Pomyśl, zbuduj, zakręć - klocki Korbo jako narzędzia edukacyjne

fot. Edunews.pl

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Świat zmienia się w zawrotnym tempie, a gwałtowny rozwój technologii sprawia, że rzeczywistość, w jakiej będą musiały odnaleźć się dzieci, będzie zupełnie inna od tej, w której my sami wkroczyliśmy w dorosłość.

Uczenie się to doświadczenie. Wszystko inne to tylko informacja – A. Einstein.

Klocki Korbo są alternatywą dla tradycyjnego modelu nauczania i uniwersalnym narzędziem dydaktycznym, które ostatnio z dużym sukcesem wkracza do szkolnych klas i rewolucjonizuje edukację na wszystkich poziomach: od przedszkola po szkołę ponadpodstawową. Spotykają się one z dużą sympatią i zaangażowaniem dzieci i młodzieży oraz samych nauczycieli, pozwalają na wyśmienitą zabawę i jednocześnie naukę. Wspierają rozwój przedszkolaków i uczniów w klasach I-III w obszarze fizycznym, emocjonalnym, społecznym i poznawczym. Wzmacniają naukę poprzez doświadczenie i eksperymentowanie. Promują budowanie relacji, rozwijają kreatywność i uczą współpracy, gdyż uczniowie uczą się myślenia krytycznego, wyrażania opinii i kontroli emocji, wspierania partnerów, indywidualnej odpowiedzialności. Umożliwiają budowanie modeli i struktur, pomagają naocznie zrozumieć ich zależności przestrzenne. Stymulują kreatywne myślenie, pozwalają na analizę i wyciąganie własnych wniosków, oferując jednocześnie bogate doświadczenie sensoryczne oraz ruch. Dzięki temu uczniowie lepiej zapamiętują zagadnienia edukacyjne, co przekłada się na skuteczniejszą naukę poprzez działanie.

Dodatkowo wnoszą do edukacji powiew świeżości i wyzwalają twórcze podejście do zaproponowanego tematu, jak i 10 minutowych ćwiczeń tematycznych. Mogą być pomocne w różnicowaniu procesu edukacyjnego oraz terapii pedagogicznej. Dają szansę na rozbudzanie dziecięcej ciekawości, samodzielności, racjonalizatorstwa a także poczucie sprawstwa i sukcesu. Idealnie wpisują się w metodologię STEAM, czyli całkowite odwrócenie tradycyjnego podejścia do nauczania. Dzięki metodzie STEAM i klockom Korbo dziecko przestaje być biernym odbiorcą wiedzy podawanej przez nauczyciela. Staje się naukowcem, konstruktorem, odkrywcą i inżynierem, poznaje tajemnice otaczającego ich świata i przygotowuje się do bycia wynalazcą. Nauczyciel staje się mentorem i trenerem ucznia, który wspiera i podpowiada, zachęca do dalszego badania danego zagadnienia. Dzięki temu przedmioty ścisłe, takie jak matematyka, fizyka czy chemia stają się dla dzieci ciekawe i angażujące.

Zachęcamy do obejrzenia naszego wystąpienia na INSPIR@CJACH WCZESNOSZKOLNYCH 2024, podczas którego zaprezentowałyśmy możliwe i wszechstronne wykorzystanie klocków w edukacji wczesnoszkolnej:

***

Organizatorami zorganizowanej w dniach 23-24 marca 2024 w Warszawie konferencji INSPIR@CJE WCZESNOSZKOLNE 2024 byli: Edunews.pl, Fundacja Rozwoju Społeczeństwa Wiedzy THINK! oraz Think Global sp. z o.o.

Partnerem merytorycznym była społeczność nauczycieli: Superbelfrzy RP / Superbelfrzy Mini.

Partnerem głównym konferencji była firma Samsung Polska.

Partnerami konferencji byli: Eduko, Fundacja Medicover & FitSchool, Fundacja Szkoła z Klasą & Asy Internetu, Learnetic, Moje Bambino, Nowa Era, Stowarzyszenie Cyfrowy Dialog oraz Warszawskie Centrum Innowacji Edukacyjno-Społecznych i Szkoleń.

Współpraca: Centrum Kultury Filmowej im. Andrzeja Wajdy, FAST Heroes, IT Edu.

Więcej informacji o konferencjach w zakładce Wydarzenia na edunews.pl.

 

Notka o autorkach: Barbara Ochmańska jest nauczycielką edukacji wczesnoszkolnej w Szkole Podstawowej nr 1 w Wyszkowie. Wieloletni doradca metodyczny, nauczyciel konsultant w MSCDN Wydział Ostrołęka, autorka i współautorka licznych publikacji dla dzieci i nauczycieli. Aleksandra Schoen-Kamińska jest nauczycielką edukacji wczesnoszkolnej w Szkole Podstawowej nr 6 w Pile. Wielkopolski Nauczyciel Roku 2017, współautorka scenariuszy i trener ścieżki muzycznej CyfrowieDJe w programie #Superkoderzy. Prowadzi stronę Klikankowo, z interaktywnymi pomocami dla klas młodszych. Szkoli nauczycieli z zakresu wykorzystywania nowoczesnych technologii i tworzenia własnych, interaktywnych zasobów. W latach 2018, 2019, 2020 i 2021 na liście STU SPRUC (lista osób, które w wyróżniający sposób przyczyniły się do podnoszenia umiejętności cyfrowych w Polsce). Obie należą do społeczności Superbelfrzy RP oraz aktywnie działają w grupie FB SuperbelfrzyMini.

 

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Gość napisał/a komentarz do Na zastępstwach
W punkt.
Ppp napisał/a komentarz do Czas na szkołę doceniania
Pytanie podstawowe: PO CO oceniać? Większość ocen, z jakimi się w życiu spotkałem, nie miało żadnego...
Robert Raczyński napisał/a komentarz do Brak chętnych do nauczania w szkołach
W żaden sposób nie negowałem potrzeby, czy wręcz obowiązku kształcenia nauczycieli. Niestety, kontyn...
Generalnie i co do zasady ok. 30% ocen jest PRZYPADKOWYCH - częściowo Pani opisała, dlaczego. Jeśli ...
Maciej Sysło napisał/a komentarz do Brak chętnych do nauczania w szkołach
W odpowiedzi na sarkastyczny ton wypowiedzi Pana Roberta mam jednak propozycję. Jednym z obowiązków ...
Robert Raczyński napisał/a komentarz do Brak chętnych do nauczania w szkołach
Jeśli pominąć ideologiczne ozdobniki, problem z brakiem nauczycieli wynika z faktu, że wiedza przest...
Ci dorośli kiedyś chodzili do szkoły (niektórzy całkiem niedawno) i ktoś porozdawał im matury. Suger...
Sławomir napisał/a komentarz do Urządzimy młodym nowy, wspaniały świat
Ciekawa polemika. Zauważam, być może błędnie, kontrast między podejściem dialektycznym (Pana, Panie ...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie