Bajka połączona z historią

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Stowarzyszenie Filmowe Trzeci Tor zrealizowało projekt „Historia dla najmłodszych”. Naszym zamierzeniem było przekazanie dzieciom w wieku od 5 do 10 lat, w atrakcyjny sposób, wybranych zdarzeń z dziejów Polski. Połączyliśmy więc bajkę z historią, piękną muzykę oraz całe bogactwo dźwięków z opowieścią i podaliśmy w formie słuchowiska radiowego.fot. historiadladzieci.pl

Powstało osiem niepowtarzalnych historii. Sześcioletnia Zosia i dziewięcioletni Bartek poznają świat przez codzienne doświadczenia oraz przez pryzmat opowieści dziadka o dawnych czasach. W ten sposób dziadek prócz wiedzy historycznej przekazuje swoim wnukom co w życiu jest najważniejsze.

Niewątpliwym atutem słuchowisk jest to, że dzieci biorą czynny udział w zdarzeniach historycznych. Na przykład Zosia wciela się w królową Kingę, czy królową Bonę, a Bartek w króla Zygmunta Starego lub Tadeusza Kościuszkę. Ponadto każdej bajce towarzyszy piosenka (zaśpiewana przez dzieci) opowiadająca o bohaterach i zdarzeniach z danej historii.

Stowarzyszenie przekazało 500 wytłoczonych płyt ze słuchowiskami, piosenkami oraz podkładem muzycznym dla szkół i przedszkoli w całej Polsce, do bezpłatnego wykorzystania.

Na potrzeby projektu uruchomiona została strona internetowa pod domeną: http://historiadladzieci.pl, z której każdy może bezpłatnie pobrać wszystkie nagrania, teksty i piosenki.

Projekt dofinansowany został z środków Muzeum Historii Polski w ramach programu „Patriotyzm Jutra 2014”.

Źródło: Historiadladzieci.pl

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Kasia napisał/a komentarz do Rady nietrafione i rady pożyteczne
Dyrektora, a zwłaszcza dyrektorkę, cechuje żądza władzy. Arogancja ze strony dyrektorki w moim liceu...
Jacek Ścibor napisał/a komentarz do Brak chętnych do nauczania w szkołach
Moim zdaniem i Maciej Sysło i Robert Raczyński mają rację - obie wypowiedzi trafiają w sedno problem...
Gość napisał/a komentarz do Na zastępstwach
W punkt.
Ppp napisał/a komentarz do Czas na szkołę doceniania
Pytanie podstawowe: PO CO oceniać? Większość ocen, z jakimi się w życiu spotkałem, nie miało żadnego...
Robert Raczyński napisał/a komentarz do Brak chętnych do nauczania w szkołach
W żaden sposób nie negowałem potrzeby, czy wręcz obowiązku kształcenia nauczycieli. Niestety, kontyn...
Generalnie i co do zasady ok. 30% ocen jest PRZYPADKOWYCH - częściowo Pani opisała, dlaczego. Jeśli ...
Maciej Sysło napisał/a komentarz do Brak chętnych do nauczania w szkołach
W odpowiedzi na sarkastyczny ton wypowiedzi Pana Roberta mam jednak propozycję. Jednym z obowiązków ...
Robert Raczyński napisał/a komentarz do Brak chętnych do nauczania w szkołach
Jeśli pominąć ideologiczne ozdobniki, problem z brakiem nauczycieli wynika z faktu, że wiedza przest...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie