Drama jako metoda pracy z uczniami jest jeszcze stosunkowo rzadko wykorzystywana na zajęciach w szkole podstawowej. A przecież daje ona możliwość głębokiego rozwoju osobowości uczniów, w szczególności rozwijania ich wyobraźni i wrażliwości. Można ją z powodzeniem wprowadzać już na etapie edukacji wczesnoszkolnej.
Drama pozwala doskonalić umiejętność współpracy z innymi ludźmi. Rozwija samodzielność myślenia i działania, wyzwala emocje, które w „normalnej” szkolnej sytuacji pozostają ukryte. Uczy otwartości, doskonali elokwencję, wykorzystuje naturalną skłonność (młodego) człowieka do naśladowania i zabawy. Same plusy – dlaczego zatem nie spróbujemy tej metody na szerszą skalę w szkole.
Podstawą dramy jest fikcyjna, wyobrażeniowa sytuacja, która powstaje, gdy kilka osób we wspólnej przestrzeni przedstawia coś, co nie jest w danym czasie obecne, używając jako środków wyrazu swoich ciał i głosów. – Krystyna Pankowska
O tym, jak możemy wykorzystać dramę w szkole podstawowej, opowiadała podczas INSPIR@CJI WCZESNOSZKOLNYCH 2017 Dorota Dankowska ze Szkoły Podstawowej nr 5 w Słupsku, członkini społeczności Superbelfrzy RP/ Mini. Polecamy to wystąpienie:
***
Organizatorami zorganizowanej w dniach 11-12 lutego br. konferencji INSPIR@CJE WCZESNOSZKOLNE 2017 były: firma Think Global, Fundacja Rozwoju Społeczeństwa Wiedzy THINK! oraz Edunews.pl.
Partnerem merytorycznym była społeczność nauczycieli grupy Superbelfrzy RP i Superbelfrzy Mini.
Partnerami konferencji byli: Fundacja Orange, Squla, DrOmnibus, EduSense oraz Warszawskie Centrum Innowacji Edukacyjno-Społecznych i Szkoleń.
Partnerem globalnym konferencji była Kulczyk Foundation.
Media partnerskie to Głos Nauczycielski i kwartalnik Wokół Szkoły.
(Notka o autorze: Marcin Polak jest twórcą i redaktorem naczelnym Edunews.pl, zajmuje się edukacją i komunikacją społeczną, realizując projekty społeczne i komercyjne o zasięgu ogólnopolskim i międzynarodowym. Jest również członkiem grupy Superbelfrzy RP).