Czy przeczytaliście już lekturę?

fot. Fotolia.com

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Gdy zadamy uczniom lekturę do przeczytania, a na czytanie nie ma zbyt wiele czasu lub w bibliotece brak egzemplarzy, to mamy problem...

Spotkanie z lekturą zostały zaplanowane na początek kolejnego tygodnia, a nasi uczniowie (niektórzy) nie zdobyli jeszcze książki. Wtedy mamy dwie możliwości, albo przekładamy zaplanowane spotkanie na później (co nie zawsze jest nam na rękę), albo "podkręcamy" nieco tempo. Uruchamiamy wypożyczanie koleżeńskie, pożyczamy uczniom swój egzemplarz (tylko na trzy wieczory!) i monitorujemy przebieg czytania w następujący sposób:

  • Drukujemy obraz okładki książki w kolorze w formacie A4. Dzielimy go na tyle elementów, ile uczniów liczy klasa.
  • Przygotowujemy też kratownicę (dopasowaną) z numerami uczniów z dziennika.

Każdy uczeń, który przeczytał lekturę, może przykleić swój puzzel na kratownicę. Na kilka dni przed zaplanowanym terminem zajęć wygląda to tak:

Aby w końcu, w dzień spotkania z lekturą wyglądało tak...

Prosty sposób, z elementem zabawy bardzo ucieszył moich uczniów. Gorąco polecam.

 

Notka o autorce: Beata Skrzypiec jest nauczycielką edukacji wczesnoszkolnej w ZSP w Piasku. Należy do grupy Superbelfrzy RP oraz Superbelfrzy MINI. E-twinnerka. Ekspert do spraw awansu zawodowego. Chętnie pracuje metodą projektu. Niniejszy wpis ukazał się w blogu ZamiastKserówki.

 

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Stanisław Zbigniew Czachorowski napisał/a komentarz do Dawanie uczniom sensownych wyborów
Poczucie sprawstwa jest ważne. Gdy daję studentom możliwość wyboru czasem są zaskoczeni. Pozytywnie....
Stanisław Zbigniew Czachorowski napisał/a komentarz do Pomysły na efektywne i wartościowe kończenie nauki w roku szkolnym
Przydatne pomysły, niektóre stosuję, inne dopiero wypróbuję. Na studentach. Mam na myśli wszystkie t...
Ppp napisał/a komentarz do Dawanie uczniom sensownych wyborów
Dobre chęci, jak widzę, są - problem w tym, że o wszystkim WAŻNYM decyduje MEN, o mniej ważnych dyre...
Jan Soliwoda napisał/a komentarz do Po wyborach. Co dalej z polską edukacją?
2,5 milionowa Warszawa (podobnie Kraków i inne duże metropolie) miała ponad 80-procentową frekwencję...
Sorry, ale wszystko to można sobie w... teczkę włożyć jeśli w grę wchodzi "poprawianie" ocen, a one ...
Ppp napisał/a komentarz do Napiszcie mi to pięknie!
Pisanie na klawiaturze mniej męczy ręce, oraz ułatwia pisanie dłuższych tekstów. Umożliwia tez lep...
Tomasz napisał/a komentarz do Pewna wizja edukacji w przyszłości
W dobie cyfryzacji, gdzie szkoły inwestują w najnowszy sprzęt, problemem pozostaje niedoinwestowanie...
Tomasz napisał/a komentarz do Cztery scenariusze rozwoju szkolnictwa (OECD)
W erze, gdy uczniowie mają zgłębiać tajniki sztucznej inteligencji w nowoczesnych, „darmowych” labor...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie