Blogi na polskiej mapie przemian

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Uczniowie tworzą świetne blogi, które odpowiednio wspierane przez nauczyciela mogą być ważnymi narzędziami edukacji obywatelskiej dla całej społeczności lokalnej – to wniosek płynący z zakończonego wczoraj projektu „Blogowa Mapa Przemian”. Autorzy zwycięskich blogów, którzy brali udział w konkursie na najlepsze blogi poświęcone tematyce funduszy europejskich odebrali w Warszawie nagrody z rąk Adama Zdziebło, podsekretarza stanu w Ministerstwie Rozwoju Regionalnego. (C) EDUNEWS.PL

„Jakość blogów zgłoszonych do konkursu jasno pokazuje, że jesteście bardzo dobrymi obserwatorami i dostrzegacie ogromny zakres zmian, jakie Fundusze Europejskie dokonują wokół Was. Co ważne na blogach opisywaliście nie tylko projekty realizowane w szkołach, ale także inwestycje w infrastrukturę - drogi, odnowione starówki, baseny, parki, które poprawiają jakość życia każdego z nas.” – mówił podczas wystąpienia wiceminister Adam Zdziebło.

Celem działań organizowanych od dwóch lat przez Fundację Think! było i jest zachęcenie młodych ludzi, by przy pomocy technologii informacyjno-komunikacyjnych (TIK), czyli telefonów komórkowych, aparatów fotograficznych, kamer cyfrowych, blogów - uchwycili obraz zmieniającej się dzięki unijnym dotacjom polskiej rzeczywistości. Oba konkursy – w 2010 roku filmowy, a w 2011 roku blogowy - miały być nie tylko źródłem wiedzy o wpływie Funduszy Europejskich na rozwój regionu czy kraju, ale także pretekstem do budowania świadomości proeuropejskiej młodych obywateli Unii. Była to świetna lekcja edukacji obywatelskiej, w której nie brakło dobrej zabawy i szans na wygranie cennych nagród. 

Cieszyć może udział młodzieży w projekcie. Do udziału w „Blogowej mapie przemian” zgłoszono 148 blogów, które prowadzono indywidualnie lub zespołowo. W sumie społeczność 430 blogerów stworzyło w sieci strony, na których według szacunkowych obliczeń pojawiło się około 2000 postów, 5000 zdjęć, 500 filmów, 50 prezentacji i 60 wywiadów. Swoich podopiecznych wspierało i pomagałoim  174 nauczycieli, którzy w swoich szkołach przeprowadzili zajęcia na temat Funduszy Europejskich dla ponad 13 tysięcy uczniów.

W ocenie Jury nadesłane na konkurs blogi wyróżniały się wysoką jakością oraz wysokim standardem wykonania. Stąd zadanie wyłonienia dziewięciu najlepszych uczniowskich stron nie należało do łatwych. Postanowiono wyróżnić prace, które charakteryzowały się dużą samodzielnością wpisów, niebanalnym podejściem do tematu, estetyczną stroną formalną i poprawnością merytoryczną. Zwracano również uwagę na prawa autorskie – wymagając, aby młodzież podawała źródła lub informacje o licencjach, jeśli korzystała z zasobów innych autorów.

„Jaki obraz naszego kraju wyłania się z tych blogów? Polska zmienia się dynamicznie, staje się bezpieczniejsza, nowoczesna, bardziej przyjazna mieszkańcom i piękniejsza – tak podsumować można by przekaz uczniowskich serwisów.“ – podsumowuje Dariusz Danilewicz, prezes Fundacji Think! „W przyszłym roku będziemy chcieli kontynuować pracę z uczniami i nauczycielami szukając nowych metod zaangażowania młodych ludzi w dyskusję na temat modernizacji Polski, która ciągle się rozwija i pięknieje.“

Wszystkie blogi, które zostały nadesłane na konkurs, można zobaczyć na interaktywnej Blogowej Mapie Polski, która dostępne będzie na portalu www.mapaprzemian.pl.

Decyzją Jury, w skład którego weszli przedstawiciele Ministerstwa Rozwoju Regionalnego oraz Fundacji Think!, nagrodzeni zostali następujący autorzy blogów:

Wyróżnienia

Angelika Rogozinska, Karina Glumińska i Beata Lira z Kościana w województwie wielkopolskim za blog „Fundusze Unii Europejskiej, a środowisko, w którym żyjemy”. Opiekunem grupy jest pan Piotr Maluśki reprezentujący I Liceum Ogólnokształcące im. Oskara Kolberga w Kościanie. Zobacz: http://gliro.blogspot.com/.

Paweł Humeniuk i Katarzyna Parkosz z Nysy w województwie opolskim za blog „Nasz Region  - Nysa”. Opiekunem grupy jest pani  Jolanta Wawrzyniak – Rószczka reprezentująca Zespół Szkół Rolnicze Centrum Kształcenia Ustawicznego im. Emila Godlewskiego w Nysie. Zobacz: http://naszregion-nysa.blogspot.com.

Kamila Zamojtuk i Justyna Stankiewicz z Jasionówki w województwie podlaskim za blog „Jasionews”. Opiekunem grupy jest pani Katarzyna Breczko reprezentująca Gimnazjum w Jasionówce. Zobacz: https://www.facebook.com/pages/Jasionews/193128480758147.

III miejsca

Maciej Kukla z Gorlic w województwie małopolskim za blog „Euro Zmiany!”. Opiekunem ucznia jest pani Teresa Bednarz reprezentująca Zespół Szkół nr 1 im. Ignacego Łukasiewicza w Gorlicach. Zobacz: www.eurozmiany.eu.

Mateusz Roszak z Poznania z województwa wielkopolskiego za blog „Poznańska photo Blogowa Mapa Przemian”. Opiekunem ucznia jest pani Małgorzata Biernacka reprezentująca I Liceum Ogólnokształcące im. Karola Marcinkowskiego w Poznaniu. Zobacz: http://tramino.blogspot.com/.

Marcin Kalk, Michał Lesiak, Monika Kierska, Klaudia Siemiątkowska, Dominika Miazgowska z Torunia w województwie kujawsko-pomorskim za blog „Oczy Młodzieży”. Opiekunem zespołu jest pani Lilia Szczepaniak reprezentująca V Liceum Ogólnokształcące im. Jana Pawła II w Toruniu. Zobacz: www.oczymlodziezy.prv.pl.

II miejsca

Ewa Garbarz, Kamil Skirło, Łukasz Korsak z Gliwic w województwie śląskim za blog „Śląsk i my”. Opiekunem zespołu jest pani Dorota Majewska reprezentująca Zespół Szkół Ogólnokształcących nr 10 w Gliwicach. Zobacz: www.przemianyslask.wordpress.com.

Bartosz Makowiec, Damian Szcześniak, Aneta Sobczyk z Tychów w województwie śląskim za blog  „Mapa przemian – Tychy”. Opiekunem zespołu jest pan Ryszard Kwaśniewicz reprezentujący Zespół Szkół nr 1 w Tychach. Zobacz: http://mapaprzemian-tychy.blogspot.com/.

I miejsce

Julianna Bojko z Gdańska w województwie pomorskim za blog „Podróże przez fundusze”. Opiekunem uczennicy jest pan Jacek Brzeziński reprezentujący III Liceum Ogólnokształcące im. Bohaterów Westerplatte w Gdańsku. Zobacz: http://podrozeprzezfundusze.blogspot.com.

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Gość napisał/a komentarz do Oceniajmy rzadziej!
Przeczytałam z dużym zainteresowaniem. Dziękuję za ten artykuł.
Ppp napisał/a komentarz do Oceniajmy rzadziej!
Terada i Merill mają CAŁKOWITĄ rację. Jak ktoś chce i może - nauczy się i bez oceniania. Jeśli ktoś ...
Marcin Zaród napisał/a komentarz do Szkolna klasa - dobre miejsce do współpracy
Mój syn będąc w liceum w klasie mat-info-fiz prosił z kolegami o ustawienie takich tablic na korytar...
Marcin Polak napisał/a komentarz do Szkolna klasa - dobre miejsce do współpracy
Świetny przykład, że każdą przestrzeń klasy da się łatwo zreorganizować, aby pobudzić aktywne uczeni...
Robert Raczyński napisał/a komentarz do Informacja zwrotna dla przyszłości
O informacji zwrotnej można długo... Przedstawione tu wskazówki są cenne. Niestety, problem w tym, ż...
Andrzej napisał/a komentarz do Informacja zwrotna dla przyszłości
Bardzo proszę o przykład idealnie napisanej informacji zwrotnej.
Ppp napisał/a komentarz do Informacja zwrotna dla przyszłości
Jeśli jestem w czymś dobry - wiem o tym, dodatkowy komentarz nie jest potrzebny.Jeśli jestem w czymś...
Piotr napisał/a komentarz do Déjà vu
Codziennie z ulgą odkrywam, że jestem emerytowanym nauczycielem

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie