Uczniowie szykują filmy edukacyjne

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Złapaliśmy okiem kamery różne zdarzenia  i... co dalej? Nagrać film na zajęcia przedmiotowe to jedno, ale zmontować wszystkie ujęcia w spójną całość, to zupełnie inne wyzwanie. Teoretycznie najprostsze zadanie mamy wtedy, gdy tylko nasze nagranie dokumentowało pewne wydarzenia. Ale z wywiadem czy filmem o obiekcie historii może już nie być tak łatwo. Jak to wszystko zmontować?fot. © Edunews.pl

Trzecia część naszych warsztatowych prezitacji dotyczy montażu i postprodukcji filmów uczniowskich. Bo naprawdę, zazwyczaj nie wystarczy tylko nagrać film komórką, tabletem lub kamerą.

W prezitacji MONTAŻ I POSTPRODUKCJA podpowiadamy, o jakich sprawach praktycznych warto pamiętać przed wyruszeniem na zdjęcia i zaraz po ich zakończeniu. Pokazujemy, że montaż to nie tylko "sklejanie" poszczególnych ujęć, ale artystyczna praca, bardzo istotny element języka filmowego. Prezitacja zawiera także kilka uwag o dodawaniu muzyki, oczywiście z legalnych źródeł.

A tu znajdziecie listę programów, w których można dokonać (niemal) wszelkich zmian w waszych edukacyjnych nagraniach filmowych: bezpłatne programy do edycji i montażu filmów.

Prezitacja została przygotowana przez Urszulę Sławiec w ramach projektu RoZoom na kulturę, którego organizatorem jest Fundacja Think! Partnerem projektu jest Stowarzyszenie Nowe Horyzonty, zaś działanie prowadzone jest w ramach programu Fundacji Orange. Licencja Creative Commons – Uznanie Autorstwa.

Więcej informacji o projekcie na stronie www.kamerakultura.pl.

(Notka o autorze: Marcin Polak jest twórcą i redaktorem naczelnym Edunews.pl, zajmuje się edukacją i komunikacją społeczną, realizując projekty społeczne i komercyjne o zasięgu ogólnopolskim i międzynarodowym. Jest również członkiem grupy Superbelfrzy RP).

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Justyna napisał/a komentarz do Nauczyciele jako problem społeczny
... i co to za określenie "świetliczanka" :( To jest nauczyciel z takimi samymi kwalifikacjami jak P...
Justyna napisał/a komentarz do Nauczyciele jako problem społeczny
Całkowicie się z Panią nie zgadzam, że nauczyciel WSPÓŁORGANIZUJĄCY nie przygotowuje się do zajęć! Ł...
Eleonora napisał/a komentarz do Nauczyciele jako problem społeczny
Poniosły emocje tego dyrektora i nie ma prawa wygadywać takich bzdur: (cyt) "trwają w niekoniecznie ...
Jan napisał/a komentarz do Kłopoty ze szkolnym ocenianiem
Bardzo się cieszę że udało mi się dojść do, co prawda wtórnego, odkrycia które, o czym nie wiedziałe...
Jan napisał/a komentarz do Nauczyciele jako problem społeczny
Zróżnicowanie pensum - gdybyż to było takie proste! Nauczyciele coraz częściej będą mieli uprawnieni...
Sylwia napisał/a komentarz do Nauczyciele jako problem społeczny
Autor, jako dyrektor szkoły, musi wiedzieć, że problemem częściej jest nie przekraczanie 40-godzinne...
Jarosław Pytlak napisał/a komentarz do Kłopoty ze szkolnym ocenianiem
@Jan - no proszę, potwierdził Pan słuszność tego, co robimy w klasach 4-6 SP w szkole STO na Bemowie...
Ppp napisał/a komentarz do Sprawdzian 13+ i Domowe Zasady Ekranowe
Autorzy chyba nigdy nie byli dziećmi i nie wiedzą, jak może wyglądać egzekucja tych wskazań. Rozumie...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie