Edukacja globalna na zajęciach

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Edukacja globalna pomaga młodym ludziom zrozumieć, jak funkcjonuje współczesny świat, w jaki sposób każdy z nas jest powiązany z innymi regionami świata. Dzięki edukacji globalnej młodzi ludzi poznają zagadnienia praw człowieka, zmian klimatu, migracji, handlu międzynarodowego. Dowiadują się m.in. co łączy ich z rówieśnikami na innych kontynentach, gdzie i w jakich warunkach produkowane są ich ubrania, jaki związek ze zmianami klimatu mogą mieć żarówki energooszczędne.PHOTO: SXC.HU

Centrum Edukacji Obywatelskiej zaprasza do zamawiania bezpłatnych publikacji ze scenariuszami zajęć i ćwiczeniami, które pomogą wytłumaczyć uczniom, jak funkcjonuje współczesny świat. W ramach projektu „Edukacja globalna z klasą” powstały dwie publikacje, które zawierają materiały gotowe do wykorzystania w pracy z uczniami i uczennicami gimnazjum.

Cały świat w klasie. Ćwiczenia do wykorzystania na zajęciach przedmiotowych w gimnazjum

Publikacja zawiera 20 ćwiczeń z zakresu edukacji globalnej. Obowiązująca podstawa programowa zawiera wiele wątków, które mieszczą się w pojęciu edukacji globalnej (historia, geografia, biologia,  wiedza o społeczeństwie).

(CC-BY) Centrum Edukacji ObywatelskiejPublikacja ta nie ma ambicji zastępowania podręczników do  wymienionych przedmiotów. Intencją autorek i autorów było przygotowanie materiału uzupełniającego lekcje prowadzone zgodnie z programem nauczania o tematy z zakresu podstawy programowej, które w podręcznikach traktowane są w sposób ogólnikowy lub skrótowy.

Zamieszczone ćwiczenia pozwalają realizować wymagania szczegółowe podstawy programowej ciekawie i skutecznie, a przez to lepiej przygotowują Państwa uczniów do egzaminu gimnazjalnego.

Świat na wyciągnięcie ręki. Scenariusze zajęć na godziny wychowawcze

Publikację zawierają 10 scenariuszy zajęć z zakresu edukacji globalnej, przeznaczonych do wykorzystania na godzinach wychowawczych. Wiedza z zakresu edukacji globalnej mieści się w podstawie programowej, ale edukacja globalna to nie tylko wiedza, ale także umiejętności, postawy i leżące u ich podstaw wartości.

(CC-BY) Centrum Edukacji ObywatelskiejProponowane przez nas zajęcia zwracają uwagę na umiejętności i postawy kluczowe dla zrozumienia zglobalizowanego świata i wyzwań przed nim stojących, a także dla podjęcia działań na rzecz pozytywnej zmiany.  Stworzyliśmy lekcje oparte na prawdziwych historiach zwykłych ludzi, zebrane w kilku krajach afrykańskich w ostatnich miesiącach. Jesteśmy przekonani, że te opowieści zainteresują i poruszą młodych ludzi w Polsce, a także staną się przyczynkiem do refleksji i dyskusji na temat uniwersalnych ludzkich wartości we współczesnym świecie.

Warunkiem otrzymania publikacji jest złożenie deklaracji poprowadzenie dwóch zajęć na ich podstawie oraz wypełnienie formularza zgłoszeniowego zamieszczonego na stronie www.ceo.org.pl/globalna.

Projekt jest współfinansowany w ramach programu polskiej współpracy rozwojowej Ministerstwa Spraw Zagranicznych RP w 2011 r.

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Maciej M Sysło napisał/a komentarz do Czy projekt to dobra forma uczenia się?
Poniższy fragment pochodzi z mojej pracy "Przyszłość Laboratorium", która ukazała się w czasopiśmie ...
Ppp napisał/a komentarz do Kilka wskazówek, jak się uczyć
Najpierw należało przypomnieć i scharakteryzować style nauki - wzrokowcy, słuchowcy, kinestetycy. Po...
Lech Mankiewicz napisał/a komentarz do Kilka wskazówek, jak się uczyć
Bardzo ważna uwaga, choć mam wrażenie, że analiza nie jest do końca kompletna. Dlaczego? Taka techni...
To Stowarzyszenie Umarłych Statutów podaje nieprawdę. Art. 99 ustawy Prawo oświatowe umożliwia wprow...
Książka „Pułapki myślenia. O myśleniu szybkim i wolnym” nie jest autorstwa Martina Seligmana, lecz D...
Robert Raczyński napisał/a komentarz do Osiem filarów reformy edukacji (z komentarzem)
Dzięki za ten tekst. Mnie, mimo jakichś trzech podejść, nie udało się zadowalajaco skomentować tej b...
Gość napisał/a komentarz do Osiem filarów reformy edukacji (z komentarzem)
Też się bardzo niepokoję. Trudno mi się czyta te życzeniowe postulaty.
Ja się zgadzam z polonistką. Nauczyciele świetlicy zwykle jako argument pracy w wymiarze 26 godzin p...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie