Geografia zgamifikowana

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Uczniowie gimnazjów i szkół ponadgimnazjalnych odliczają czas do egzaminów końcowych. Nastał czas powtarzania materiału i sprawdzania wiedzy. Znowu kartkówka? A może lepiej trochę pograć w gry i przy tym czegoś się... nauczyć?fot. Think Global

Geografia jest przedmiotem wybitnie nadającym się do obudowania różnego rodzaju grami. Od najprostszych, sprawdzających wiedzę o geografii Polski i świata, bo skomplikowane gry, w których można wykorzystywać wiedzę geograficzną, aby znaleźć rozwiązania zagadek. 

Jednym z przykładów ciekawych gier edukacyjnych jest Geo-Gram – gra wieloplatformowa do geografii na poziom gimnazjum, szkoły ponadgimnazjalnej i poziom rozszerzony (maturalny), przygotowana przez Think Global. Geo-Gram jest grą edukacyjną, która łączy edukację z rozrywką, sprawdzając wiedzę geograficzną uczniów na danym poziomie kształcenia, ale przy zachowaniu mechanizmów tzw. grywalności (są tu punkty, dodatkowe osiągnięcia, jest tu ranking graczy itp). Jest to gra dostępna na komputery i urządzenia mobilne (tablety).

Gracz podróżuje po mapie Polski rozwiązując różne zadania z geografii. Zawartość merytoryczna gry została przygotowana we współpracy z konsultantami Wojewódzkiego Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli w Łodzi. W grze wykorzystano kilkanaście rodzajów zadań, a także bogate zbiory ilustracji, które można powiększać, aby udzielić właściwych odpowiedzi.

fot. Think Global 

Zakres merytoryczny gry jest zgodny z podstawą programową kształcenia ogólnego dla gimnazjów i szkół ponadgimnazjalnych. Geo-Gram może służyć jako narzędzie dydaktyczne wspierające nauczanie geografii w klasie, a tryb rozgrywki pozwala sprawdzić także wiedzę na poziomie rozszerzonym (powtórka przed egzaminem maturalnym).

Czy wystarczy uczyć się z podręczników, żeby zdobyć wiedzę z danego przedmiotu? Wydaje się, że to za mało. Dyskusja, która rozwinęła się w Polsce na temat roli podręczników (i pakietów edukacyjnych) w edukacji szkolnej, może być szansą na przewartościowanie podejścia do zasobów edukacyjnych. Wykorzystującego przede wszystkim zasoby internetu, ale także dającego szanse na bardziej twórcze i interaktywne prowadzenie zajęć przez nauczyciela. W tym nowym podejściu warto szerzej wykorzystać gry – gamifikacja edukacji jest jednym z najważniejszych trendów we współczesnej szkole. Trend ten dociera powoli do polskich szkół – warto spróbować na lekcjach geografii wykorzystać szerzej gry (na innych przedmiotach również).

Osoby, które chciałyby używać gry na tabletach (iOS, Android) - kierujemy odpowiednio do sklepów iTunes i Google Play. Na komputery dostępna jest w serwisie Edustore.eu.

fot. Think Global

(Źródło: Think Global)

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Danuta Sterna napisał/a komentarz do Nauczanie z technologią w tle
Właśnie o tym piszę, nie możemy się odwrócić od technologii, ale potrzeba bardzo dużego rozsądku i r...
Marcin Polak napisał/a komentarz do Nauczanie z technologią w tle
Dużo problemów wynika z tego, że szkoły często kupują bez długofalowego planu, byle co - to, co im w...
Gość napisał/a komentarz do Uczenie się metodą uczniowskiego eksperymentu
bardzo fachowo i przystępnie wyłożony temat, brawo!
Ppp napisał/a komentarz do Pomysł na lekcję wychowawczą
Pomysł ciekawy, ale proponuję teraz obliczyć PRAWDOPODOBIEŃSTWO trwałego wcielenia w życiu tego, co ...
Maciej M Sysło napisał/a komentarz do Czy projekt to dobra forma uczenia się?
Poniższy fragment pochodzi z mojej pracy "Przyszłość Laboratorium", która ukazała się w czasopiśmie ...
Ppp napisał/a komentarz do Kilka wskazówek, jak się uczyć
Najpierw należało przypomnieć i scharakteryzować style nauki - wzrokowcy, słuchowcy, kinestetycy. Po...
Lech Mankiewicz napisał/a komentarz do Kilka wskazówek, jak się uczyć
Bardzo ważna uwaga, choć mam wrażenie, że analiza nie jest do końca kompletna. Dlaczego? Taka techni...
To Stowarzyszenie Umarłych Statutów podaje nieprawdę. Art. 99 ustawy Prawo oświatowe umożliwia wprow...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie