciej Sysło i Robert Raczyński mają rację - obie wypowiedzi trafiają w sedno problem...
Gość napisał/a komentarz do Na zastępstwach
W punkt.
Ppp napisał/a komentarz do Czas na szkołę doceniania
Pytanie podstawowe: PO CO oceniać? Większość ocen, z jakimi się w życiu spotkałem, nie miało żadnego...
Robert Raczyński napisał/a komentarz do Brak chętnych do nauczania w szkołach
W żaden sposób nie negowałem potrzeby, czy wręcz obowiązku kształcenia nauczycieli. Niestety, kontyn...
Generalnie i co do zasady ok. 30% ocen jest PRZYPADKOWYCH - częściowo Pani opisała, dlaczego. Jeśli ...
Maciej Sysło napisał/a komentarz do Brak chętnych do nauczania w szkołach
W odpowiedzi na sarkastyczny ton wypowiedzi Pana Roberta mam jednak propozycję. Jednym z obowiązków ...
Robert Raczyński napisał/a komentarz do Brak chętnych do nauczania w szkołach
Jeśli pominąć ideologiczne ozdobniki, problem z brakiem nauczycieli wynika z faktu, że wiedza przest...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie