eTwinning przygotowuje do nowoczesnej edukacji

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times
projekty edukacyjneUczniowie uczestniczący w unijnym programie eTwinning, poza nauką języków obcych i posługiwania się technologiami informacyjnymi, zyskują dobre przygotowanie do korzystania z nowoczesnych form edukacji - oceniają śląscy pedagodzy. W woj. śląskim działa prawie 1,5 tys. z blisko 8 tys. polskich placówek oświatowych biorących udział w programie.
 
Program eTwinning, uruchomiony przez Komisję Europejską w 2005 r., zakłada łączenie i współpracę za pośrednictwem mediów elektronicznych przedszkoli, szkół podstawowych, gimnazjów i ponadgimnazjalnych z 30 europejskich krajów, a także promocję szkolenia nauczycieli. W ramach przedsięwzięcia uczniowie w wieku od 3 do 19 lat i nauczyciele z państw Unii Europejskiej oraz Islandii, Norwegii, Chorwacji, Macedonii i Turcji wykorzystują internet do współpracy międzynarodowej, przygotowują wspólne projekty edukacyjne lub naukowe, wymieniając się przy tym informacjami i materiałami. W pięciolecie funkcjonowania projektu, podsumowującą ten okres konferencję zorganizowało kuratorium oświaty w Katowicach.
 
W jedno z takich przedsięwzięć włączyło się współpracujące ze szkołami w Belgii i Włoszech gimnazjum nr 1 z Zawiercia. Jego uczniowie i nauczyciele opracowali polskojęzyczną wersję bezpłatnego programu komputerowego GeoGebra. Aplikacja użyteczna w geometrii, algebrze i analizie matematycznej wykorzystywana jest też w innych projektach realizowanych w szkole.
 
Koordynująca projekt w woj. śląskim Marzena Zabiegała w wypowiedzi dla Polskiej Agencji Prasowej powiedziała, że już przed rozpoczęciem projektu szkoły z regionu współpracowały z zagranicą, zawłaszcza z państwami ościennymi. eTwinning ułatwił im jednak na poszerzenie partnerstwa, pomaga też uczniom w zdobywaniu doświadczeń na integrującym się europejskim rynku edukacyjnym.
 
"W przyszłości szkoły będą dążyć do jeszcze większego poszerzania współpracy międzynarodowej. Przez wiele lat trwania projektu uczeń może przyzwyczaić się do takiej formy edukacji, dzięki czemu nie będzie miał oporów w uczestniczeniu w zagranicznych wyjazdach i wymianach" - wskazała Zabiegała.
 
Program przynosi też korzyści szkołom, wzbogacając ofertę edukacyjną w perspektywie niżu demograficznego. Natomiast pozyskanie partnerów zagranicznych daje placówkom szansę na realizowanie projektów w takich programach jak Comenius czy Leonardo da Vinci. W przeciwieństwie do eTwinning dają one możliwość pozyskania unijnego dofinansowania.
Podczas katowickiej konferencji nauczyciele szkół uczestniczących w projekcie mówili też o korzyściach wynikających z przełamywania przez uczniów barier językowych, a także - co ważne w przypadku uczniów z mniej zamożnych rodzin - technologicznych. 
 
(Źródło: PAP Nauka w Polsce)
 
 

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Stanisław Zbigniew Czachorowski napisał/a komentarz do Dawanie uczniom sensownych wyborów
Poczucie sprawstwa jest ważne. Gdy daję studentom możliwość wyboru czasem są zaskoczeni. Pozytywnie....
Stanisław Zbigniew Czachorowski napisał/a komentarz do Pomysły na efektywne i wartościowe kończenie nauki w roku szkolnym
Przydatne pomysły, niektóre stosuję, inne dopiero wypróbuję. Na studentach. Mam na myśli wszystkie t...
Ppp napisał/a komentarz do Dawanie uczniom sensownych wyborów
Dobre chęci, jak widzę, są - problem w tym, że o wszystkim WAŻNYM decyduje MEN, o mniej ważnych dyre...
Jan Soliwoda napisał/a komentarz do Po wyborach. Co dalej z polską edukacją?
2,5 milionowa Warszawa (podobnie Kraków i inne duże metropolie) miała ponad 80-procentową frekwencję...
Sorry, ale wszystko to można sobie w... teczkę włożyć jeśli w grę wchodzi "poprawianie" ocen, a one ...
Ppp napisał/a komentarz do Napiszcie mi to pięknie!
Pisanie na klawiaturze mniej męczy ręce, oraz ułatwia pisanie dłuższych tekstów. Umożliwia tez lep...
Tomasz napisał/a komentarz do Pewna wizja edukacji w przyszłości
W dobie cyfryzacji, gdzie szkoły inwestują w najnowszy sprzęt, problemem pozostaje niedoinwestowanie...
Tomasz napisał/a komentarz do Cztery scenariusze rozwoju szkolnictwa (OECD)
W erze, gdy uczniowie mają zgłębiać tajniki sztucznej inteligencji w nowoczesnych, „darmowych” labor...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie