Świąteczne spinnery

fot. Specjalni.pl

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Jak skutecznie i z przyjemnością utrwalać słownictwo związane z symbolami Bożego Narodzenia? Spinnery to ulubiony gadżet wielu uczniów, dlatego tak często wykorzystujemy go w swojej pracy. Jak zagrać?

Przygotowałyśmy specjalną kartę pracy, na której zamieściłyśmy popularne symbole Bożego Narodzenia.

Uczniowie kręcą spinnerem, po jego zatrzymaniu trzy ramiona wskazują obrazki, które uczeń musi poprawnie wypowiedzieć. Możemy także zaznaczyć tylko jedno ramię wtedy uczeń będzie losował tylko po jednym symbolu. Dodatkowo prosimy ucznia o odmianę rzeczowników przez przypadki, albo wskazanie słowa w liczbie mnogiej. Językowcy mogą prosić o wskazanie wylosowanego symbolu w danym języku, przy okazji utrwalając słownictwo. Taka plansza to doskonała pomoc dydaktyczna podczas zajęć logopedycznych lub rewalidacyjnych, podczas których korygujemy wady wymowy.

Innym zastosowaniem świątecznego spinnera może być doskonalenie umiejętności dodawania odejmowania, mnożenia i dzielenia liczb. Jak wykorzystać w tym celu plansze?

Dobieramy uczniów w pary. Każdy z nich wybiera kolor pisaka, którym będzie zaznaczał pola w kratownicy z działaniami. Uczniowie losują symbol świąteczny, a następnie odnajdują go na planszy z działaniami matematycznymi. Wskazują symbol, wypowiadają jego nazwę i wskazują właściwy wynik działania. Dobra odpowiedź pozwala na zaznaczanie krzyżykiem pola. Wygrywa ta osoba, która zaznaczy swoim kolorem najwięcej pól. Udostępniamy spinnery z działaniami w zakresie 20, z działaniami w zakresie 50 i spinner z pustymi polami na samodzielne wpisanie działań.

W puste miejsce możemy także wpisać wzory matematyczne, daty historyczne, czy np. części mowy lub części zdania ćwicząc z uczniami gramatykę.

Spinnery - karty pracy pobierzesz tutaj.

 

Notka o autorkach: Zyta Czechowska jest nauczycielką w Zespole Szkół Specjalnych w Kowanówku. Członkini grupy SuperbelfrzyMini i SuperbelfrzyRP. Razem z Jolantą Majkowską autorka bloga specjalni.pl. Entuzjastka nowoczesnych technologii i kreatywnych pomocy dydaktycznych. Wdraża elementy programowania w szkolnictwie specjalnym. Niniejszy artykuł ukazał się w blogu Superbelfrów. Licencja CC-BY-SA.

 

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Te "restrykcyjne zasady" w badanych szkołach polegały na tym, że uczniowie mieli "zakaz korzystania ...
Myślę, że to powinno być "na żądanie ucznia". Wyobraźmy sobie, że przedmiot X mnie nie interesuje, a...
Kazimierz napisał/a komentarz do Klauzula informacyjna - dane osobowe
Bardzo interesujące i pożyteczne artykuły
Taką ofertą dla nauczycieli, jakiej gwałtownie potrzebujemy, z całą pewnością nie jest pomysł aby do...
Ten pomysł jest wyśmienity i zasługuje na szerokie wdrożenie! Po 14 latach od pierwszego chyba wyraż...
Grażyna Uhman napisał/a komentarz do Refleksja nad wprowadzaniem technologii do nauczania
To jest strzał w dziesiątkę! Staram się sledzić nowosci technologiczne w edukacji, skończyłam kurs ...
Wynik jest oczywisty. Jeśli ktoś mało korzysta - nic nie zmieni kilkugodzinna przerwa. Jeśli ktoś du...
Danuta Sterna napisał/a komentarz do Nauczanie z technologią w tle
Właśnie o tym piszę, nie możemy się odwrócić od technologii, ale potrzeba bardzo dużego rozsądku i r...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie