Pomyśl, zbuduj, zakręć - klocki Korbo jako narzędzia edukacyjne

fot. Edunews.pl

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Świat zmienia się w zawrotnym tempie, a gwałtowny rozwój technologii sprawia, że rzeczywistość, w jakiej będą musiały odnaleźć się dzieci, będzie zupełnie inna od tej, w której my sami wkroczyliśmy w dorosłość.

Uczenie się to doświadczenie. Wszystko inne to tylko informacja – A. Einstein.

Klocki Korbo są alternatywą dla tradycyjnego modelu nauczania i uniwersalnym narzędziem dydaktycznym, które ostatnio z dużym sukcesem wkracza do szkolnych klas i rewolucjonizuje edukację na wszystkich poziomach: od przedszkola po szkołę ponadpodstawową. Spotykają się one z dużą sympatią i zaangażowaniem dzieci i młodzieży oraz samych nauczycieli, pozwalają na wyśmienitą zabawę i jednocześnie naukę. Wspierają rozwój przedszkolaków i uczniów w klasach I-III w obszarze fizycznym, emocjonalnym, społecznym i poznawczym. Wzmacniają naukę poprzez doświadczenie i eksperymentowanie. Promują budowanie relacji, rozwijają kreatywność i uczą współpracy, gdyż uczniowie uczą się myślenia krytycznego, wyrażania opinii i kontroli emocji, wspierania partnerów, indywidualnej odpowiedzialności. Umożliwiają budowanie modeli i struktur, pomagają naocznie zrozumieć ich zależności przestrzenne. Stymulują kreatywne myślenie, pozwalają na analizę i wyciąganie własnych wniosków, oferując jednocześnie bogate doświadczenie sensoryczne oraz ruch. Dzięki temu uczniowie lepiej zapamiętują zagadnienia edukacyjne, co przekłada się na skuteczniejszą naukę poprzez działanie.

Dodatkowo wnoszą do edukacji powiew świeżości i wyzwalają twórcze podejście do zaproponowanego tematu, jak i 10 minutowych ćwiczeń tematycznych. Mogą być pomocne w różnicowaniu procesu edukacyjnego oraz terapii pedagogicznej. Dają szansę na rozbudzanie dziecięcej ciekawości, samodzielności, racjonalizatorstwa a także poczucie sprawstwa i sukcesu. Idealnie wpisują się w metodologię STEAM, czyli całkowite odwrócenie tradycyjnego podejścia do nauczania. Dzięki metodzie STEAM i klockom Korbo dziecko przestaje być biernym odbiorcą wiedzy podawanej przez nauczyciela. Staje się naukowcem, konstruktorem, odkrywcą i inżynierem, poznaje tajemnice otaczającego ich świata i przygotowuje się do bycia wynalazcą. Nauczyciel staje się mentorem i trenerem ucznia, który wspiera i podpowiada, zachęca do dalszego badania danego zagadnienia. Dzięki temu przedmioty ścisłe, takie jak matematyka, fizyka czy chemia stają się dla dzieci ciekawe i angażujące.

Zachęcamy do obejrzenia naszego wystąpienia na INSPIR@CJACH WCZESNOSZKOLNYCH 2024, podczas którego zaprezentowałyśmy możliwe i wszechstronne wykorzystanie klocków w edukacji wczesnoszkolnej:

***

Organizatorami zorganizowanej w dniach 23-24 marca 2024 w Warszawie konferencji INSPIR@CJE WCZESNOSZKOLNE 2024 byli: Edunews.pl, Fundacja Rozwoju Społeczeństwa Wiedzy THINK! oraz Think Global sp. z o.o.

Partnerem merytorycznym była społeczność nauczycieli: Superbelfrzy RP / Superbelfrzy Mini.

Partnerem głównym konferencji była firma Samsung Polska.

Partnerami konferencji byli: Eduko, Fundacja Medicover & FitSchool, Fundacja Szkoła z Klasą & Asy Internetu, Learnetic, Moje Bambino, Nowa Era, Stowarzyszenie Cyfrowy Dialog oraz Warszawskie Centrum Innowacji Edukacyjno-Społecznych i Szkoleń.

Współpraca: Centrum Kultury Filmowej im. Andrzeja Wajdy, FAST Heroes, IT Edu.

Więcej informacji o konferencjach w zakładce Wydarzenia na edunews.pl.

 

Notka o autorkach: Barbara Ochmańska jest nauczycielką edukacji wczesnoszkolnej w Szkole Podstawowej nr 1 w Wyszkowie. Wieloletni doradca metodyczny, nauczyciel konsultant w MSCDN Wydział Ostrołęka, autorka i współautorka licznych publikacji dla dzieci i nauczycieli. Aleksandra Schoen-Kamińska jest nauczycielką edukacji wczesnoszkolnej w Szkole Podstawowej nr 6 w Pile. Wielkopolski Nauczyciel Roku 2017, współautorka scenariuszy i trener ścieżki muzycznej CyfrowieDJe w programie #Superkoderzy. Prowadzi stronę Klikankowo, z interaktywnymi pomocami dla klas młodszych. Szkoli nauczycieli z zakresu wykorzystywania nowoczesnych technologii i tworzenia własnych, interaktywnych zasobów. W latach 2018, 2019, 2020 i 2021 na liście STU SPRUC (lista osób, które w wyróżniający sposób przyczyniły się do podnoszenia umiejętności cyfrowych w Polsce). Obie należą do społeczności Superbelfrzy RP oraz aktywnie działają w grupie FB SuperbelfrzyMini.

 

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Ppp napisał/a komentarz do Nauka języka obcego w polskich szkołach
Czyli nic się nie zmieniło, odkąd przestałem chodzić do szkoły - ta nadal uczy gramatyki i słówek, o...
Ppp napisał/a komentarz do Odciążenie uczniów od myślenia?
Wystarczy nie oduczać myślenia i zadawania pytań - to jednak zadanie dla podstawówek. Jeśli uczeń zg...
Stanisław Zbigniew Czachorowski napisał/a komentarz do Dawanie uczniom sensownych wyborów
Poczucie sprawstwa jest ważne. Gdy daję studentom możliwość wyboru czasem są zaskoczeni. Pozytywnie....
Stanisław Zbigniew Czachorowski napisał/a komentarz do Pomysły na efektywne i wartościowe kończenie nauki w roku szkolnym
Przydatne pomysły, niektóre stosuję, inne dopiero wypróbuję. Na studentach. Mam na myśli wszystkie t...
Ppp napisał/a komentarz do Dawanie uczniom sensownych wyborów
Dobre chęci, jak widzę, są - problem w tym, że o wszystkim WAŻNYM decyduje MEN, o mniej ważnych dyre...
Jan Soliwoda napisał/a komentarz do Po wyborach. Co dalej z polską edukacją?
2,5 milionowa Warszawa (podobnie Kraków i inne duże metropolie) miała ponad 80-procentową frekwencję...
Sorry, ale wszystko to można sobie w... teczkę włożyć jeśli w grę wchodzi "poprawianie" ocen, a one ...
Ppp napisał/a komentarz do Napiszcie mi to pięknie!
Pisanie na klawiaturze mniej męczy ręce, oraz ułatwia pisanie dłuższych tekstów. Umożliwia tez lep...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie