Interaktywne koło fortuny

fot. domena publiczna - Pixabay.com

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Pamiętacie kultowy teleturniej „Koło Fortuny” nadawany w latach 90-tych w telewizji polskiej? Ja pamiętam ten rytuał zasiadania z rodziną przed odbiornikiem telewizora w oczekiwaniu na pana Wojciecha i panią Magdę. Pamiętam również kręcące się koło fortuny i oczekiwanie w napięciu na pojawiającą się kwotę.

Teraz zapraszam Was do wylosowania sobie emocji na dziś ? - podzielcie się w komentarzu co wylosowaliście.

A jakby takie koło fortuny pojawiło się na lekcji i to w interaktywnej postaci? Już od jakiegoś czasu interaktywne koło fortuny na dobre zadomowiło się na moich lekcjach języka niemieckiego. Taka prosta aktywność, a totalnie zmienia atmosferę w klasie. Działa motywująco i rozluźniająco, wprowadzając jednocześnie element zabawy. Z nudą możemy się pożegnać.

Do tej pory wykorzystywałam aplikację znajdującą się na serwisie ClassTools, która docelowo służy do losowania imion. Pomyślałam więc, że skoro można losować imiona, czy też numerki, to różne słownictwo także. I tak powstają różne wersje koła fortuny dotyczące tłumaczenia z języka niemieckiego na polskiego, dotyczące odmiany wylosowanego czasownika, układania pytań lub przeczeń do wylosowanych zdań i wiele wiele innych. Koło fortuny bez wątpienia można zastosować na każdej lekcji – wystarczy mieć komputer z dostępem do internetu oraz rzutnik. Dzisiaj natrafiłam na nową stronkę z interaktywnym kołem fortuny, która z pewnością będzie kolejnym urozmaiceniem lekcji.

Koło fortuny Random Name Picker:

  • Wchodzimy na tę stronę;
  • Wybieramy Edit;
  • W pojawiającym się oknie wpisujemy swoje elementy usuwając te istniejące;
  • Zatwierdzamy klikając Submit;
  • Losujemy klikając w środkowy punkt koła fortuny. Pojawiający się element można usunąć lub pozostawić;
  • W celu pobrania linku lub kodu embed wybieramy opcję Share/Embed, następnie URL Link/ Embed Code i kopiujemy interesującą nas zawartość.

Koło fortuny Wheel Decide:

  • Wchodzimy na stronę;
  • Wybieramy opcję Modify Wheel;
  • W pojawiającym się oknie dialogowym wpisujemy własne elementy, tytuł, możemy wejść w opcje zaawansowane Advanced Options i zaznaczyć usuwanie wylosowanego elementu, wybrać paletę kolorów, określić czas kręcenia;
  • Zatwierdzamy wybierając opcję Apply Wheel Changes;
  • Losujemy klikając w środkowy punkt koła fortuny. Pojawiający się element można usunąć, jeśli zaznaczyliśmy taką opcję w ustawieniach zaawansowanych.
    W celu pobrania kodu embed wybieramy opcję Embed Wheel.

No to kręcimy!

 

Notka o autorce: Marta Florkiewicz-Borkowska jest nauczycielką języka niemieckiego i zajęć praktycznych w Publicznym Gimnazjum nr 3 w Pielgrzymowicach. Trenerka edukacyjna, ekspertka CEO, edukator w zakresie nowoczesnych rozwiązań w edukacji, prelegentka na wielu konferencjach edukacyjnych, autorka licznych artykułów dotyczących wykorzystywania nowoczesnych technologii w nauczaniu, studentka arteterapii, należy do społeczności nauczycieli SuperBelfrzy RP. Prowadzi własny blog DeutschFun. Niniejszy artykuł ukazał się w Blogu SuperBelfrów i został zmodyfikowany przez Marcina Polaka; licencja CC-BY-SA.

 

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Kasia napisał/a komentarz do Rady nietrafione i rady pożyteczne
Dyrektora, a zwłaszcza dyrektorkę, cechuje żądza władzy. Arogancja ze strony dyrektorki w moim liceu...
Jacek Ścibor napisał/a komentarz do Brak chętnych do nauczania w szkołach
Moim zdaniem i Maciej Sysło i Robert Raczyński mają rację - obie wypowiedzi trafiają w sedno problem...
Gość napisał/a komentarz do Na zastępstwach
W punkt.
Ppp napisał/a komentarz do Czas na szkołę doceniania
Pytanie podstawowe: PO CO oceniać? Większość ocen, z jakimi się w życiu spotkałem, nie miało żadnego...
Robert Raczyński napisał/a komentarz do Brak chętnych do nauczania w szkołach
W żaden sposób nie negowałem potrzeby, czy wręcz obowiązku kształcenia nauczycieli. Niestety, kontyn...
Generalnie i co do zasady ok. 30% ocen jest PRZYPADKOWYCH - częściowo Pani opisała, dlaczego. Jeśli ...
Maciej Sysło napisał/a komentarz do Brak chętnych do nauczania w szkołach
W odpowiedzi na sarkastyczny ton wypowiedzi Pana Roberta mam jednak propozycję. Jednym z obowiązków ...
Robert Raczyński napisał/a komentarz do Brak chętnych do nauczania w szkołach
Jeśli pominąć ideologiczne ozdobniki, problem z brakiem nauczycieli wynika z faktu, że wiedza przest...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie