Czy przeczytaliście już lekturę?

fot. Fotolia.com

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Gdy zadamy uczniom lekturę do przeczytania, a na czytanie nie ma zbyt wiele czasu lub w bibliotece brak egzemplarzy, to mamy problem...

Spotkanie z lekturą zostały zaplanowane na początek kolejnego tygodnia, a nasi uczniowie (niektórzy) nie zdobyli jeszcze książki. Wtedy mamy dwie możliwości, albo przekładamy zaplanowane spotkanie na później (co nie zawsze jest nam na rękę), albo "podkręcamy" nieco tempo. Uruchamiamy wypożyczanie koleżeńskie, pożyczamy uczniom swój egzemplarz (tylko na trzy wieczory!) i monitorujemy przebieg czytania w następujący sposób:

  • Drukujemy obraz okładki książki w kolorze w formacie A4. Dzielimy go na tyle elementów, ile uczniów liczy klasa.
  • Przygotowujemy też kratownicę (dopasowaną) z numerami uczniów z dziennika.

Każdy uczeń, który przeczytał lekturę, może przykleić swój puzzel na kratownicę. Na kilka dni przed zaplanowanym terminem zajęć wygląda to tak:

Aby w końcu, w dzień spotkania z lekturą wyglądało tak...

Prosty sposób, z elementem zabawy bardzo ucieszył moich uczniów. Gorąco polecam.

 

Notka o autorce: Beata Skrzypiec jest nauczycielką edukacji wczesnoszkolnej w ZSP w Piasku. Należy do grupy Superbelfrzy RP oraz Superbelfrzy MINI. E-twinnerka. Ekspert do spraw awansu zawodowego. Chętnie pracuje metodą projektu. Niniejszy wpis ukazał się w blogu ZamiastKserówki.

 

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Kasia napisał/a komentarz do Rady nietrafione i rady pożyteczne
Dyrektora, a zwłaszcza dyrektorkę, cechuje żądza władzy. Arogancja ze strony dyrektorki w moim liceu...
Jacek Ścibor napisał/a komentarz do Brak chętnych do nauczania w szkołach
Moim zdaniem i Maciej Sysło i Robert Raczyński mają rację - obie wypowiedzi trafiają w sedno problem...
Gość napisał/a komentarz do Na zastępstwach
W punkt.
Ppp napisał/a komentarz do Czas na szkołę doceniania
Pytanie podstawowe: PO CO oceniać? Większość ocen, z jakimi się w życiu spotkałem, nie miało żadnego...
Robert Raczyński napisał/a komentarz do Brak chętnych do nauczania w szkołach
W żaden sposób nie negowałem potrzeby, czy wręcz obowiązku kształcenia nauczycieli. Niestety, kontyn...
Generalnie i co do zasady ok. 30% ocen jest PRZYPADKOWYCH - częściowo Pani opisała, dlaczego. Jeśli ...
Maciej Sysło napisał/a komentarz do Brak chętnych do nauczania w szkołach
W odpowiedzi na sarkastyczny ton wypowiedzi Pana Roberta mam jednak propozycję. Jednym z obowiązków ...
Robert Raczyński napisał/a komentarz do Brak chętnych do nauczania w szkołach
Jeśli pominąć ideologiczne ozdobniki, problem z brakiem nauczycieli wynika z faktu, że wiedza przest...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie