Muzyka należy do takich zajęć w szkole, które mogą dać uczniom bardzo dużo radości, pozytywnej energii i satysfakcję z indywidualnych i wspólnych wystąpień. Ale tylko wówczas, gdy są to zajęcia praktyczne - nie mówimy tu o wynaturzeniach, jakie mają miejsce na muzyce w wielu szkołach, czyli zagracania głowy zbędnymi faktami i terminami z historii muzyki zamiast grania.
W szkole podstawowej, od klasy pierwszej, potrzebujemy muzykowania. I możemy dać to uczniom wszędzie i niemal na dowolnych instrumentach. Grać można niemal na wszystkim, nawet na długopisach, co udowadniał Piotr Kaja niedawno na INSPIR@CJACH WCZESNOSZKOLNYCH (zob. Muzykujmy, a nie uczmy teorii muzyki).
Żyjemy w takich czasach, że nauczanie szkolne łatwo można wesprzeć najróżniejszymi technologiami, które dostępne są także za darmo (jeśli chodzi np. o oprogramowanie do muzyki). W Internecie znajdziemy bardzo dużo pomocy dydaktycznych, dzięki którym muzykę możemy uczynić naprawdę zajęciami praktycznymi i angażującymi uczniów. O tym, jak można śpiewać, grać, tańczyć i dobrze bawić się opowiadała podczas INSPIR@CJI WCZESNOSZKOLNYCH 2017 Aleksandra Schoen-Kamińska z Zespołu Szkół nr 3 w Pile, członkini grupy Superbelfrzy RP. Zobaczmy, jak można muzykować z radością.
***
Organizatorami zorganizowanej w dniach 11-12 lutego br. konferencji INSPIR@CJE WCZESNOSZKOLNE 2017 były: firma Think Global, Fundacja Rozwoju Społeczeństwa Wiedzy THINK! oraz Edunews.pl.
Partnerem merytorycznym była społeczność nauczycieli grupy Superbelfrzy RP i Superbelfrzy Mini.
Partnerami konferencji byli: Fundacja Orange, Squla, DrOmnibus, EduSense oraz Warszawskie Centrum Innowacji Edukacyjno-Społecznych i Szkoleń.
Partnerem globalnym konferencji była Kulczyk Foundation.
Media partnerskie to Głos Nauczycielski i kwartalnik Wokół Szkoły.
(Notka o autorze: Marcin Polak jest twórcą i redaktorem naczelnym Edunews.pl, zajmuje się edukacją i komunikacją społeczną, realizując projekty społeczne i komercyjne o zasięgu ogólnopolskim i międzynarodowym. Jest również członkiem grupy Superbelfrzy RP).