Geografia zgamifikowana

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Uczniowie gimnazjów i szkół ponadgimnazjalnych odliczają czas do egzaminów końcowych. Nastał czas powtarzania materiału i sprawdzania wiedzy. Znowu kartkówka? A może lepiej trochę pograć w gry i przy tym czegoś się... nauczyć?fot. Think Global

Geografia jest przedmiotem wybitnie nadającym się do obudowania różnego rodzaju grami. Od najprostszych, sprawdzających wiedzę o geografii Polski i świata, bo skomplikowane gry, w których można wykorzystywać wiedzę geograficzną, aby znaleźć rozwiązania zagadek. 

Jednym z przykładów ciekawych gier edukacyjnych jest Geo-Gram – gra wieloplatformowa do geografii na poziom gimnazjum, szkoły ponadgimnazjalnej i poziom rozszerzony (maturalny), przygotowana przez Think Global. Geo-Gram jest grą edukacyjną, która łączy edukację z rozrywką, sprawdzając wiedzę geograficzną uczniów na danym poziomie kształcenia, ale przy zachowaniu mechanizmów tzw. grywalności (są tu punkty, dodatkowe osiągnięcia, jest tu ranking graczy itp). Jest to gra dostępna na komputery i urządzenia mobilne (tablety).

Gracz podróżuje po mapie Polski rozwiązując różne zadania z geografii. Zawartość merytoryczna gry została przygotowana we współpracy z konsultantami Wojewódzkiego Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli w Łodzi. W grze wykorzystano kilkanaście rodzajów zadań, a także bogate zbiory ilustracji, które można powiększać, aby udzielić właściwych odpowiedzi.

fot. Think Global 

Zakres merytoryczny gry jest zgodny z podstawą programową kształcenia ogólnego dla gimnazjów i szkół ponadgimnazjalnych. Geo-Gram może służyć jako narzędzie dydaktyczne wspierające nauczanie geografii w klasie, a tryb rozgrywki pozwala sprawdzić także wiedzę na poziomie rozszerzonym (powtórka przed egzaminem maturalnym).

Czy wystarczy uczyć się z podręczników, żeby zdobyć wiedzę z danego przedmiotu? Wydaje się, że to za mało. Dyskusja, która rozwinęła się w Polsce na temat roli podręczników (i pakietów edukacyjnych) w edukacji szkolnej, może być szansą na przewartościowanie podejścia do zasobów edukacyjnych. Wykorzystującego przede wszystkim zasoby internetu, ale także dającego szanse na bardziej twórcze i interaktywne prowadzenie zajęć przez nauczyciela. W tym nowym podejściu warto szerzej wykorzystać gry – gamifikacja edukacji jest jednym z najważniejszych trendów we współczesnej szkole. Trend ten dociera powoli do polskich szkół – warto spróbować na lekcjach geografii wykorzystać szerzej gry (na innych przedmiotach również).

Osoby, które chciałyby używać gry na tabletach (iOS, Android) - kierujemy odpowiednio do sklepów iTunes i Google Play. Na komputery dostępna jest w serwisie Edustore.eu.

fot. Think Global

(Źródło: Think Global)

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Gość napisał/a komentarz do Oceniajmy rzadziej!
Przeczytałam z dużym zainteresowaniem. Dziękuję za ten artykuł.
Ppp napisał/a komentarz do Oceniajmy rzadziej!
Terada i Merill mają CAŁKOWITĄ rację. Jak ktoś chce i może - nauczy się i bez oceniania. Jeśli ktoś ...
Marcin Zaród napisał/a komentarz do Szkolna klasa - dobre miejsce do współpracy
Mój syn będąc w liceum w klasie mat-info-fiz prosił z kolegami o ustawienie takich tablic na korytar...
Marcin Polak napisał/a komentarz do Szkolna klasa - dobre miejsce do współpracy
Świetny przykład, że każdą przestrzeń klasy da się łatwo zreorganizować, aby pobudzić aktywne uczeni...
Robert Raczyński napisał/a komentarz do Informacja zwrotna dla przyszłości
O informacji zwrotnej można długo... Przedstawione tu wskazówki są cenne. Niestety, problem w tym, ż...
Andrzej napisał/a komentarz do Informacja zwrotna dla przyszłości
Bardzo proszę o przykład idealnie napisanej informacji zwrotnej.
Ppp napisał/a komentarz do Informacja zwrotna dla przyszłości
Jeśli jestem w czymś dobry - wiem o tym, dodatkowy komentarz nie jest potrzebny.Jeśli jestem w czymś...
Piotr napisał/a komentarz do Déjà vu
Codziennie z ulgą odkrywam, że jestem emerytowanym nauczycielem

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie