Coś więcej niż tylko zwykła prezentacja

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Robi wrażenie na odbiorcach i jest niezwykle intuicyjnym i łatwym w obsłudze programem do robienia efektownych i efektywnych prezentacji multimedialnych. Mowa oczywiście o Prezi.com, która zyskuje sobie w edukacji coraz większą popularność. To zupełnie nie dziwi – Prezi należy do tego typu wynalazków, bez których – jeśli zacznie się ich używać – nie sposób wyobrazić sobie pracy. Jest to narzędzie tak dalece odbiegające od toporności i skomplikowania nieśmiertelnego programu Power Point, że doprawdy trudno przecenić jego zalety.(C) Kamil Skirło

Tworzenie prezentacji polega tu na zapełnianiu wielkiego białego płótna – tekstami, grafami, zdjęciami, filmami i tworzenia między nimi połączeń – ścieżek. Obiekty możemy dowolnie przybliżać i oddalać, stąd nasza prezentacja może przypominać nieco film.

Jakie zastosowania może mieć Prezi w uczeniu się i nauczaniu? Dla uczniów może być to doskonałe narzędzie służące podsumowywaniu wszelkich projektów, zwłaszcza, że prezentację może edytować kilka osób na raz. Stworzenie prezentacji może być  świetnym sposobem na zrobienie powtórki z materiału, przypomina wtedy mapę myśli z zaznaczonymi najważniejszymi zagadnieniami, które chce się zapamiętać. Prezi może służyć jako schemat do tworzenia własnego CV, dzielenia się z innymi swoimi zainteresowaniami i wykonanymi pracami.

Nauczyciel obudowując wiedzę w tak atrakcyjną wizualnie formę, zyskuje bardziej zainteresowanych odbiorców. Raz stworzona prezentacja może być w łatwy sposób edytowana i uaktualniana o nowe informacje czy multimedia. Zawiera kilka użytecznych schematów, w które wystarczy wpisać najważniejsze informacje, by przypomnieć uczniom o zagadnieniach, które powinni zapamiętać z danej lekcji. Prezi sprawdzić się może jako narzędzie prezentacji dokonać uczniów na spotkaniach z rodzicami – wywiadówkę ożywi kilkuminutowe zwięzłe, opatrzone zdjęciami sprawozdanie z tego, co uczniowie robili np. podczas wycieczki  czy projektu.

Do wyświetlenia prezentacji nie potrzeba internetu, gdyż może ją odtwarzać offline i w łatwy sposób publikować na Facebooku czy poprzez pocztę e-mail.

Możliwości tego programu przetestował szczegółowo uczeń gliwickiego gimnazjum w Zespole Szkół Ogólnokształcących nr 10 – Kamil Skirło. Poniżej zamieszczamy jego przewodnik krok po kroku, jak opanować sztukę tworzenia pięknych, bogatych wizualnie i niebanalnych prezentacji.

Tutorial stworzony przez Kamila to praca, którą nadesłał na konkurs „Moj@ edukacja”.

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Te "restrykcyjne zasady" w badanych szkołach polegały na tym, że uczniowie mieli "zakaz korzystania ...
Myślę, że to powinno być "na żądanie ucznia". Wyobraźmy sobie, że przedmiot X mnie nie interesuje, a...
Kazimierz napisał/a komentarz do Klauzula informacyjna - dane osobowe
Bardzo interesujące i pożyteczne artykuły
Taką ofertą dla nauczycieli, jakiej gwałtownie potrzebujemy, z całą pewnością nie jest pomysł aby do...
Ten pomysł jest wyśmienity i zasługuje na szerokie wdrożenie! Po 14 latach od pierwszego chyba wyraż...
Grażyna Uhman napisał/a komentarz do Refleksja nad wprowadzaniem technologii do nauczania
To jest strzał w dziesiątkę! Staram się sledzić nowosci technologiczne w edukacji, skończyłam kurs ...
Wynik jest oczywisty. Jeśli ktoś mało korzysta - nic nie zmieni kilkugodzinna przerwa. Jeśli ktoś du...
Danuta Sterna napisał/a komentarz do Nauczanie z technologią w tle
Właśnie o tym piszę, nie możemy się odwrócić od technologii, ale potrzeba bardzo dużego rozsądku i r...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie