Czy przeczytaliście już lekturę?

fot. Fotolia.com

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Gdy zadamy uczniom lekturę do przeczytania, a na czytanie nie ma zbyt wiele czasu lub w bibliotece brak egzemplarzy, to mamy problem...

Spotkanie z lekturą zostały zaplanowane na początek kolejnego tygodnia, a nasi uczniowie (niektórzy) nie zdobyli jeszcze książki. Wtedy mamy dwie możliwości, albo przekładamy zaplanowane spotkanie na później (co nie zawsze jest nam na rękę), albo "podkręcamy" nieco tempo. Uruchamiamy wypożyczanie koleżeńskie, pożyczamy uczniom swój egzemplarz (tylko na trzy wieczory!) i monitorujemy przebieg czytania w następujący sposób:

  • Drukujemy obraz okładki książki w kolorze w formacie A4. Dzielimy go na tyle elementów, ile uczniów liczy klasa.
  • Przygotowujemy też kratownicę (dopasowaną) z numerami uczniów z dziennika.

Każdy uczeń, który przeczytał lekturę, może przykleić swój puzzel na kratownicę. Na kilka dni przed zaplanowanym terminem zajęć wygląda to tak:

Aby w końcu, w dzień spotkania z lekturą wyglądało tak...

Prosty sposób, z elementem zabawy bardzo ucieszył moich uczniów. Gorąco polecam.

 

Notka o autorce: Beata Skrzypiec jest nauczycielką edukacji wczesnoszkolnej w ZSP w Piasku. Należy do grupy Superbelfrzy RP oraz Superbelfrzy MINI. E-twinnerka. Ekspert do spraw awansu zawodowego. Chętnie pracuje metodą projektu. Niniejszy wpis ukazał się w blogu ZamiastKserówki.

 

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Danuta Sterna napisał/a komentarz do Nauczanie z technologią w tle
Właśnie o tym piszę, nie możemy się odwrócić od technologii, ale potrzeba bardzo dużego rozsądku i r...
Marcin Polak napisał/a komentarz do Nauczanie z technologią w tle
Dużo problemów wynika z tego, że szkoły często kupują bez długofalowego planu, byle co - to, co im w...
Gość napisał/a komentarz do Uczenie się metodą uczniowskiego eksperymentu
bardzo fachowo i przystępnie wyłożony temat, brawo!
Ppp napisał/a komentarz do Pomysł na lekcję wychowawczą
Pomysł ciekawy, ale proponuję teraz obliczyć PRAWDOPODOBIEŃSTWO trwałego wcielenia w życiu tego, co ...
Maciej M Sysło napisał/a komentarz do Czy projekt to dobra forma uczenia się?
Poniższy fragment pochodzi z mojej pracy "Przyszłość Laboratorium", która ukazała się w czasopiśmie ...
Ppp napisał/a komentarz do Kilka wskazówek, jak się uczyć
Najpierw należało przypomnieć i scharakteryzować style nauki - wzrokowcy, słuchowcy, kinestetycy. Po...
Lech Mankiewicz napisał/a komentarz do Kilka wskazówek, jak się uczyć
Bardzo ważna uwaga, choć mam wrażenie, że analiza nie jest do końca kompletna. Dlaczego? Taka techni...
To Stowarzyszenie Umarłych Statutów podaje nieprawdę. Art. 99 ustawy Prawo oświatowe umożliwia wprow...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie