Finanse bez tajemnic

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Chcąc pomnożyć swój majątek, nie możemy liczyć na to, że od razu będziemy zarabiać miliony. Warto jednak, rozwijać nawyk oszczędzania i pogłębiać wiedzę na temat pomnażania zarobionych pieniędzy – przekonuje organizator ogólnopolskiej akcji społecznej „Tydzień dla Oszczędzania” Fundacja Kronenberga przy Citi Handlowy. Wiedza ta jest niezbędna zwłaszcza ludziom młodym, którzy po ukończeniu szkoły rozpoczną samodzielne życie.PHOTO: SXC.HU

Codziennie podejmujemy decyzje związane z gospodarowaniem naszym domowym budżetem. By ustrzec się od popadania w długi i nierozważnych zakupów, warto poświęcić trochę czasu na poznanie zasad zdrowych finansów osobistych. Każda złotówka, która przechodzi przez nasze ręce, może służyć pomnażaniu naszego majątku, jeśli tylko jest odpowiednio zarządzana.

Jak się tego nauczyć? Na przykład przystępując do akcji „Tydzień dla Oszczędzania”, która prowadzona jest już po raz piąty (24-31.10.2011). To ogólnopolski projekt skierowany do uczniów szkół ponadpodstawowych, który w tym roku trwa od września do grudnia. Tegoroczna V edycja skupiona jest wokół czterech umiejętności: planowania finansów osobistych, rozsądnego zadłużenia się, dopasowania rodzaju oszczędzania do osobistych potrzeb i korzystania z konta bankowego.

Dla nauczycieli, którzy zgłoszą szkołę do projektu, przygotowano bogaty zestaw materiałów edukacyjnych, których zakres można łatwo dostosować do potrzeb i możliwości uczniów - do pobrania z portalu tdo.edu.pl. Tam także znajduje się zbiór multimediów, jak prezentacje, filmy, podkasty, które w przystępny sposób przybliżają pojęcia ekonomiczne.

Organizatorzy w szczególności zachęcają nauczycieli do organizacji w szkole zajęć z uczniami poświęconych oszczędzaniu, które mogą być łatwo przeprowadzone w oparciu o pakiet materiałów. Dobrym momentem do organizacji takiej lekcji jest październik, zwłaszcza, że w jego ostatnim dniu wypada Światowy Dzień Oszczędzania. Po wzięciu udziału w lekcji o oszczędzaniu uczniowie odpowiedzą bez trudu na pytanie, czym jest zrównoważony budżet lub jak inflacja wpływa na nasze oszczędności. Przekonają się, jak bardzo matematyka przydaje się w decyzjach związanych z wyborem konta czy lokaty w banku.

Na uczniów i nauczycieli czekają atrakcyjne nagrody w konkursie na najlepiej opracowaną gazetkę szkolną on line, która przybliżałaby wiedzę z zakresu finansów. Natomiast nagrody rzeczowe w postaci odtwarzaczy multimedialnych Apple Ipod Nano 8GB otrzymają ci uczniowie, którzy wezmą udział w pozostałych konkursach:

  1. na film kręcony komórką "Masz to jak w banku"
  2. na projekt graficzny karty bankomatowej, czy
  3. na stworzenie "poduszki finansowej".

Wszystkie informacje o akcji Tydzień dla Oszczędzania ukazywać będą się na stronie portalu tdo.edu.pl oraz na stronie programu Młodzi Przedsiębiorczy prowadzonym przez Centrum Edukacji Obywatelskiej.

Organizatorem akcji „Tydzień dla Oszczędzania” jest Fundacja Kronenberga przy Citi Handlowy. Akcję wspiera portal edukacji finansowej ZrozumFinanse.pl. Patronem medialnym przedsięwzięcia jest tygodnik Newsweek.

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Gość napisał/a komentarz do Oceniajmy rzadziej!
Przeczytałam z dużym zainteresowaniem. Dziękuję za ten artykuł.
Ppp napisał/a komentarz do Oceniajmy rzadziej!
Terada i Merill mają CAŁKOWITĄ rację. Jak ktoś chce i może - nauczy się i bez oceniania. Jeśli ktoś ...
Marcin Zaród napisał/a komentarz do Szkolna klasa - dobre miejsce do współpracy
Mój syn będąc w liceum w klasie mat-info-fiz prosił z kolegami o ustawienie takich tablic na korytar...
Marcin Polak napisał/a komentarz do Szkolna klasa - dobre miejsce do współpracy
Świetny przykład, że każdą przestrzeń klasy da się łatwo zreorganizować, aby pobudzić aktywne uczeni...
Robert Raczyński napisał/a komentarz do Informacja zwrotna dla przyszłości
O informacji zwrotnej można długo... Przedstawione tu wskazówki są cenne. Niestety, problem w tym, ż...
Andrzej napisał/a komentarz do Informacja zwrotna dla przyszłości
Bardzo proszę o przykład idealnie napisanej informacji zwrotnej.
Ppp napisał/a komentarz do Informacja zwrotna dla przyszłości
Jeśli jestem w czymś dobry - wiem o tym, dodatkowy komentarz nie jest potrzebny.Jeśli jestem w czymś...
Piotr napisał/a komentarz do Déjà vu
Codziennie z ulgą odkrywam, że jestem emerytowanym nauczycielem

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie