Finanse bez tajemnic

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Chcąc pomnożyć swój majątek, nie możemy liczyć na to, że od razu będziemy zarabiać miliony. Warto jednak, rozwijać nawyk oszczędzania i pogłębiać wiedzę na temat pomnażania zarobionych pieniędzy – przekonuje organizator ogólnopolskiej akcji społecznej „Tydzień dla Oszczędzania” Fundacja Kronenberga przy Citi Handlowy. Wiedza ta jest niezbędna zwłaszcza ludziom młodym, którzy po ukończeniu szkoły rozpoczną samodzielne życie.PHOTO: SXC.HU

Codziennie podejmujemy decyzje związane z gospodarowaniem naszym domowym budżetem. By ustrzec się od popadania w długi i nierozważnych zakupów, warto poświęcić trochę czasu na poznanie zasad zdrowych finansów osobistych. Każda złotówka, która przechodzi przez nasze ręce, może służyć pomnażaniu naszego majątku, jeśli tylko jest odpowiednio zarządzana.

Jak się tego nauczyć? Na przykład przystępując do akcji „Tydzień dla Oszczędzania”, która prowadzona jest już po raz piąty (24-31.10.2011). To ogólnopolski projekt skierowany do uczniów szkół ponadpodstawowych, który w tym roku trwa od września do grudnia. Tegoroczna V edycja skupiona jest wokół czterech umiejętności: planowania finansów osobistych, rozsądnego zadłużenia się, dopasowania rodzaju oszczędzania do osobistych potrzeb i korzystania z konta bankowego.

Dla nauczycieli, którzy zgłoszą szkołę do projektu, przygotowano bogaty zestaw materiałów edukacyjnych, których zakres można łatwo dostosować do potrzeb i możliwości uczniów - do pobrania z portalu tdo.edu.pl. Tam także znajduje się zbiór multimediów, jak prezentacje, filmy, podkasty, które w przystępny sposób przybliżają pojęcia ekonomiczne.

Organizatorzy w szczególności zachęcają nauczycieli do organizacji w szkole zajęć z uczniami poświęconych oszczędzaniu, które mogą być łatwo przeprowadzone w oparciu o pakiet materiałów. Dobrym momentem do organizacji takiej lekcji jest październik, zwłaszcza, że w jego ostatnim dniu wypada Światowy Dzień Oszczędzania. Po wzięciu udziału w lekcji o oszczędzaniu uczniowie odpowiedzą bez trudu na pytanie, czym jest zrównoważony budżet lub jak inflacja wpływa na nasze oszczędności. Przekonają się, jak bardzo matematyka przydaje się w decyzjach związanych z wyborem konta czy lokaty w banku.

Na uczniów i nauczycieli czekają atrakcyjne nagrody w konkursie na najlepiej opracowaną gazetkę szkolną on line, która przybliżałaby wiedzę z zakresu finansów. Natomiast nagrody rzeczowe w postaci odtwarzaczy multimedialnych Apple Ipod Nano 8GB otrzymają ci uczniowie, którzy wezmą udział w pozostałych konkursach:

  1. na film kręcony komórką "Masz to jak w banku"
  2. na projekt graficzny karty bankomatowej, czy
  3. na stworzenie "poduszki finansowej".

Wszystkie informacje o akcji Tydzień dla Oszczędzania ukazywać będą się na stronie portalu tdo.edu.pl oraz na stronie programu Młodzi Przedsiębiorczy prowadzonym przez Centrum Edukacji Obywatelskiej.

Organizatorem akcji „Tydzień dla Oszczędzania” jest Fundacja Kronenberga przy Citi Handlowy. Akcję wspiera portal edukacji finansowej ZrozumFinanse.pl. Patronem medialnym przedsięwzięcia jest tygodnik Newsweek.

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Kasia napisał/a komentarz do Rady nietrafione i rady pożyteczne
Dyrektora, a zwłaszcza dyrektorkę, cechuje żądza władzy. Arogancja ze strony dyrektorki w moim liceu...
Jacek Ścibor napisał/a komentarz do Brak chętnych do nauczania w szkołach
Moim zdaniem i Maciej Sysło i Robert Raczyński mają rację - obie wypowiedzi trafiają w sedno problem...
Gość napisał/a komentarz do Na zastępstwach
W punkt.
Ppp napisał/a komentarz do Czas na szkołę doceniania
Pytanie podstawowe: PO CO oceniać? Większość ocen, z jakimi się w życiu spotkałem, nie miało żadnego...
Robert Raczyński napisał/a komentarz do Brak chętnych do nauczania w szkołach
W żaden sposób nie negowałem potrzeby, czy wręcz obowiązku kształcenia nauczycieli. Niestety, kontyn...
Generalnie i co do zasady ok. 30% ocen jest PRZYPADKOWYCH - częściowo Pani opisała, dlaczego. Jeśli ...
Maciej Sysło napisał/a komentarz do Brak chętnych do nauczania w szkołach
W odpowiedzi na sarkastyczny ton wypowiedzi Pana Roberta mam jednak propozycję. Jednym z obowiązków ...
Robert Raczyński napisał/a komentarz do Brak chętnych do nauczania w szkołach
Jeśli pominąć ideologiczne ozdobniki, problem z brakiem nauczycieli wynika z faktu, że wiedza przest...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie