Uczniowie szykują filmy edukacyjne

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Złapaliśmy okiem kamery różne zdarzenia  i... co dalej? Nagrać film na zajęcia przedmiotowe to jedno, ale zmontować wszystkie ujęcia w spójną całość, to zupełnie inne wyzwanie. Teoretycznie najprostsze zadanie mamy wtedy, gdy tylko nasze nagranie dokumentowało pewne wydarzenia. Ale z wywiadem czy filmem o obiekcie historii może już nie być tak łatwo. Jak to wszystko zmontować?fot. © Edunews.pl

Trzecia część naszych warsztatowych prezitacji dotyczy montażu i postprodukcji filmów uczniowskich. Bo naprawdę, zazwyczaj nie wystarczy tylko nagrać film komórką, tabletem lub kamerą.

W prezitacji MONTAŻ I POSTPRODUKCJA podpowiadamy, o jakich sprawach praktycznych warto pamiętać przed wyruszeniem na zdjęcia i zaraz po ich zakończeniu. Pokazujemy, że montaż to nie tylko "sklejanie" poszczególnych ujęć, ale artystyczna praca, bardzo istotny element języka filmowego. Prezitacja zawiera także kilka uwag o dodawaniu muzyki, oczywiście z legalnych źródeł.

A tu znajdziecie listę programów, w których można dokonać (niemal) wszelkich zmian w waszych edukacyjnych nagraniach filmowych: bezpłatne programy do edycji i montażu filmów.

Prezitacja została przygotowana przez Urszulę Sławiec w ramach projektu RoZoom na kulturę, którego organizatorem jest Fundacja Think! Partnerem projektu jest Stowarzyszenie Nowe Horyzonty, zaś działanie prowadzone jest w ramach programu Fundacji Orange. Licencja Creative Commons – Uznanie Autorstwa.

Więcej informacji o projekcie na stronie www.kamerakultura.pl.

(Notka o autorze: Marcin Polak jest twórcą i redaktorem naczelnym Edunews.pl, zajmuje się edukacją i komunikacją społeczną, realizując projekty społeczne i komercyjne o zasięgu ogólnopolskim i międzynarodowym. Jest również członkiem grupy Superbelfrzy RP).

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Gość napisał/a komentarz do Oceniajmy rzadziej!
Przeczytałam z dużym zainteresowaniem. Dziękuję za ten artykuł.
Ppp napisał/a komentarz do Oceniajmy rzadziej!
Terada i Merill mają CAŁKOWITĄ rację. Jak ktoś chce i może - nauczy się i bez oceniania. Jeśli ktoś ...
Marcin Zaród napisał/a komentarz do Szkolna klasa - dobre miejsce do współpracy
Mój syn będąc w liceum w klasie mat-info-fiz prosił z kolegami o ustawienie takich tablic na korytar...
Marcin Polak napisał/a komentarz do Szkolna klasa - dobre miejsce do współpracy
Świetny przykład, że każdą przestrzeń klasy da się łatwo zreorganizować, aby pobudzić aktywne uczeni...
Robert Raczyński napisał/a komentarz do Informacja zwrotna dla przyszłości
O informacji zwrotnej można długo... Przedstawione tu wskazówki są cenne. Niestety, problem w tym, ż...
Andrzej napisał/a komentarz do Informacja zwrotna dla przyszłości
Bardzo proszę o przykład idealnie napisanej informacji zwrotnej.
Ppp napisał/a komentarz do Informacja zwrotna dla przyszłości
Jeśli jestem w czymś dobry - wiem o tym, dodatkowy komentarz nie jest potrzebny.Jeśli jestem w czymś...
Piotr napisał/a komentarz do Déjà vu
Codziennie z ulgą odkrywam, że jestem emerytowanym nauczycielem

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie