Edukacyjna r-e-wolucja nadchodzi

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times
projekty edukacyjneEdukacja nie może dziś stać w miejscu. Tradycyjne systemy edukacji, które powstały dla zaspokojenia potrzeb społeczeństw epoki przemysłowej, muszą przestawić się na nowe tory i dopasować do potrzeb społeczeństwa i gospodarki epoki cyfrowej. Kształtowanie się innowacyjnego społeczeństwa XXI wieku zaczyna się w szkole. Ale aby to nastąpiło, szkoły muszą się zmienić.
 
W wielu raportach, poświęconych systemom edukacji i publikowanych na całym świecie, pojawia się opinia, że szkoły i system oświaty nie nadążają dziś za dynamicznymi zmianami w świecie. Część ekspertów zwraca uwagę na niedopasowanie kształcenia do potrzeb rynku pracy (za dużo teorii, za mało praktycznej edukacji), wskazując, że pracodawcy nie potrzebują więcej robotników, lecz osób wszechstronnie wykształconych, zdolnych do adaptacji do ciągle zmieniających się warunków pracy, potrafiących posługiwać się nowoczesnymi narzędziami pracy. Inni zauważają niedostateczne wykorzystanie bogactwa nowych technologii w nauczaniu młodego człowieka, dla którego świat cyfrowych technologii jest naturalnym środowiskiem, w którym on funkcjonuje na co dzień. Wiele osób dostrzega, że system szkolny zmienia się za wolno, co może grozić w perspektywie kilkunastu lat jego rozpadem – zwłaszcza gdy pojawią się systemy kształcenia nieformalnego, konkurujące ze szkołami i oferujące kształcenie lepiej dopasowane do zmieniających się warunków społeczno-gospodarczych. Wyzwania te dotyczą wszystkich systemów edukacji na świecie, także w Polsce.

Szkoła XXI wieku musi budować kompetencje niezbędne do działania we współczesnym społeczeństwie opartym na wiedzy, uczyć kreatywnego wykorzystywania nowych technologii, a jednocześnie myślenia, samodzielności w rozwiązywaniu problemów, podejmowania decyzji. Jak zatem zmienić szkołę informującą w szkołę przekazującą wiedzę? Jak rozpocząć edukacyjną (r)ewolucję?

Wydawnictwo Szkolne PWN, wydawca publikacji edukacyjnych przygotowało cykl konferencji, wspierających przekształcanie polskich szkół i ich adaptację  do zmieniającej się rzeczywistości. Konferencje pod hasłem Edukacyjna r-e-wolucja – nowa dydaktyka i nowe technologie w szkole adresowane do dyrektorów szkół i nauczycieli, przekażą praktyczną wiedzę na temat zastosowania innowacyjnych narzędzi ICT/TIK (Technologie Informacyjno-Komunikacyjne) w zarządzaniu szkołą i w warsztacie pracy nauczyciela.

Organizatorzy konferencji chcą tym samym pogłębić debatę na temat rozwoju systemu oświaty w Polsce, a także mają nadzieję, że konferencje zainspirują rady pedagogiczne do konkretnych działań.

Odbędą się one na przełomie kwietnia i maja 2010 roku w Warszawie, Poznaniu, Katowicach i Lublinie. Z konferencji poznańskiej zaplanowana jest transmisja on-line.

Sesje tematyczne poprowadzą m.in. psycholog Iwona Majewska-Opiełka, trener liderów, założycielka i główna postać Akademii Skutecznego Działania, Witold Kołodziejczyk, trener kadry kierowniczej oświaty i edukator programu Nowa Szkoła.

Nad cyklem spotkań patronat merytoryczny sprawuje miesięcznik Edukacja i Dialog, a patronat honorowy – Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji oraz Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu. Patronatem technologicznym cykl konferencji objęła firma VERX, natomiast portale edunews.pl i interklasa.pl są patronami medialnymi.

Swoim patronatem konferencje objął również Mazowiecki Kurator Oświaty, Wielkopolski Kurator Oświaty, Śląski Kurator Oświaty, ODN w Poznaniu, RODN „WOM” Katowice, Lubelskie Samorządowe Centrum Doskonalenia Nauczycieli. Jako partnerzy swój udział potwierdzili: Microsoft, pwn.pl, SupermemoWorld, TransferLearningSolutions.

Serdecznie zapraszamy do udziału w konferencjach. Więcej informacji na stronie: www.uczyclatwiej.pl  


Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

A potem oburzenie harnasiów i halyn jak ktoś stwierdza że Polacy to debile. Wiecie że za granicą nie...
Anna napisał/a komentarz do Nauczyciele jako problem społeczny
Pani Sylwia ma marne pojęcie o pracy nauczycieli w świetlicy szkolnej...Miałam okazję, przez krótki ...
Sylwia napisał/a komentarz do Nauczyciele jako problem społeczny
Proszę wyjaśnić, w jaki sposób nauczyciel wspomagający przygotowuje się do zajęć. Przecie on po pros...
Taaa, a premier, z wielkim hałasem, przed kamerami otwiera "największą w Europie fabrykę amunicji". ...
Gdyby jeszcze Ministerstwo Edukacji chciało inwestować w takie rozwiązania, które z pewnością przyda...
Justyna napisał/a komentarz do Nauczyciele jako problem społeczny
... i co to za określenie "świetliczanka" :( To jest nauczyciel z takimi samymi kwalifikacjami jak P...
Justyna napisał/a komentarz do Nauczyciele jako problem społeczny
Całkowicie się z Panią nie zgadzam, że nauczyciel WSPÓŁORGANIZUJĄCY nie przygotowuje się do zajęć! Ł...
Eleonora napisał/a komentarz do Nauczyciele jako problem społeczny
Poniosły emocje tego dyrektora i nie ma prawa wygadywać takich bzdur: (cyt) "trwają w niekoniecznie ...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie