Hipnologopedia. Jak wykorzystać podświadomość do skutecznej komunikacji?

fot. Edunews.pl

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Hipnologopedia łączy techniki hipnoterapii z logopedią w celu poprawy terapii komunikacji werbalnej dzieci i dorosłych, wspiera terapię logopedyczną, indywidualne potrzeby i oczekiwania pacjenta. Jak możemy stosować ją w praktyce edukacyjnej?

Hipnoza jest stanem zmienionego stanu świadomości, w którym osoba znajduje się w stanie relaksu i skupienia uwagi. Osoba hipnotyzowana jest świadoma swojego zachowania, ale jednocześnie jest bardziej skłonna do sugestii.

W czasie terapii logopedycznej, świadomie oddziałując na podświadomość wykorzystuje się różne techniki hipnotyczne takie jak indukcja, sugestia, metafory czy wizualizacje, aby wprowadzić pacjenta w stan relaksu i przygotować na zmiany. Hipnoza sama nie działa, działają dobrze zaplanowane procesy w stanie relaksu i podwyższonej sugestywności. Dzięki temu możliwe jest dotarcie do mocno zakorzenionych blokad, które utrudniają rozwój umiejętności językowych.

Podczas terapii logopedycznej z pomocą hipnozy, terapeuta wykorzystuje pozytywne sugestie do ułatwienia procesu uczenia się oraz zmian dotychczasowych ograniczeń i schematów językowych. Dzięki temu możliwe jest zwiększenie poprawy dykcji, eliminacja trudności w wymowie oraz pewność pewności siebie w komunikacji.

Hipnoza nie jest jednak panaceum na wszystkie dolegliwości. Niektóre osoby mają większą podatność hipnotyczną, inne mniejszą, a skuteczność terapii hipnotycznej zależy od wielu czynników, w tym umiejętności hipnoterapeuty czy też rodzaj zaburzenia.

Warto wiedzieć, że hipnologopedia to dziedzina wymagająca kształcenia i doświadczenia w zakresie hipnoterapii oraz logopedii. Nowe perspektywy i możliwości skutecznej komunikacji otwierają nowe perspektywy i możliwości. Zapraszam na moje wystąpienie na INSPIR@CJACH WCZESNOSZKOLNYCH 2023:

***

Organizatorami zorganizowanej w dniach 15-16 kwietnia 2023 w Warszawie konferencji INSPIR@CJE WCZESNOSZKOLNE 2023 byli: Edunews.pl, Fundacja Rozwoju Społeczeństwa Wiedzy THINK! oraz Think Global sp. z o.o.

Partnerem merytorycznym była społeczność nauczycieli: Superbelfrzy RP.

Partnerem strategicznym konferencji był: Microsoft Polska.

Partnerami konferencji byli: Amazon STEM Kindloteka, Fundacja Szkoła z Klasą & Program Asy Internetu), Learnetic, MAC Edukacja oraz Warszawskie Centrum Innowacji Edukacyjno-Społecznych i Szkoleń.

 

Notka o autorce: Anna Grzegory jest logopedką, terapeutką dysleksji, certyfikowaną hipnoterapeutką. Właścicielka Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej Logofigle w Łodzi. Nauczycielka dyplomowana z wieloletnim doświadczeniem w pracy w szkołach integracyjnych. Należy do grupy nauczycieli współpracujących w grupie Superbelfrzy Mini. 

 

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Gość napisał/a komentarz do Oceniajmy rzadziej!
Przeczytałam z dużym zainteresowaniem. Dziękuję za ten artykuł.
Ppp napisał/a komentarz do Oceniajmy rzadziej!
Terada i Merill mają CAŁKOWITĄ rację. Jak ktoś chce i może - nauczy się i bez oceniania. Jeśli ktoś ...
Marcin Zaród napisał/a komentarz do Szkolna klasa - dobre miejsce do współpracy
Mój syn będąc w liceum w klasie mat-info-fiz prosił z kolegami o ustawienie takich tablic na korytar...
Marcin Polak napisał/a komentarz do Szkolna klasa - dobre miejsce do współpracy
Świetny przykład, że każdą przestrzeń klasy da się łatwo zreorganizować, aby pobudzić aktywne uczeni...
Robert Raczyński napisał/a komentarz do Informacja zwrotna dla przyszłości
O informacji zwrotnej można długo... Przedstawione tu wskazówki są cenne. Niestety, problem w tym, ż...
Andrzej napisał/a komentarz do Informacja zwrotna dla przyszłości
Bardzo proszę o przykład idealnie napisanej informacji zwrotnej.
Ppp napisał/a komentarz do Informacja zwrotna dla przyszłości
Jeśli jestem w czymś dobry - wiem o tym, dodatkowy komentarz nie jest potrzebny.Jeśli jestem w czymś...
Piotr napisał/a komentarz do Déjà vu
Codziennie z ulgą odkrywam, że jestem emerytowanym nauczycielem

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie